Početkom novog milenija treća generacija Vectre sve se teže prodavala. Bio je to signal za šefove u Rüsselsheimu da pokrenu novi projekt i stvore novu limuzinu koja će raskinuti veze s prošlošću s previše racionalnoga, a premalo emocionalnoga. Opelovi dizajneri pod vodstvom Marka Adamsa odgovorili su na zahtjev i prije devet godina predstavljena je Insignia koja je doslovno očarala publiku i u samo četiri godine dosegnula pola milijuna primjeraka.
Foto: Marin Tomaš
Nakon prve Insignije uslijedio je ustaljeni estetski uspon Opelovih modela i predstavljanje druge generacije nije izazivalo isti učinak. No da uvijek ima prostora za bolje i ljepše, potvrdila je prekrasna Monza, koncept iz 2013. čije su forme i detalji (svjetla, duboki utori na bočnim površinama) pronašli mjesto i na Insigniji. Značajne promjene u vanjskim dimenzijama donijela je nova platforma (Epsilon II) i Insignia je sada duga 490 cm, 4 cm duža od Škode Superb i 2 cm kraća od Mercedesa E klase. Međuosovinski razmak narastao je za više od 9 cm, a krovna linija spuštena za gotovo 4 cm u odnosu na prethodnika.
Izdašne dimenzije, dobro odmjerene proporcije i kratki prevjesi rezultiraju pravom kupeovskom linijom uz koju pristaje dodatni naziv Grand Sport, ali Opelova limuzina jedna je od rijetkih kod kojih dodatni centimetri karoserije donose i više korisnog prostora u unutrašnjosti. Osjeti se to prije svega u širini kabine (142 cm), ali i straga, gdje je putnicima na raspolaganju 7 cm više u odnosu na prethodnu seriju, što je u razini komfora koji pruža Superb i osoba prosječne visine može doista protegnuti noge. Unatoč izdašnom unutarnjem prostoru Insignia je osmišljena kao limuzina u kojoj će se u punom komforu voziti četiri osobe, što je već uobičajeno u D segmentu. Mjesta straga ima i za trećega, ali visoki središnji tunel traži malo žrtvovanja.
Prtljažnik s 436 litara obujma nešto je manji od prve generacije, ali zahvaljujući petim vratima i pravilnim formama svaka je litra iskoristiva. Nasloni stražnjih sjedala, asimetrično djeljivi u tri segmenta (40/20/40), obaraju se direktno iz prtljažnika, ali nema mogućnosti otvaranja prtljažnika iznutra ni uz pomoć daljinskog. Električno podizanje petih vrata opcija je rezervirana samo za karavansku izvedbu. Za upravljačem se sjedi 2 cm niže u odnosu na prethodnika. Središnji tunel postavljene je visoko, a središnja konzola lagano zakrenuta prema vozaču. U ergonomski oblikovanim i kožom presvučenim prednjim sjedalima (opcija), opremljenim električnim podešavanjem, grijanjem, ventilacijom i funkcijom masaže, vrlo je lako pronaći idealni položaj, a zahvaljujući električnom podešavanju razmaka bočnih profila naslona i pronaći dobar oslonac u žustrijoj vožnji.
U unutrašnjosti nema kolorističkih eskapada. Jednostavne linije i forme djeluju moderno uz dozu elegancije, što stvara ugođaj prozračnosti. U Rüsselsheimu nisu podlegli trendu virtualnih kokpita, ostali su vjerni staroj školi, ali pogled na instrumente poprilično je upečatljiv. Uz uobičajene pokazivače Insignia je opremljena i indikatorom temperature ulja te voltmetrom. Detalji koji su posljednjih godina rezervirani za sportive s malo retro štiha, dok većina novijih automobila često nema ni pokazivač temperature rashladne tekućine. Unatoč povećem broju indikatora i signalnih lampica sve je pregledno, što se ne može reći i za neke sekundarne komande. Vozačevu oku nisu najbolje vidljivi prekidači za svjetla i regulaciju head-up displeja.
Turbodizelski 2.0 CDTI motor, koji potječe još iz doba suradnje s Fiatom, u svojoj posljednjoj izvedbi razvija 170 KS i 400 Nm okretnog momenta. Na minimumu se javlja tipično traktanje dizelaša koji s povećanjem broja okretaja postaje tiše, ali ne nestaje. Solidna doza okretnog momenta dostupna je već od najmanjeg broja okretaja i unatoč masi od gotovo 1700 kg, koliko je težio testni primjerak, Insignia ni pod punim opterećenjem nikad ne ostaje bez daha. S obzirom na dimenzije i kategoriju masa nije pretjerana, osobito u usporedbi s prethodnim izdanjem koje je težilo čak 175 kg više.
Motor ima dobre performanse. Međuubrzanja su solidna i često posezanje za mjenjačem nije potrebno. Okretaji se s lakoćom nabiru, ali kad kazaljka dosegne 4500, igra je gotova. Mjenjač u osnovi nije loš. Raspored i omjeri stupnjeva dobro su posloženi, ali je ručica previše pomaknuta unatrag, a neodlučan hod poduži, što je ujedno i jedini podsjetnik na nekadašnje modele Opela. Izvan gradskih gužvi Insignia otkriva prave vrijednosti. Na otvorenim pravcima punom snagom na vozače prenosi osjećaj stabilnosti automobila stvorenog za duge rute i višesatna putovanja nakon kojih nema ukočenih leđa i klecavih koljena. Putnički prostor dobro je izoliran od zvukova i neravnina. Na autocesti na dionicama s grubim asfaltom primjetan je poneki decibel previše koji dolazi od kotača, ali ništa zamorno i nepodnošljivo.
