veliki test

Peugeot e-3008 GT: Električna uzdanica plijeni nastupom, prilično je udobna i ima solidan doseg

Prvi model na novoj, modernoj Stellantisovoj platformi STLA Medium podjednako je privlačan kao i uspješni prethodnik iz 2016.

Peugeot E3008

 Željko Puhovski/CROPIX

U svijet je krenuo još 2008. iz našeg Dubrovnika. Kao križanac monovolumena i terenca nije se, nažalost, baš najbolje proveo, čak ni nakon temeljitog redizajna 2012. Tržište je, međutim, već 2016. gotovo preko noći osvojila druga generacija iz zajedničkog razvoja s broj većim 5008, ali i Citroenom C5 Aircross, DS 7 Crossbackom i Opel Grandlandom. Tajna? Vrhunski francuski dizajn iz pera Sébastiena Criqueta.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

No, nakon sedam godina stiglo je vrijeme za nasljednika, jer je lani s prodana 96.424 primjerka Peugeot 3008 zauzeo tek 34. mjesto u Europi, daleko iza Hyundai Tucsona (158.376), Kije Sportage (150.931) i Nissana Qashqai (144.648). Treća generacija pojavila se u proljeće pod tvorničkom oznakom P64 i na dugo najavljivanoj Stellantisovoj novoj platformi STLA Medium, koju će korisititi ne samo bratski sedmerosjed Peugeot 5008, nego i Citroen, Opel, Alfa Romeo i DS. Zasad je u ponudi samo kao blagohibridni 1.2 Puretech sa 136 KS i električni e-3008 sa 210 KS.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

Najveća novost? Više nije klasični SUV, već napola coupe SUV. Za razliku od prethodnika s okomitim stražnjim staklom, novi 3008 sad nosi gotovo položeno stražnje staklo kao 408. Krov mu je, međutim, i dalje na prilična 164 centimetra od tla, čak 16 više nego na 408. I dalje je, dakle, SUV. Samo privlačniji i, što je još važnije (pogotovo u električnom izdanju e-3008), aerodinamičniji – koeficijent otpora zraka iznosi 0,28.

Kao i prethodnik iz 2016. oduševljava dizajnom. Počevši od prednje maske bez jasnog ruba, kroz čiji se uzorak nazire kontrastna podloga kao na studiji Quartz iz 2014., ali i triju svjetlećih kandži umjesto prijašnje jedne te uskih svjetala međusobno povezanih crnom letvicom s oznakom 3008, kao još sedamdesetih na kultnom 504. I, dakako, redizajniranog zaštitnog znaka proizvođača iz Sochauxa.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

Stražnji dio još je viši nego dosad, ali i dalje ga krase svjetla međusobno povezana crnom letvicom s natpisom Peugeot. Zaštitnog znaka nema, tek oznaka modela e-3008. Krom? Ne postoji. Ni u tragovima. Sve u svemu, na parkiralištu izgleda moderno, podjednako uvjerljivo kao Audi Q4 e-tron ili Mini Countryman E. Pomalo, međutim, podsjeća na nove Renaulte, nastale nakon 2020. i prelaska Gillesa Vidala iz PSA u Renault-Nissan.

Ništa lošije ne izgleda ni iznutra. U prvom redu zbog novog blago zakrivljenog panoramskog zaslona od čak 53 centimetra – lijevo je instrumentna ploča, desno su informacijsko-zabavni sadržaji. Sve je pregledno i na dohvat ruke, a dvostruki zaslon nimalo ne zaklanja pogled na cestu ili nagrđuje unutrašnjost kao nezgrapni zasloni (VW, Škoda, Seat...).

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

Sviđa nam se i niz virtualnih prekidača s prečacima za najčešće korištene funkcije na trećem zaslonu umjesto prijašnje klavijature iznad središnjeg tunela, jer olakšava pristup glazbi, navigaciji, ventilaciji, Apple CarPlayu/Android Autu...

