testirali smo

Posebna verzija Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Undercover by Jun Takahashi: Najmanji i najluksuzniji SUV

Puno zgodnih dizajnerskih detalja na karoseriji i u kabini uz dozu luksuza podižu dojam

Toyota Aygo X

 CROPIX

Toyotin gradski šarmer, crossoverski Aygo X jedan od najpristupačnijih modela na tržištu s početnom cijenom do 18.000 eura, no pritom može biti i istinski šminker. Naime, kako bi bio još atraktivniji Toyota je izbacila posebnu verziju s dugim dodatkom u nazivu - Limited Edition JBL Undercover Jun Takahashi, kakvu smo testirali.

Japanski modni dizajner Jun Takahashi još je 1990-e pokrenuo je popularnu marku "Undercover" pa je sada Toyota ponudila Aygo X-a kupcima u tom mladenačko duhu i to u ograničenoj seriji od samo 5000 primjeraka.

image

Toyota Aygo X

CROPIX

Inače, u cjenicima ćete pronaći Aygo X u standardnim paketima X-Play, X-Trend i X-Clusive.

Izvana se ovaj poseban Aygo X samo u detaljima razlikuje od standardne verzije. Prepoznati ga se može po dvobojnoj karoseriji u dvije nijanse sive s crvenim linijama u prednjem i stražnjem odbojniku, odnosno na pragovima te po crvenim kliještima kočnica, odnosno dvama crvenim krakovima na crnim aluminijskim naplacima od 18 cola.

Osjećaj u unutrašnjosti: dojam je odličan u prvom redu zahvaljujući presvlakama sjedala od kože i vinski crvene tkanine, ali i tepisima s monogramom japanskog dizajnera, koji ostavljaju dojam luksuza. Baš kao što se i očekuje od najskupljeg, čak 24.460 eura vrijednog izdanja najmanje Toyote.

image

Toyota Aygo X

CROPIX

Uz to sjajno pristaju crna obloga krova, otvori ventilacije lakirani u boju karoserije, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, ambijentalna rasvjeta te hi-fi s deset zvučnika i u prtljažnik ugrađenim subwooferom američkog specijalista JBL.

Japanci, također, nisu škrtarili ni na sigurnosnoj opremi - automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista, radarski tempomat, automatsko zadržavanje prometnog traka, prepoznavanje prometnih znakova, automatsko paljenje dugih svjetala... Sve serijski već od osnovnog paketa opreme X-Play.

image

Toyota Aygo X

CROPIX

Dobro i praktično: specijalno izdanje Undercover by Jun Takahashi isporučuje se isključivo s automatikom koji inače stoji 1260 eura.

Premda je riječ o bestupanjskom mjenjaču, krajnja brzina iznosi 151 km/h, tek neznatno manje nego kod verzije s ručnim mjenjačem, ali do stotke čak stiže desetinku sekunde ranije (14,8 s).

Spoj bestupanjskog mjenjača i 1,0-litrenog atmosferskog trocilindraša sa 72 KS u gradu radi sasvim pristojno i pod uvjetom da ga ne gazite na svakom semaforu u prosjeku troši manje od 7 litara. Na otvorenoj mu cesti, međutim, ponekad nedostaje snage za pretjecanja i više mu odgovara lagani ritam, što se vidi i po potrošnji koja padne ispod pet litara.

image

Toyota Aygo X

CROPIX

Na autocesti pak raste na 6,5 litara. U prosjeku, dakle, valja računati sa 6,2 litre, odnosno 0,8 litara više od izdanja s ručnim mjenjačem, što znači da s jednim spremnikom (35 litara) prevaljuje priličnih 560 kilometara.

Podsjetimo, aktualna treća generacija na tržište stigla u proljeće 2022. godine izvedena na skraćenoj platformi broj većeg Yarisa te je od malog mikro gradskog auta postao pravi crossover na visokim nogama.

image

Toyota Aygo X

CROPIX

S obzirom na to da je narastao čak 23,5 centimetara u duljinu na 3,7 metra, ali i 12,5 u širinu te pet u visinu, na prednjim sjedalima neće biti tijesno čak ni visokim osobama. Straga će se, međutim, i dalje opušteno voziti samo djeca (kratak razmak između osovina od tek 2,43 metra), pogotovo što ulaske i izlaske otežavaju širok stražnji nosač krova i ograničeni kut otvaranja vrata.

image

Toyota Aygo X

CROPIX

Stražnji se prozori protom mogu samo odškrinuti, no nije važno jer Aygo X u izdanju Undercover dolazi s klimom, i to automatskom dvozonskom.

Premda je postao pravi mali SUV, Aygo X se u gradskoj gužvi snalazi podjednako vješto kao prethodnici, prije svega zahvaljujući krugu okretanja od samo 9,4 metara, ali i karoseriji od tla udaljenoj iznenađujućih 14,6 centimetara.

Nije više, međutim osim u gradu, loš ni na otvorenoj cesti. Nudi začuđujući komfor za klasu pa se može opušteno putovati, a dobar je i na magistralnim pravcima i zavojitim cestama.

image

Toyota Aygo X

CROPIX

Podaci

Aygo X 1.0 VVT

Motor benzinski, atmosferski,

Cilindri 3, 12 ventila

Obujam 998 ccm

Snaga 53 kW/72 KS pri 6000 o/min

Okretni moment 93 Nm pri 4400 o/min

Mjenjač bestupanjski (CVT)

Dimenzije 370 x 174 x 153 cm

Osovinski razmak 243 cm

Prtljažnik 231-829 litara

Gume175/60 R18, Falken Sincera

Težina 1015 kg

Jamstvo 10 godina/185.000 km

Najveća brzina 151 km/h

0-100 km/h 14,8 sekundi

Potrošnja 6,2 litre

Cijena 24.460 eura

S doplatama 24.925 eura

Serijska oprema - Automatska dvozonska klima • diodna svjetla • el. prednji prozori • el. podesivi i grijani retrovizori • aut. paljenje svjetala i brisača • aut. duga svjetla • višenamjenski upravljač • daljinsko zaključavanje • audio sustav + navigacija • kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača • maglenke • ambijentalna rasvjeta • bežični punjač • grijana prednja sjedala • senzori za parkiranje sprijeda i straga • aut. kočenje u slučaju nužde • upozorenje na izlazak iz voznog traka • alu naplaci (18 cola)...

Doplate - hi-fi audiosustav sa subwooferom (JBL)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. listopad 2024 16:35