PRISTUPAČNO I DOBRO

Pod povećalom: Testirali smo kineski novitet na tržištu MG ZS 1.0 T-GDI Luxury, evo i dojmova

Solidna izrada, moderni interijer i GM-ov turbo benzinac: to su uz 7 godišnje jamstvo kvalitete MG-ovog crossovera

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

 Ivan Lacković /CROPIX

Možda je i najveći događaj na hrvatskom automobilskom tržištu ove godine bio dolazak marke MG koja je s prodajom velike game modela, uključujući one s termičkim kao i električnim motorima, započela s radom 1. srpnja.

Marke MG kod nas nije bilo 18 godina i od tada se promijenilo puno toga. Danas je, nekad kultni britanski brend koji je više puta mijenjao vlasnike prije bankrota, u vlasništvu kineske SAIC Motor grupacije iz Šangaja, što znači da iza MG-a stoji ozbiljno ulaganje i puno iskustva.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

Trenutno je MG prisutan na svim kontinentima svijeta, samo u Europi je otvoreno 400 salona, a zanimljivo, od 2017. godine gdje su se prvi put pojavili na brojnim tržištima poput Velike Britanije, Tajlanda, Čilea i Australije, postali su najbrže rastuća marka automobila. Zvuči obećavajuće.

A takva je i gama modela: u ponudi su benzinski crossover B-segmenta model ZS kao i električna verzija ZS EV, plug-in hibridni crossover C-segmenta ESH, električni karavan 5 Electric te luksuzni električni SUV Marvel. Osim pošteno odmjerenih cijena treba napomenuti i jamstvo na sve MG modele od 7 godina ili 150.000 kilometara kao i činjenicu da će se njihova servisno prodajna mreža diljem zemlje u idućem razdoblju širiti.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

Testirali smo možda i najzanimljiviji model za domaćeg kupca u ovom trenutku, koji je ujedno i početni u ponudi - MG ZS. Riječ je o crossoveru popularnog B-segmenta koji dolazi s dva benzinca - 1,5-litrenim 4-cilindrašem od 106 KS te 1,0-litrenim 3-cilindarskim turbo benzincem od 111 KS.

Naš primjerak je stigao s opremom Luxury uz koju je dostupan samo snažniji motor (uz doplatu uparen i sa 6-stupanjskim automatikom) te predstavlja sam vrh ponude, koji stoji do registracije 180.100 kuna. Pritom treba napomenuti da je osnovna izvedba s 1,5-litrenim motorom i s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem uz opremu Excite dostupna od 142.400 kuna što je bitno bolja cijena za obiteljski proračun.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

Uglavnom, riječ je o obiteljskom crossoveru sa solidnom odignutošću od tla, dugom 4320 mm koji konkurenciji na tržištu ima u Daciji Duster ili Suzuki Vitari.

Sam model je na tržištima gdje se do sad prodavao poznat od 2017. godine, a prije dvije godine je doživio osvježenje.

Zato je izgled moderan, ali bez upečatljivijih dizajnerskih rješenja i da testni primjerak nije imao kričavu narančastu boju i lijepe 17 colne alu naplatke, po ničemu ne bi zapeo za oko slučajnom prolazniku.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

A onima koji bi se i zagledali u naš MG ZS pažnju bi privukao amblem i uvijek isto pitanje - "što je to?"

U kabini vozača i putnike pak dočekuje okružje dizajnirano u skladu s vremenom, a ako ste mislili da će vam kvake ili prekidači ostati u rukama pri korištenju jer sjedite u automobilu "Made in China", grdno biste se prevarili. Sve je izvedeno vrlo solidno i s robusnim te kvalitetnijim materijalima pa nismo imali nikakve zamjerke.

Čak ni na sjedala koja su poslovično "slabije dimenzionirana" u automobilima koji dolaze iz Kine, a koja su u opremi Luxury dodatno podesiva putem elektrike u svim smjerovima.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

Nadalje, gornja ploča kokpita i središnja površina armature (uz top opremu Luxury) presvučeni su imitacijom kože dok ukrasne površine dodatno podižu dojam, a da ste u 2022. godini podsjeća vas obilje opreme: digitalni instrumenti, automatska klima, multimedija s navigacijom...

Međutim, dodirni 10,1-inčni ekran infotainmenta nešto slabije grafike malo sporije reagira na dodire, ali ispunjava svoje zadatke.

Tu je i aktivni 360-stupanjski prikaz vozila kod parkiranja unazad s bočnom slikom udaljenosti vozila od rubnjaka iz "ptičje perspektive", što je praktično u manevriranju gradskim parking mjestima.

