TEST NOVITETA GODINE

Novi Land Rover Defender 110 D240: Legendarni predak bi podigao palac gore za nasljednika

Za razliku od prethodnika iz 1983., novi Defender ne osjeća se ugodno samo u blatnoj kaljuži, nego i pred kazalištem
Land Rover Defender
 CROPIX

Beatlesi, buldog, James Bond, double-decker, BBC, crvene telefonske govornice, Big Ben, nogomet, Buckinghamska palača, čaj, Union Jack... Dugačak je popis britanskih ikona, na kojem se uz Mini nalazi još jedino Land Rover Defender, kultni terenac koji korijene vuče još od originalnog Land Rovera I - britanske verzije Willys Jeepa - iz razdoblja neposredno nakon Drugog svjetskog rata (1948.), dakle već pune 72 godine. S time da je posljednja generacija trajala čitavih 26 godina, od proljeća 1990. do kraja 2016. kad je posljednji primjerak sišao s trake u Solihullu.

image
Land Rover Defender
CROPIX

Dugoočekivani nasljednik je, pod internom oznakom L663, upravo stigao u salone i to kao i dosad s kratkom karoserijom i trojim vratima (Defender 90) te dugom karoserijom i peterim vratima (Defender 110). Trenutno su na izbor dva našem tržištu sasvim nezanimljiva benzinca (2.0/300 KS i 3.0/400 KS) te dva 2,0-litrena dizelaša s 200 KS i 240 KS. Defender, kao i prije, nije jeftin. Već osnovno kratko izdanje D200 Base do registracije stoji 525.175 kuna (69.720 eura), a testirani 110 sa snažnijim motorom D240 priličnih 614.705 kuna (81.620 eura).

image
Land Rover Defender
CROPIX

Vrijedi li tih novaca? Vrijedi. Barem ako je suditi po pogledima prolaznika. Rijetki se nisu okrenuli za dobrih pet metara dugačkim i gotovo dva metra širokim terencem u metalik crnoj boji Santorini i s aluminijskim naplacima od 20 cola. I svi su već na prvu znali da je riječ o novoj generaciji legendarnog Defendera. Ne toliko po novim prednjim svjetlima i masci hladnjaka, koliko po gotovo uspravnom vjetrobranu, ravnim bočnim stranicama, karakterističnim prozorčićima u prtljažniku na samom spoju bočnog nosača i krova, kao i odrezanom stražnjem kraju s vratima koja se otvaraju u stranu, s rezervnim kotačem. Aerodinamika? Time se u Land Roveru nisu pretjerano zamarali - koeficijent iznosi čak 0,40 (što je, istini za volju, dramatično poboljšanje u odnosu na prethodnikovih 0,60).

image
Land Rover Defender
CROPIX

Aluminijska karoserija skriva već dobro poznatu Jaguar Land Roverovu platformu D7x s uzdužno ugrađenim motorima, ali dodatak u nazivu x otkriva da je riječ o specijalno robusnoj izvedbi s čeličnim podokvirima sprijeda i straga, zbog čega je Defender viši od svih ostalih Land Rovera (čak 197 centimetara).
U svijetloj unutrašnjosti prostora je na pretek u svim smjerovima, posebno iznad glava i oko ramena. Između sjedala vozača i suvozača čak se s popisa dodatne opreme može ugraditi i treće sjedalo za nuždu (istini za volju, dovoljno veliko samo za dijete). Tijesno, dakako, nije ni u prtljažniku, koji već u osnovnom položaju proguta 916 litara, a s preklopljenim sjedalima u drugom redu nevjerojatnih 2380 (pod uvjetom, dakako, da u prtljažniku nisu dva dodatna sjedala s popisa dodatne opreme). Sjedala su nevjerojatno udobna, premda bez bočnog oslonca, a na duljim putovanjima umara jedino pretjerano uspravan naslon stražnje klupe.

image
Land Rover Defender
CROPIX

Gotovo čitava unutrašnjost je presvučena gumiranom plastikom da bi se mogla oprati šlaufom, baš kao i kod prethodnika iz 1983. Ne djeluje, međutim, jeftino jer su sjedala, vrata i upravljač presvučeni kožom, pred očima vozača je staklena digitalna instrumentna ploča, temperatura i rad pogona na sva četiri kotača podešavaju se rotirajućim prekidačima s minijaturnim ekranima, na vrhu središnjeg grebena smješteni su joystick mjenjača i na dodir osjetljivi zaslon središnjeg upravljačkog sustava, glazba dopire iz hi-fi sustava Meridian... Uz doplatu čak dolazi i digitalni retrovizor koji umjesto ogledala ima ekran što projicira sliku s videokamere smještene na stražnjem dijelu krova. Pretinci za sitnice i priključci za struju su posvuda, kao i rukohvati (što će do izražaja doći u off-roadu), a preglednost je besprijekorna na sve strane (samo straga smeta kotač, ali to rješava kamera).

