testirali smo

Pet razloga zašto Opel Astra 1.2 AT Elegance nudi odličan omjer snage, potrošnje, opreme i cijene

S nikad boljom dinamikom vožnje na novom podvozju, ističe se štedljiv turbobenzinac povezan s automatikom

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

 Darko Tomaš/CROPIX

Opel je marka koja na našem tržištu oduvijek ima svoj krug vjernih kupaca, koji joj već desetljećima poklanjaju povjerenje. Zato je sigurno značajna činjenica i da se od prošle godine u salonima Opela kupcima nudi nova, sedma generacija popularnog kompakta Astre.

Podsjetimo, marka je u 88 godina vlasništva pod američkim GM-om prolazila kroz brojne uspješne faze, ali i krize, ali je od 2017. postala je dio grupacije PSA (Peugeot/Citroen), te od 2021. dijelom mega-korporacije Stellantis.

To znači dvije stvari: da je Opel preživio, da je i dalje zanimljiv brend na tržištu, a novi modeli posredno puno toga dijele s nekim markama koncerna poput Peugeota i Citroena, što je dobra stvar.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

Zato je potpuno nova Opel Astra nikad modernija i zanimljivija jer se korporativna filozofija dijeljenja tehnologije, počevši već od EMP2 platforme za kompaktne modele, pokazala punim pogotkom. Pritom su se Nijemci potrudili kako bi Astra koja dijeli puno toga s Peugeotom 308, ipak zadržala osobnost koju kupci prihvaćaju od još od prve generacije oznake F iz 1991. godine.

Bez obzira na popularnost SUV modela na tržištu i dalje je riječ o vrlo važnom modelu za marku koja s aktualnim modelom ništa ne prepušta slučaju.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

Vjerojatno vas najviše zanimaju pogoni: po tom pitanju u ponudi su četiri motora - početni Benzinski 1,2-litreni turbo trocilindraš od 110 KS (205 Nm) i 130 KS (230 Nm), 1,5-litreni dizelaš od 130 KS (300 Nm). Pitom se jači benzinac i dizelaš mogu naručiti s 8-stupanjskim automatikom, a u ponudi je i plug-in hibridna verzija s kombinacijom benzinca i elektromotora koja isporučuje snagu od 180 KS i 360 Nm maksimalnog okretnog momenta.

Mi smo testirali primjerak s 1,2-litrenim turbo benzincem od 130 KS uparen s automatskim mjenjačem i opremom Elegance koji se u spektru modela po svemu pokazao najzanimljivijim omjerom uloženog i dobivenog. Donosimo vam pet stvari kod nove Opel Astre koje su nam privukle pozornost na testu.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

1. Dizajn

Izgled je samosvojan i prepoznatljiv: odmah na prvu je to prepoznatljiva Astra koju karakteriziraju pravilno odrezane čiste površine i linije karoserije koje dobro skrivaju srodstvo s bratskim "baroknim" Peugeotom 308. Nova Astra djeluje njemački ozbiljno, međutim što se tiče dimenzija nije bitno veća od prethodnog modela: u dužinu mjeri samo 4 milimetra više, a pritom je niža za 4,5 cm i šira 5 cm. Gdje je dobitak? U pametnom rasporedu kod nove platforme sa širim tragom kotača i duljim međuosovinskim razmakom za 1,5 cm.

Zato aktualna Astra nudi više mjesta za putnike straga od prethodnog modela, ali i 52 litre veći prtljažnik (sada 422 litre), s čime je u vrhu u klasi.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

Prednji kraj nosi prepoznatljiv kućni stil s dopadljivom retro maskom s asocijacijom na čuvenu Mantu, što je već postao dizajnerski element kojeg nose i modeli poput Mokke, Crosslanda i Grandlanda. Vizualno, masivni branici i crni krov s crnim karoserijskim detaljima kod testnog modela osnažuju atraktivnost pojave, a kromirani detalji opravdavaju naziv opreme Elegance. Straga je fokus stavljen na masivni branik koji je u kontrastu s tankim i širokim diodnim svjetlima. Za još atraktivniji dojam tu su i izvučeni krovni "spojler" te "Admiral" alu felge od 17 cola koje zaokružuju odličan vizualni nastup Astre u ovom izdanju.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

2. Unutrašnjost

Ambijent za volanom je jednako zanimljiv i bogat kao i vanjski izgled. Unutrašnjost nudi puno komfora za sve putnike, kokpitom dominira potpuno digitalna ploča dopadljive grafike koja spaja instrumente za vozača iza volana koji su virtualni, promjenjivih tema i raznih boja podloga, te središnji zaslon infotainmenta koju Opel naziva -"Pure Panel".

To novo sučelje s jasnom grafikom nudi intuitivno iskustvo i jednostavno korištenje kod prolaska kroz menije. Pritom su, srećom, ispod središnjeg zaslona zadržani fizički prekidači, pa tako primjerice, podešavanje zvuka radija ostaje praktično. Ovdje se očito mislilo i na kupce Astre zrelije generacije.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

3. Ergonomija/oprema

Izrada je njemački čvrsta i precizna, površine interijera su ugodne vizualno kao i na dodir, a za volanom se sjedi centimetar i pol niže nego u prijašnjem modelu u vrlo dobrim sjedalima s certifikatom ergonomskog proizvoda EGR (serijski uz opremu Elegance). Uz opremu Elegance doživljaj prestiža "pojačan" je tamno poliranim površinama u kokpitu i decentno kromiranim aluminijskim detaljima. Nadalje, umjesto velike ručice automatika, u sredini središnjeg tunela nalazi se minijaturna klizna poluga automatskog mjenjača već poznata iz Peugeot i Citroen modela i odlično se uklapa u je high-tech ugođaj u Astri. Što se tiče modernih sustava za pomoć vozaču, paket asistenata je kompletan.