Insignia nije automobil za slalom, ali u zavojima je vrlo stabilna, spremno prihvaća korekcije i nije osjetljiva na naglo oduzimanje gasa. Ni izražene neravnine ne uspijevaju poremetiti putanju. Uz velik razmak među osovinama zasluga je to ovjesa opremljenog amortizerima s elektroničkim prigušenjem (opcija) i dobro prilagođene šasije, uz koje zavidnu stabilnost pokazuje i na mokrom asfaltu, dok je u prvoj generaciji reakcija ESP-a često bila zakašnjela. Prekidačima na tunelu mogu se birati programi vožnje koji utječu na rad ovjesa, reakcije gasa, opterećenje upravljača, instrumente i prilagodljivi tempomat. Standardni je program dobar kompromis, Tour je stvoren za laganu vožnju, dok aktiviranjem Sport programa Insignia postaje kruća (ne i neudobna), puno reaktivnija i upravljivija. Postoje i dodatna podešavanja unutar svakog programa uz koja se Insignia savršeno prilagođava situacijama i raspoloženju vozača.
Ukratko Veći međuosovinski razmak (+9 cm) povoljno je utjecao na komfor i udobnost, ali je umanjio manevarske sposobnosti. Radijus okretanja je 12,2 m, što je problem s kojim se susreću i rivali poput Mazde 6 i Forda Mondea. Kura mršavljenja uspješno je nastavljena i Insignia je u prosjeku 175 kg lakša od prethodnog izdanja, dok u slučaju karavana razlika seže do okruglih 200 kg Dvolitreni turbodizelaš s blokom od lijevanog željeza ni pod punim opterećenjem ne gubi dah, a s obzirom na performanse prosječnih 6,3 l/100 km vrlo je prihvatljivo Osim što je opremljena sustavom koji prepoznaje prepreke i aktivira upozorenja i kočnice, Insignia je prvi Opel s aktivnim poklopcem motora za bolju zaštitu pješaka. Ergonomska sjedala s AGR-ovim certifikatom presvučena su kožom i uz uobičajena podešavanja nude i električnu prilagodbu bočnih profila te funkcije masaže, grijanja i hlađenja Među uredno posloženim prekidačima ispred ručice mjenjača mogu se birati Tour i Sport programi kojima se uvelike mijenjaju dinamičke osobine Insignije. Unutrašnjost je prostranija i udobnija sprijeda, ali i straga, gdje putnici uz ventilacijske otvore na raspolaganju imaju i dva USB ulaza. Izbornik multimedijalnog sustava olakšava lutanje brojnim funkcijama između kojih se nalazi i sustav kamera koje pružaju pogled iz ptičje perspektive Nijemci su ostali vjerni klasičnim instrumentima, među kojima se pronašlo mjesta za često zanemareni indikator temperature ulja i voltmetar. Peta vrata vrlo su praktična, ali ne mogu se otključati iznutra, dok je električno otvaranje rezervirano samo za karavan TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1956 ccm Snaga 125 kW/170 KS pri 3750 o/min Okretni moment 400 Nm pri 1750-2500 o/min Pogon na prednje kotače Mjenjač ručni 6 stupnjeva Gume 245/35 R20 Continental Dimenzije 490 x 186 x 145,5 cm Osovinski razmak 283 cm Prtljažnik 490/1450 litre Spremnik goriva 62 litra Težina 1582 kg Nosivost 603 kg Najveća brzina 226 km/h 0-100 km/h 8,7 sekundu Potrošnja 6,7/4,3/5,2 l/100 km Ispuh CO2 136 g/km Osnovni model 1.6 CDTi 183.830 kn Testni model 230.675 kn Testni s doplatama 298.289 kn SERIJSKA OPREMA • alunaplatci (18 cola) • automatska klima • pokretanje bez ključa • sustav upozorenja na nenamjernu promjenu trake + kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka • parking senzori straga + kamera • senzor za svjetla i brisače • električno podesiva prednja sjedala s masažom, grijanjem i ventilacijom • maglenke sprijeda • zatamnjena stražnja stakla • navigacija • upravljač i ručica mjenjača u koži • tempomat + limitator • pomoć pri startu na usponu • start&stop • električno podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • komande na upravljaču • 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir + Bluetooth/Aux/Usb... DOPLATE • Presvlake u premium koži "Brownstone" + AGR prednja sjedala • 20-colni alunaplatci • unutrašnji OPC Line paket (trokraki grijani kožom presvučeni upravljač) • Paket vidljivosti (senzor za kišu i svjetla s automatskim upravljanjem + samozatamnjujući unutrašnji retrovizor) • Paket za vozača 2 (prilagodljivi tempomat, led matrix svjetla s automatskim podešavanjem snopa, kamera s ptičjom perspektivom, senzor za prevenciju sudara sprijeda bočno i straga, samozatamnjujući vozački vanjski retrovizor • Paket Navigation (Bose audio, navigacija) • prilagodljivi ovjes • Paket Innovation (bežični punjač, protuprovalni uređaj, senzor nagiba i kretanja u unutrašnjosti, dodatni instrumenti) • grijano vjetrobransko staklo • dvozonska klima sa senzorom vlage... • Ukupno 67.614 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....