image
Land Rover Defender
CROPIX

Ispod aluminijskog poklopca skriva se 2,0-litreni biturbodizelaš s 240 KS. Može li se četverocilindraš nositi s čak 2,4 tone teškim britanskim 4x4? Može, ali pod uvjetom da se držite podalje od lijeve trake autoceste. U gradu i na otvorenoj cesti D240 se zahvaljujući pristojnom okretnom momentu od 430 Nm pri ne pretjerano visokih 1400 okretaja i sjajnom automatskom mjenjaču s osam stupnjeva prijenosa sasvim pristojno kreće - 9,0 sekundi do stotke i 4,7 sekundi od 60 do 80 km/h - ali na autocesti se mora držati desne trake, jer ni uz puno nagovaranja ne uspijeva potegnuti više od 190 km/h. A pritom i neumjereno pije. Premda se u prosjeku zadovoljavao s 9,7 litara, pa mu je 85-litarski spremnik bio dovoljan za lijepih 880 kilometara, pri žustrijem tempu na autocesti redovito je trošio i više od 13 litara. Za utjehu, bio je prilično udoban i uzorno tih, pa se nesmetano moglo razgovarati i pri brzinama iznad 150 km/h.

image
Land Rover Defender
CROPIX

Na otvorenoj se cesti već osjeća puno bolje, prije svega zahvaljujući zračnom ovjesu i iznenađujuće izravnom upravljaču (2,7 okretaja), premda vam već u prvom zavoju postaje jasno da sjedite za upravljačem 197 centimetra visokog i 4,76 metra dugog terenac teškog prilične 2,4 tone. Sklon je, dakako, podupravljanju, a prilično se i naginje.
No, zato je na terenu kralj. I to apsolutni. Uvjerili smo se u to na poligonima u okolici Topuskog i Gline, na kojima se donedavno vozila i u europskim krugovima cijenjena hrvatska off-road utrka Croatia Trophy. Sa serijskim reduktorom i zatvaračem središnjeg diferencijala (stražnji samo uz doplatu), oštrim napadnim i silaznim kutevima (38 i 40 stupnjeva) i udaljenosti od tla od čak 29,1 centimetar, Defender je na terenu naprosto nezaustavljiv, čak i kad je opremljen više cestovnim nego off-road gumama Pirelli Scorpion Zero.

image
Land Rover Defender
CROPIX

Vozač pritom mora voditi računa samo o upravljaču, sve drugo riješit će elektronika - od automatskog dodavanja gasa na uzbrdicama i kočenja na nizbrdicama do rentgenskog pogleda kroz motor na prednje kotače (ClearSight Groundview). Sve se odvija automatski. A serijski zračni ovjes uz to još omogućuje i prolazak kroz vodu dubine do 90 centimetara, uz upozorenje kad se krenete približavati granici (vizualno i zvučno).
Ne SUV, već pravi 4x4. Jedini pravi suparnici su, dakle, već spomenuta Toyota Land Cruiser po cijeni od 421.400 kuna za osnovni 2.8 D-4D Active sa 177 KS i skupocjeni Mercedes G 350 d s 286 KS za paprenih 1,039.125 kuna. Novi Defender se, dakle, sa svojih 614.705 kuna smjestio točno na pola puta između Toyote i Mercedesa. Pametno.

Tehnički podaci

Motor
Vrsta turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1999 ccm
Snaga 177 kW/240 KS pri 4000 o/min
Okr. moment 430 Nm pri 1400 o/min
Podvozje
Pogon 4x4
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Ovjes sprijeda dvostruka poprečna ramena,
straga polukruta osovina
Kočnice sprijeda samoventilirani diskovi
ø349 mm, straga diskovi ø325 mm
Gume 255/60 R20, Pirelli Scorpion Zero
Karoserija
Dimenzije 476 x 200 x 197 cm
Osovinski razmak 302 cm
Prtljažnik 916 do 2380 litara
Spremnik goriva 85 litara
Težina 2380 kg
Performanse
Najveća brzina 188 km/h
0-100 km/h 9,1 sekunda
Potrošnja 9 l/100 km

Cijena

Osnovni model (D200) 525.175 kn
Testirani model (D240) 614.705 kn
S doplatama 853.000 kn
Godišnji porez 1500 kn
Jamstvo 2 godine/100.000 km

Serijska oprema
aut. dvozonska klima • zračni ovjes • diodna svjetla • digitalna instrumentna ploča • el. sklopivi, grijani i podesivi retrovizori • aluminijski naplaci od 18 cola • rezervni kotač pune veličine • el. podesiva prednja sjedala • navigacija • autoradio sa 6 zvučnika • aut. paljenje brisača i svjetala • el. otvaranje prozora sprijeda i straga • pametni ključ • pomoć pri silasku na nizbrdici • zatvarač središnjeg diferencijala • reduktor • pomoć pri parkiranju (360 stupnjeva) • tempomat • održavanje vozne trake • aut. kočenje u nuždi • prepoznavanje prometnih znakova • aktivni tempomat...
Dodatna oprema
metalik boja • nadzor mrtvog kuta • el. aktivirana kuka za vuču • grijani vjetrobran • el. pranje prednjih svjetala • grijani upravljač • grijana prednja i stražnja sjedala • ambijentalna rasvjeta • zatvarač stražnjeg diferencijala • hlađeni središnji pretinac • bežično punjenje telefona • hi-fi • trozonska automatska klima...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 09:30