Za volanom se sjedi opušteno, ergonomija je solidna, a bila bi i bolja da se upravljač može podešavati po dubini, a ne samo po visini.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

Zato veseli prostrana kabina, ni odrasli putnici na stražnjoj klupi nemaju čemu prigovarati po pitanju mjesta za koljena ili za ramena, s obzirom na klasu vozila, dok u prtljažnik obujma 448 litara stane dosta toga za obiteljske potrebe čak i za dulja putovanja. Generalno, osim par sitnica, MG ZS ostavlja dojam vrlo zrelog automobila.

Tako je i po pitanju pogona: 1,0-litreni 3-cilindarski benzinac potpuno je u trendu te se dobro nosi sa zahtjevima koje mora ispunjavati moderni motor (razina ispušnih plinova/potrošnja/performanse), a svoje porijeklo vuče s polica General Motorsa kao agregat koji se ugrađivao u Opelove modele poput Corse ili Astre K.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

S automatskim 6-brzinskim (Aisin) mjenjačem ostvaruje korektnu suradnju, i po nama se isplati doplata od 1000 eura (7534 kune).

Snagu od 111 KS i moment od 160 Nm šalje na prednju osovinu, u vožnji motor tek rijetko pokazuje dozu oklijevanja, a mjenjač neuglađenost ili kašnjenje, no ugodna vožnja uvijek je osigurana. Naravno, ako ne tražite previše, jer performanse nisu na prvom mjestu ovom sklopu, već ugoda vožnje i što manja potrošnja. A ona se kretala tijekom našeg 7-dnevnog testa na oko 7,5 litara.

Pritom u gradu može trošiti i litru više, dok se u mirnom ritmu magistralnim cestama može zadovoljavati s oko 6 litara. Zgodno: ovisno o uvjetima na cesti putem prekidača možete birati razinu "tvrdoće" odziva upravljača - Urban, Normal i Dynamic, što je dobrodošla stavka. Po pitanju podešenja ovjesa i ležanja automobila u zavojima nemamo "dubioza": od MG ZS-a dobili smo što smo i očekivali.

image

MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury

Ivan Lacković /CROPIX

S obzirom na to da je obiteljski komfor na prvom mjestu, ne možemo mu zamjeriti tendenciju laganog širenja putanje u zavojima, ili primjetnije naginjanje pri bržim prolascima.

Na koncu, što dobivamo za spomenuti iznos? Vrlo zreo te tehnički i tehnološki potpuno moderan automobil koji je formom karoserije potpuno u trendu, a koji osim par sitnica nema većih nedostataka. Ako smo i imali skepse prije testa o tome što ćemo dobiti od automobila kineske marke koja do sad nije bila prisutna kod nas (premda istini za volju, u svom najboljem izdanju koje se može kupiti), testni MG ZS 1.0 T-GDI A/T Luxury, kad sve zbrojimo, itekako je nadmašio naša očekivanja bitno više svojim kvalitetama nego nedostacima. Ovaj automobil definitivno mijenja predrasude o automobilima iz Kine kad je u pitanju MG brend...

ZS 1.0 T-GDI AT

TEHNIČKI PODACI

Motor turbo-benzinski, 3 cilindra, 999 ccm

Snaga 82 kW/111 KS na 5200 o/min

Moment 160 Nm pri 1800/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 6 brzina

Dimenzije432 x 181 x 165 cm

Osovinski razmak259 cm

Prtljažnik 448 litara

Gume 215/55 R 17, Michelin

Masa/nosivost 1265/465 kg

Jamstvo 7 god/150.000 km

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 12,4 sekunde

Prosječna potrošnja 8,2 l/100 km

Cijena 180.100 kuna

Cijena s doplatama 184.974 kune

Cijena osnovnog modela (1.5 Excite) 142. 402 kune

OPREMA LUXURY - aluminijske felge • automatska diodna svjetla • maglenke • senzori sprijeda i straga + kamera 360 • automatska klima • kožne obloge • grijanje prednjih sjedala • digitalni instrumenti • multimedija, navigacija i 10,1” dodirni zaslon • 4 USB ulaza • el. prednja sjedala • el. paket prozora s grijanim i sklopivim retrovizorima • keyless • senzor kiše • auto hold • hill holder • profili vožnje • putno računalo • tempomat • isofix straga • automatsko kočenje • upozorenje na voznu traku • nadzor mrtvog kuta...

DOPLATE TESTNOG MODELA - narančasta metalik boja (4900 kn)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 16:54