Tko god nakani kupiti treću generaciju Toyote RAV4, za početak mora znati da, unatoč podnici udaljenoj od tla 18 centimetara, pogonu 4x4 i relativno robusnoj konstituciji, to zapravo nije pravi terenac. Odličan je za vožnju izvan asfalta, no tek po manje zahtjevnim putevima ili, pak, po blatu i snijegu te općenito skliskim podlogama. Za težak teren je konstrukcijski nježan, unatoč pogonu 4x4, koji se može zaključati na omjer 50:50 (postoje i izvedbe samo s prednjim pogonom).
Mogu pomoći terenske gume, ali u tom slučaju treba računati na brže stradavanje komponenti neovisnog, dosta precizno složenog ovjesa, kojemu više paše vožnja autocestom nego blatnjavom kaljužom. Vožnja terenom rano može istrošiti visko-spojku integralnog pogona i set glavne spojke prijenosa. Zaključak? Pri kupnji treba otvoriti četvere oči i obavezno detaljno pregledati stanje podvozja, istrošenost ovjesa i mjenjača, kao i rad integralnog pogona.
Ne smije biti zujanja, vibracija ni trešnji pri kretanju i u vožnji, a pokaže li se da odabrani primjerak nije u najboljem stanju, najpametnije je na vrijeme odustati, unatoč tomu što se možda nudi po privlačnoj cijeni. Visoki troškovi popravka podvozja i prijenosnog mehanizma, naime, mogu kasnije izuti iz cipela. Izvedba ne zrači skupocjenošću kao kod njemačkih konkurenata, štoviše, ima i jeftino odrađenih detalja unutrašnjosti, ali u cjelini je RAV4 vrlo kvalitetno složen. Vidi se to i po našem testnom primjerku, koji će uskoro okrenuti 100.000 km, na kojem površine koje su prve na udaru, poput upravljača, sjedala i prekidača, još uvijek ne izgledaju istrošeno. Elektronika je besprijekorno pouzdana.
Najpopularniji motor u ovoj generaciji Toyote RAV4 je 2,2-litreni common-rail dizelaš u osnovnoj izvedbi sa 136 KS (kasnije 150), premda ima i skupljih verzija (177 KS). Radi malo grublje, a troši oko 8 litara. Pouzdanost i dugovječnost mnogi mu hvale, posebno osnovne, manje opterećene izvedbe od 136 KS, ali postoji i glasna manjina razočaranih, koji su dosta propatili zbog ranih i skupih kvarova propuštanja brtve glave motora i miješanja ulja i antifriza.
Zabilježeni su i problemi s brizgaljkama osjetljivim na lošu kvalitetu goriva, no oni su prvenstveno svojstveni prvim godištima proizvodnje. U međuvremenu su problemi zasigurno riješeni, ali, zlu ne trebalo, potreban je dodatni oprez i temeljit mehaničarski pregled. Kod dizelaša se brže troše i dijelovi ovjesa, kao i kočnice i spojka, pa iznenađujuće dobar izbor može biti i uglađeni, odlični 2,0-litreni benzinac (150, kasnije 156 KS), posebno ako ima dobro složenu i kvalitetnu plinsku instalaciju.
TESTIRANI MODEL
Auto je vožen po tek približno 10.000 kilometara godišnje, uredno je održavan, pa je mehanički i vizualno u odličnom stanju. Nakon devet godina nigdje ništa ne škripi, a ni s motorom nema nikakvih problema, no kada na red dođu veliki servisi to neće biti baš jeftino. Malo smeta tek neuglađenost mjenjača, pa i tvrdoća ovjesa na grubljim neravninama, naročito ležećim policajcima. S dizelašem od 150 KS većina vlasnika ima odlična iskustva, no ima i razočaranih neočekivano ranim i skupim kvarovima (brtva glave, brizgaljke…)
TOYOTA RAV4 2.2 D-4D (2006. - 2012.)
Godište 2006.
Kilometraža 95.000
Cijena (kn) 69.000
Motor turbodizelski
Obujam 2231 ccm
Snaga 100 kW/136 KS pri 3600/min
Moment 310 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 440 x 182 x 172 cm
Međuosovinski razmak 256 cm
Masa 1590 kg
Prtljažnik 410 litara
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Potrošnja 6,6 l/100 km
Ispuh C02 173 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) 1000 kn
Prednje pločice (par) 253 kn
Prednji amortizeri (par) 1800 kn
Krajnici (par) 518 kn
Zamašnjak 8280 kn
Pumpa za vodu 411 kn
Hladnjak 1200 kn
*zamjenski dijelovi Auto Krešo