Kraj njega je sad joystick mjenjača, što je na središnjem tunelu otvorilo dovoljno prostora za još par haptičkih prekidača, držače za čaše, priključke za telefon, bežični punjač i dva pretinca (veći je i hlađeni). Više od svega, međutim, dopada nam se tkanina od recikliranog materijala kojom je presvučeno više od polovice armature i obloge na vratima. Ugodna je na dodir, a lako se čisti i običnom vodom (provjereno). Sjedala su čudesno udobna, a uz električno podešavanje, grijanje i provjetravanje nude i dvije vrste masaže. Spas, i to ne samo na duljim putovanjima. Sve u svemu, 3008 je iznutra podjednako uvjerljiv kao i suparnici Made in Germany.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

Na njemačku trojku podsjeća i tek prosječna ponuda prostora, premda je 3008 narastao priličnih devet centimetara u duljinu (4,54 metra), čak šest u širinu (1,90 metara) i dva u visinu (164 centimetra), uz međuosovinski razmak dulji 6 centimetara (2,74 metra). Daleko, međutim, od toga da je tijesno. Čak i straga udobno sjede viši od 185 centimetara, jer se krov počinje spuštati tek iza stražnjeg nosača krova, a i prtljažnik mjeri pristojnih 520 litara.

Ispod lima se krije nova platforma STLA Medium, korak naprijed u odnosu na dosadašnju malu platformu e-CMP koja je 2019. krenula s Peugeotom e-208. Sad je to moderna električna platforma s baterijama od 73 i 98 kWh, odnosno dosegom i do 700 kilometara, brzim punjenjem (160 kW) i po želji jednim ili dva elektromotora, odnosno prednjim ili pogonom 4x4.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

Što se tiče električnog e-3008, zasad je u ponudi isključivo e-3008 s manjom baterijom i prednjim pogonom (210 KS), a dogodine stiže i dalekometno izdanje s baterijom od 98 kWh i prednjim (230 KS) ili pogonom 4x4 (320 KS). Postoji još i benzinski 1.2 Puretech sa 136 KS, kojem će se dogodine pridružiti i plug-in hibridni 1.6 Puretech sa 195 KS.

Grad je domaći teren Peugeota e-3008. Sprijeda ugrađeni elektromotor trenutno reagira na gas jer već pri 250 okretaja razvija svih 345 Nm, a na svakom semaforu lako će pobjeći ostalim automobilima uz sprint do stotke za 8,8 sekundi. Sa 4,54 metra duljine stat će čak i na najtjesnija parkirna mjesta u podzemnim garažama, poput zagrebačkog Langovog trga, i polukružno se okrenuti između rubnjaka udaljenih svega 10,6 metara.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

Skoro kao maleni Peugeot 208. Jedino je straga zbog visoke stražnjice nepregledan, ali zato se serijski oprema kamerom za vožnju unatrag i nadzorom mrtvog kuta. Ozbiljne glavobolje zadaje mu samo težina od pozamašne 2,1 tone, koja je u prvom redu posljedica 520 kilograma teške litij-ionske baterije od priličnih 73 kWh (kod suparnika se kreću od 55 do 65 kWh). Potrošnja je stoga 2-3 kWh na stotinu kilometara veća nego kod suparnika (19 kWh/100 km), ali zahvaljujući većoj bateriji prevali sasvim pristojnih 380 kilometara.

Potrošnja ne raste dramatično ni na otvorenoj cesti (21 kWh/100 km), gdje su mu 73 kWh dovoljna za oko 350 kilometara, što je udaljenost od Zagreba do Rijeke i natrag, dakako starom Karolinskom cestom. Pod uvjetom da ne divljate, pritom je i prilično udoban. Krenete li, međutim, juriti, curit će preko nosa, pogotovo u oštrim zavojima, jer je riječ o prednjem pogonu, a pri pretjecanju je pomalo mlitav, jer svaku tonu pokreće skromnih 100 KS (210 KS na 2100 kg). Pritom mu od pomoći nije ni neprecizan i potpuno bezosjećajan upravljač.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

Pretilost ga stoji i na autocesti, gdje unatoč pristojnom koeficijentu otpora zraka (0,28) potrošnja ne pada ispod 26 kWh/100 km, što doseg ograničava na manje od 300 kilometara. Stvar, međutim, spašava brzo punjenje, unatoč standardnoj električnoj platformi (400 V). Na kod nas još uvijek rijetkim superbrzim istosmjernim punjačima od 160 kW s početnih 10 do 80 posto napuni se za kratkih 30 minuta.

