Tko imalo poznaje situaciju u autoindustriji dobro zna da su korejski auti dokazali svoju izdržljivost i pouzdanost. Hyundai je možda i najbolje ispekao zanat u toj kategoriji, pa još ima dosta vlasnika koji voze i po 15, 20 godina stare Accente, Lantre i Sonate, u kojima su za sve to vrijeme, uz uredno održavanje, promijenili tek pokoju sijalicu. I Hyundai Tucson klasičan je primjer naprijed rečenog. Jednostavan je, dosta robustan i osim prednjih kuglastih zglobova, koji u vožnji grubljom i lošom podlogom mogu stradati prije nego što se očekuje, jednostavno nema drugog ozbiljnog konstrukcijskog propusta.
Na tržištu rabljenih prevladavaju dva motora, s time da 2,0-litreni benzinac (141 KS) ima sličnu cijenu i zastupljenost kao i dizelaš istog obujma (prvo sa 112, a od 2006. pojačan na 136 i 140 KS). Razlog? Dizelaš je u startu bio skuplji od benzinca za priličnih 25.000 kuna, a s obzirom da mu je potrošnja tek litru do maksimalno dvije manja od benzinca, bio je isplativ jedino u slučaju jako velike kilometraže. Mnogi su zato pri kupnji novog razumno birali jeftiniji benzinac, a potom išli na ugradnju plinske instalacije. Upravo zato su rabljenim benzincima i dizelašima cijene danas vrlo slične, jer dizelaši u pravilu imaju iza sebe jako puno kilometara.
Odlučite li se za benzinac, treba znati da bez plina troši oko 8 litara na otvorenoj cesti dok u gradu traži 11 do 12, pa je bolja opcija primjerak s plinom. Naravno, treba paziti da je instalacija uredno ugrađena i održavana, sa svom pratećom dokumentacijom. U tom slučaju nema straha, jer Hyundaijev benzinac odlično podnosi plin, a riječ je o dobro uravnoteženom motoru s dosta snage. Jedino na visokim okretajima postaje dosta bučan, zbog slabije zvučne izolacije. Kod prvih serija znala je sporadično zakazati pumpa za vodu, pa kupuje li se primjerak iz rane faze proizvodnje pažnju treba obratiti na sustav hlađenja motora.
Dizelaš je, pak, napravljen u suradnji s američkim Detroit Dieselom, a veća vrlina od štedljivosti i uglađenosti mu je žilavost i pouzdanost. I ovdje kod prvih modela treba posebno provjeriti rad motora, naročito visokotlačne pumpe. Onima koji nisu svakodnevno vezani za vožnju izvan asfalta pametniji odabir je verzija s prednjim pogonom, manje rizičnija na potencijalne kvarove od 4x4 (prenosi do 50 posto snage na stražnje kotače), makar iskustva servisera kažu da niti taj pogon nije problematičan. Zato za svakodnevnu upotrebu većine vozača preporučujemo benzinac, po mogućnosti s plinom, prednjim pogonom i solidnim ručnim mjenjačem. Automatski je ionako većinom zastupljen u verziji s velikim benzincem 2.7 V6 (175 KS), no taj motor ionako je izvan sfere interesa hrvatskih vozača. Konačno, još uvijek se doima modernim, uz uredno održavanje trajat će još godinama, a i cijenom je prihvatljiv…
TUCSON 2.0 2WD (2004. - 2010.)
Kilometraža 79.900 km
GODIŠTE 2007.
Motor benzinski atmosferski, 16V
Obujam 1975 ccm
Snaga 104 kW/141 KS pri 6000/min
Moment 184 Nm pri 4500/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 433 x 180 x 173 cm
Međuosovinski razmak 263 cm
Masa 1550 kg
Prtljažnik 325 litara
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 10,4 sekundi
Potrošnja 8,0 l/100 km
Ispuh C02 190 g/km
CIJENA 65.000 kn