Toyotin gradski šarmer, crossoverski Aygo X jedan od najpristupačnijih modela na tržištu s početnom cijenom do 18.000 eura, no pritom može biti i istinski šminker. Naime, kako bi bio još atraktivniji Toyota je izbacila posebnu verziju s dugim dodatkom u nazivu - Limited Edition JBL Undercover Jun Takahashi, kakvu smo testirali.
Japanski modni dizajner Jun Takahashi još je 1990-e pokrenuo je popularnu marku "Undercover" pa je sada Toyota ponudila Aygo X-a kupcima u tom mladenačko duhu i to u ograničenoj seriji od samo 5000 primjeraka.
Inače, u cjenicima ćete pronaći Aygo X u standardnim paketima X-Play, X-Trend i X-Clusive.
Izvana se ovaj poseban Aygo X samo u detaljima razlikuje od standardne verzije. Prepoznati ga se može po dvobojnoj karoseriji u dvije nijanse sive s crvenim linijama u prednjem i stražnjem odbojniku, odnosno na pragovima te po crvenim kliještima kočnica, odnosno dvama crvenim krakovima na crnim aluminijskim naplacima od 18 cola.
Osjećaj u unutrašnjosti: dojam je odličan u prvom redu zahvaljujući presvlakama sjedala od kože i vinski crvene tkanine, ali i tepisima s monogramom japanskog dizajnera, koji ostavljaju dojam luksuza. Baš kao što se i očekuje od najskupljeg, čak 24.460 eura vrijednog izdanja najmanje Toyote.
Uz to sjajno pristaju crna obloga krova, otvori ventilacije lakirani u boju karoserije, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, ambijentalna rasvjeta te hi-fi s deset zvučnika i u prtljažnik ugrađenim subwooferom američkog specijalista JBL.
Japanci, također, nisu škrtarili ni na sigurnosnoj opremi - automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista, radarski tempomat, automatsko zadržavanje prometnog traka, prepoznavanje prometnih znakova, automatsko paljenje dugih svjetala... Sve serijski već od osnovnog paketa opreme X-Play.
Dobro i praktično: specijalno izdanje Undercover by Jun Takahashi isporučuje se isključivo s automatikom koji inače stoji 1260 eura.
Premda je riječ o bestupanjskom mjenjaču, krajnja brzina iznosi 151 km/h, tek neznatno manje nego kod verzije s ručnim mjenjačem, ali do stotke čak stiže desetinku sekunde ranije (14,8 s).
Spoj bestupanjskog mjenjača i 1,0-litrenog atmosferskog trocilindraša sa 72 KS u gradu radi sasvim pristojno i pod uvjetom da ga ne gazite na svakom semaforu u prosjeku troši manje od 7 litara. Na otvorenoj mu cesti, međutim, ponekad nedostaje snage za pretjecanja i više mu odgovara lagani ritam, što se vidi i po potrošnji koja padne ispod pet litara.
Na autocesti pak raste na 6,5 litara. U prosjeku, dakle, valja računati sa 6,2 litre, odnosno 0,8 litara više od izdanja s ručnim mjenjačem, što znači da s jednim spremnikom (35 litara) prevaljuje priličnih 560 kilometara.
Podsjetimo, aktualna treća generacija na tržište stigla u proljeće 2022. godine izvedena na skraćenoj platformi broj većeg Yarisa te je od malog mikro gradskog auta postao pravi crossover na visokim nogama.
S obzirom na to da je narastao čak 23,5 centimetara u duljinu na 3,7 metra, ali i 12,5 u širinu te pet u visinu, na prednjim sjedalima neće biti tijesno čak ni visokim osobama. Straga će se, međutim, i dalje opušteno voziti samo djeca (kratak razmak između osovina od tek 2,43 metra), pogotovo što ulaske i izlaske otežavaju širok stražnji nosač krova i ograničeni kut otvaranja vrata.
Stražnji se prozori protom mogu samo odškrinuti, no nije važno jer Aygo X u izdanju Undercover dolazi s klimom, i to automatskom dvozonskom.
Premda je postao pravi mali SUV, Aygo X se u gradskoj gužvi snalazi podjednako vješto kao prethodnici, prije svega zahvaljujući krugu okretanja od samo 9,4 metara, ali i karoseriji od tla udaljenoj iznenađujućih 14,6 centimetara.
Nije više, međutim osim u gradu, loš ni na otvorenoj cesti. Nudi začuđujući komfor za klasu pa se može opušteno putovati, a dobar je i na magistralnim pravcima i zavojitim cestama.
Podaci
Aygo X 1.0 VVT
Motor benzinski, atmosferski,
Cilindri 3, 12 ventila
Obujam 998 ccm
Snaga 53 kW/72 KS pri 6000 o/min
Okretni moment 93 Nm pri 4400 o/min
Mjenjač bestupanjski (CVT)
Dimenzije 370 x 174 x 153 cm
Osovinski razmak 243 cm
Prtljažnik 231-829 litara
Gume175/60 R18, Falken Sincera
Težina 1015 kg
Jamstvo 10 godina/185.000 km
Najveća brzina 151 km/h
0-100 km/h 14,8 sekundi
Potrošnja 6,2 litre
Cijena 24.460 eura
S doplatama 24.925 eura
Serijska oprema - Automatska dvozonska klima • diodna svjetla • el. prednji prozori • el. podesivi i grijani retrovizori • aut. paljenje svjetala i brisača • aut. duga svjetla • višenamjenski upravljač • daljinsko zaključavanje • audio sustav + navigacija • kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača • maglenke • ambijentalna rasvjeta • bežični punjač • grijana prednja sjedala • senzori za parkiranje sprijeda i straga • aut. kočenje u slučaju nužde • upozorenje na izlazak iz voznog traka • alu naplaci (18 cola)...
Doplate - hi-fi audiosustav sa subwooferom (JBL)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....