MALI X6

PRVI TEST: BMW X4 Xdrive 30d M Macan iz Bavarske

S izvrsnim voznim osobinama i performansama X4 se vozi poput coupea
 FOTO: Wolfango

Kome je potreban X4? Zar X3 nije dovoljan? Slična pitanja nametala su se, uostalom, i prije sedam godina kad je predstavljen X6, prvi SUV-coupe, no odgovor je ubrzo dalo tržište koje je progutalo gotovo 250.000 primjeraka tog impozantnog crossovera. Povišena pozicija za upravljačem i vozne osobine na tragu klasične limuzine, kombinacija su koja ima svoju publiku i Nijemci su istu formulu odlučili ponuditi i u nešto manjem izdanju. Novi X4 je kraći 21 i niži 6 cm od svog starije brata i nije tako spektakularan, ali efekt nije u potpunosti nestao. Krovni luk koji se oštro spušta prema stražnjem dijelu razlog je zbog kojeg za upravljačem BMW-a X4 neće proći nezapaženo. Istodobno X4 je 1,4 cm duži te ima z a 4 cm spušteniju podnicu u odnosu na X3 na čijoj platformi je nastao.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Po pitanju izgleda, lice novog BMW-a u svim detaljima (maska, svjetla, odbojnici) usklađeno je s posljednjim bavarskim modelima, ali ostatak karoserije djeluje kao umanjena verzija X6. Jedina novost je dodatni, vrlo efektan pregib iznad stražnjih lukova blatobrana. Standardna xenon svjetla na testnom modelu bila su zamijenjena opcijskim prilagodljivim diodnim lampama s kojima noć postaje dan, a gašenju dugog snopa savršeno odrađuje automatika. No, to nije jedina opcija kojom je testirani X4 bio opremljen. Oznake M Sport u oči upadaju čim se otvore vrata. Nalazimo ih na pragovima, na upravljaču, na ključu i još ponegdje, ali bez pretjerivanja.

Izgled i završna obrada unutrašnjosti izvedena je u klasičnom bavarskom stilu. Komande su orijentirane prema vozaču, a za lakoću pronalaženja idealne pozicije za upravljačem zaslužno je fino električno podešavanja sportskih sjedala (na vozačkoj strani s memorijom). Za upravljačem se sjedi povišeno, ali prednja sjedala su postavljena 2 cm niže nego u X3, dok je stražnja klupa gotovo 3 cm niža. Pored spuštanja težišta Nijemci su tako kompenzirali spuštanje krovne linije, koja naprijed nije ostavila traga, ali straga se ipak ponešto izgubilo. U odnosu na X3 na stražnjim sjedalima prostor u visinu smanjen je za 3 cm, te 4 u dužinu (toliko je manja udaljenost između pedala i baze stražnjeg naslona), dok je u širinu sve ostalo isto. No, mjesta još uvijek ima dovoljno za udobnu vožnju dvije osobe.

Prtljažnik je u osnovnoj izvedbi 50 litara manji od onog u X3, ali od najavljenih 500 litara mjerenjem smo pronašli tek 421, pri čemu smo zanemarili skroman dodatni prostor u podnici. Vozačka pozicija gotovo je savršena zahvaljujući upravljaču postavljenom okomitije nego u X3, te sjedalima podesivih bočnih profila. No, nedostaje preglednosti . Trolitreni redni šestcilindarski turbodizelski motor sa 258 konja odlično je ukomponiran s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem, koji je zajedno s varijabilnim upravljačem i integralnim pogonom, standardni dio opreme. Motor je snažan, ali istodobno uglađen i ugodan premda je za moćno ubrzanje dovoljno samo podragati pedalu gasa.

Mjenjač u automatskom modu doslovno sve radi sam. Brzo i precizno prilagođava se stilu vožnje, nakon čega X4 postaje još okretniji. Dio zasluga ide i na račun upravljača. Preciznost i brzina reakcija u jednakoj mjeri dolaze do izražaja u probijanju kroz gradske gužve i na zavojitim otvorenim cestama. Uz gume niskog profila (40 sprijeda, 35 straga) očekivali smo pomno upoznavanje sa svim rupama i neravninama, ali X4 nas je ugodno iznenadio. Aktiviranjem programa Sport mijenja se rad motora i mjenjača. Reakcije postaju brže i mijenjajući stupnjeve na 2500 okretaja vožnja dobiva žestoki ritam. Novi X4 je zabavan u vožnji zahvaljujući milimetarskom upravljaču, snažnom motoru i preciznom mjenjaču. Ulasci u zavoje su brzi i ovjes spremno reagira pronalazeći dobar oslonac, ali poveća se masa (u slučaju testnog modela premašuje 2 tone), mada odlično raspoređena po osovinama, osjeti u vožnji. Prvi znak je proširenje putanje prednjim kotačima, koju ni pogon na sva četiri u prvoj fazi ne uspijeva ukloniti.

BMW X4 je serijski opremljen integralnim pogonom dodatno dotjeranim u odnosu na verziju koristi X3, ali nije tako učinkovit kao sustav DPC koji koristi X6, što posebno dolazi do izražaja na testu stabilnosti u zavoju. No, i s isključenim ESP-om X4 je iznimno upravljiv i stabilan. Prosječno trošenih 8,7 litara goriva ne ulazi među rekorde, ali svakako je bolji rezultat od očekivanog. No, to i nije ključan detalj. Udarne kvalitete su užitak u vožnji i performanse, potom slijede udobnost, ali zahvaljujući cijeni X4 (ni u osnovnom izdanju) ipak nije za svakoga. U prosjeku je skuplji pedesetak tisuća kuna u odnosu na X3, ali promjene su brojne i uz dozu ekskluzivnosti i prestiža koje nosi forma što podsjeća na X6, opravdavaju razliku. Na koncu, Range Rover Evoque i Porsche Macan dobivaju moćnog suparnika iz Münchena…

TEHNIČKI PODACI

3.0 d M Sport

Motor turbodizelski, 6 cil.

Obujam 2993 ccm

Snaga 190 kW/258 KS pri 4000/min

Moment 560 Nm pri 1500-3000/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Gume sprijeda 245/40R20, straga 275/35R20

Dimenzije 467 x 188 x 162 cm

Osovinski razmak 281 cm

Prtljažnik 500/1400 litara

Spremnik goriva 67 litara

Težina 1895 kg

Najveća brzina 234 km/h

0-100 km/h 5,8 sekundi

Potrošnja 6,5/5,6/5,9 l/100 km

Ispuh CO2 156 g/km

Cijena 614.004 kn

S doplatama 806.861 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 22:54