4. Pogon

Moderna, čvrsta i lagana platforma EMP2 odlična je baza za maleni, ali propulzivni 1,2-litreni Pure-Tech turbobenzinac od 130 KS poznat po dobrom balansu uglađenosti i živahnosti. Trocilindraš povezan s dokazanom 8-brzinskom klasičnom automatikom radi kultivirano u svim režimima i odlično nabire okretaje.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

Motor ima i "momenta": zahvaljujući 230 Nm dostupnih od niskih 1750/min praktički jednako poletno vuče kroz cijelu skalu okretaja, a turbo rupa je gotovo pa neprimjetna.

Motor se u režimu vožnje "Normal" odlično nosi sa zahtjevima kod putovanja na autocesti čak i opterećen s pet putnika, a tko želi više adrenalina na zavojitim lokalnim cestama tu je modus vožnje "Sport" s odabirom programa rada motora s bržim odzivom na gas i kasnijim izmjenama brzina.

Premda je riječ o "malom motoru" s 3 cilindra, snaga i moment uvijek pružaju sigurnost i opuštenost za volanom, a u što se uklapa odlična izbalansiranost ovjesa koji kombinira udobnost vožnje i sigurno ležanje. Naginjanja u brzim prolascima zavojima pritom ostaju minimalna, mirnoća na autocesti je s druge strane zavidna, dok ovjes rupe i neravnine gradskih ulica upija bez puno stresa po vozača i putnike.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

Po pitanju performansi, Astra brzinu od 100 km/h iz stajanja hvata za pristojnih 10 sekundi i vozi do maksimalnih 210 km/h.

Osjećaj na volanu koji je lagan za manevriranje je korektan (u sportskom programu postaje prikladno tvrđi i precizniji), dok se na diskove na sva četiri kotača kod kočenja uvijek možete osloniti.vPotrošnja je jak adut ovog auta, a nama se tijekom testiranja u kombiniranim uvjetima (grad, magistrala, autocesta) u finalu kretala prosječno oko 6 litara.

Premda su SUV formati danas najviše u modi, nova Astra i dalje ima smisla, ali i konkurenciju u kompaktima VW Golfu, Fordu Focusu i Toyoti Corolli od kojih je novija, lakša i modernija.

image

Opel astra 1.2 AT8 Elegance

Darko Tomaš/CROPIX

5. Troškovi

Što se cijena tiče, početna za model 1.2 sa 110 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i opremom Edition iznosi 24.700 eura. Verzija sa 130 KS s ručnim mjenjačem i vrlo solidnom opremom Elegance do registracije stoji 28.490 eura, dok primjerak poput testiranog s 8-stupanjskom automatikom u istom paketu stoji 30.590 eura. Uz nekoliko doplata cijena se penje na 32.930 eura (pogledaj tablicu doplata). Na koncu nam se činilo kako je cijena sasvim u redu odmjerena na cjelokupan doživljaj kvalitete auta, opreme, performansi i potrošnje...

tehnički podaci

ASTRA 1.2 Turbo AT8

Motor turbobenzinski, direktno ubrizgavanje

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1199 ccm

Snaga 96 kW (130 KS) na 3750/min

Moment 230 Nm na 1750/min

PODVOZJE

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 8 brzina

Ovjes# sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice sprijeda i straga diskovi

Gume 225/45 R 17, Micheli

Dimenzije 4,37 x 1,86 x 1,44 m

Osovinski razmak 2,68 m

Prtljažnik 422 litre

Spremnik benzina 52 litre

Masa testnog auta 1395 kilograma

Najveća brzina 210 km/h

0-100 km/h 9,7 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 5,8 l/100 km

Ispuh CO2 (WLTP) 127 g/km

Krug okretanja 10,5 metara

EuroNCAP 4 zvjezdice

Proizvodnja Rüsselsheim (Njemačka)

Jamstvo 5 god/100.000 km

Cijena 30.590 eura

CIjena s doplatama 32.930 eura

OPREMA ELEGANCE - dvobojni alu naplaci Admiral 17” • diodna sva svjetla i žmigavci • tamna stražnja stakla • kromirane dekoracije • el. sklopivi retrovizori • prednji i stražnji senzori i panoramska kamera 360 • automatska dvozonska klima • keyless • ambijentalna svjetla interijera • volan u koži • elektrokromatski retrovizor bez okvira • paket sigurnosnih asistenata • virtualni 10” instrumenti • multimedija s 10” dodirnim zaslonom...

DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik crvena boja Peperocino • crni krov, stupovi i retrovizori • integrirani zasloni instrumenata i multimedije • navigacija • ergonomski certificirana sjedala • grijanje sjedala, volana i vjetrobrana... Doplate 2340 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 13:46