Za prilično bogato opremljeni e-3008 Allure sa 210 KS, prednjim pogonom i baterijom od 73 kWh francuski proizvođač traži priličnih 48.490 eura. Jeftiniji su i ljepuškasti Mini Countryman E sa 204 KS za 42.625 eura, Renault Scenic E-Tech sa 218 KS za 43.950 eura, pa čak i BMW iX2 eDrive 20 sa 204 KS za 47.875 eura, a da i ne spominjemo VW ID.4 Pro sa 190 KS za 48.416 eura. Nema veze, jer kod nas će ionako neusporedivo traženiji biti blagohibridni benzinac 3008 1.2 Puretech sa 136 KS za bitno povoljnijih 35.490 eura.

image

Peugeot E3008

Željko Puhovski/CROPIX

E-3008

Tehnički podaci

Motor Elektromotor, sinkroni, ugrađen sprijeda

Snaga157 kW/210 KS pri 4370 o/min

Okr. moment345 Nm pri 250 o/min

Baterijalitij-ionska, 73 kWh (neto)

Snaga punjenja (AC)11 kW

Snaga punjenja (DC)160 kW

Pogon prednji

Mjenjač automatski (1 stupanj)

OvjesMacPherson/multilink

Kočnicevent. disk (365 mm)/disk (356 mm)

Gume235/55 R19, Michelin CrossClimate 2

Dimenzije454 x 190 x 164 cm

Osovinski razmak274 cm

Prtljažnik520-1480 litara

Težina2108 kg

Okretaji upravljača2,6

Krug okretanja10,6 metara

ProizvodnjaSochaux, Francuska

Jamstvo2 godine/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina170 km/h

0-50 km/h3,8 sekundi

0-80 km/h6,5 sekundi

0-100 km/h8,8 sekundi

0-120 km/h12,4 sekunde

0-160 km/h20,8 sekundi

60-80 km/h2,3 sekunde

80-120 km/h5,6 sekundi

Kočenje (100 km/h)35,8 metara

Potrošnja i doseg

Grad19 kWh/100 km

Otvorena cesta21 kWh/100 km

Autocesta26 kWh/100 km

Prosjek22 kWh/100 km

Doseg330 km

Punjenje

Kućno (7,4 kW)7 sati

Punionica (160 kW)30 min

Serijska oprema (GT) - Dvozonska aut. klima • matrična prednja svjetla • el. podesiva i grijana prednja sjedala • grijani upravljač • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • ambijentalna rasvjeta • bežični punjač • navigacija + bluetooth + radio • Apple CarPlay/Android Auto • aut. duga svjetla • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga + kamera • pametni ključ • aktivni tempomat • el. otvaranje prtljažnika • metalik boja • aluminijski naplaci (19 cola)

Doplate - Presvlake od kože (Nappa) • prednja sjedala s prozračivanjem i masažom • grijana stražnja sjedala • pogled od 360 stupnjeva • el. panoramski krovni otvor • hi-fi (Focal) • poluautonomna vožnja (Assist Plus 2.0)

Cijena 52.950 eura

S doplatama 55.190 eura

Svi modeli

3008 1.2 Puretech (136 KS)35.490 eura

3008 1.6 Puretech (195 KS)*još nepoznata

e-3008 (210 KS)48.490 eura

* plug-in hibrid (PHEV)

Konkurencija

Toyota bZ4X (204 KS)41.490 eura

Nissan Ariya (218 KS)41.900 eura

Mini Countryman E (204 KS)42.625 eura

Renault Scenic E-Tech (218 KS)43.950 eura

BMW iX2 eDrive 20 (204 KS)47.875 eura

Mercedes EQA 250+ (190 KS)48.000 eura

VW ID.4 Pro (190 KS)48.416 eura

Peugeot e-3008 (210 KS)48.490 eura

Hyundai Ioniq 5 (228 KS)51.790 eura

Audi Q4 Sportback 45 e-tron (286 KS)56.970 eura

Volvo EX40 Extended Range (252 KS)59.914 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 21:37