TEST

NISSAN QASHQAI 1.5 dCi Neprikosnoveni lider klase

Dizelski 1.5 dCi pruža solidne performanse i oduševljava potrošnjom od 5,3 l/100 km

Predstavljen koncem prošle godine, Nissan Qashqai druge generacije s lakoćom je preuzeo lidersku poziciju svog prethodnika na tržištu kompaktnih SUV-ova. Brojku od 2 milijuna kupaca, koliko je u 7 godina privuklo prethodno izdanje, teško će postići s obzirom na brojnost konkurencije, ali o dobrom prijemu publike najbolje svjedoči trenutno 7. mjesto na ljestvici najprodavanijih modela ove godine u Europi.

Temeljito obnovljen, privlačnijeg izgleda, novi model podigao je letvicu po pitanju sigurnosti, opremljenosti, ali i kvalitete izrade. Posvećenost detaljima posebno je primjetna u prostranijoj i bolje opremljenoj unutrašnjosti. No, s obzirom na neupitan skok u kvaliteti očekivali smo i podesive otvore ventilacije i mogućnost podešavanja nagiba naslona za putnike na stražnjim sjedalima... Puno je, pak, teže pronaći zamjerke na potpuno redizajniranoj prednjoj armaturi sa 7-inčnim displejem osjetljivim na dodir koji dominira središnjom konzolom.

Testni model u izvedbi Acenta, s kojim dolazi poprilično bogat paket serijske opreme, ispod poklopca je skrivao turbodizelski 1.5 dCi motor koji pokreće samo prednje kotače, konfiguraciju s kojom smo se vrlo dobro upoznali kod prethodne generacije, budući da smo ju imali na hard testu i s njom 100.000 km odradili bez ikakvih ozbiljnijih pritužbi. Izuzmemo li blagu grubost koja se javlja pri punom ubrzanju, prokušani Renaultov turbodizelaš ostavlja odličan dojam. Snagu i karakter pokazuje već pri 1500 okretaja i ujednačeno bez skokova i trzaja, vrlo progresivno odgovara na pedalu gasa. Broj konja ostao je isti (110), ali je okretni moment s 240 narastao na 260 Nm, pa zahvaljujući dobrom posloženim omjerima u mjenjaču novi Qashqai djeluje živahnije i odlučnije.

Šesti stupnja ekstremno je dug i maksimalnih 186 km/h postiže se u petom. Ni međuubrzanja u najvišem stupnju nisu briljantna (70-120 km/h za 22 s). No, zauzvrat je za 130 km/h u šestoj dovoljno već 2350 okretaja. Uz lakoću prebačaja i preciznost je jedna od vrlina mjenjača, a uz malo kraći hod ručice bio bi doista savršen. Najveći napredak ostvaren je na upravljaču, koji se ujednačeno opterećuje s povećanjem brzine kretanja i gotovo da nema potrebe za aktiviranje programa sport. Ovjes je nešto krući, što je uz novu platformu rezultiralo većom stabilnošću i osjećajem kontrole kroz zavoje. Novi Qashqai manje ponire na kočenju, a značajno su umanjena i bočna naginjanja.

Ostavilo je to neznatnog traga na udobnosti i prelazak preko udarnih rupa donosi poneki tupi udarac na stražnjim sjedalima, no ništa pretjerano i u cjelini novi Qashqai pokazao se besprijekornim za duže rute. Jedan od razloga je i visoka razina zvučne izolacije. Ni pri brzinama od 170 km/h nema potrebe za pojačavanjem radija ili nadvikivanja sa suputnicima. U uz bolju aerodinamiku i 100 kg manju masu, novi Qashqai je i štedljiviji. Na otvorenoj cesti zadovoljit će se sa 4,7 litara, na auto cesti sa 6, dok je prosječna potrošnja tijekom testa iznosila pohvalne 5,3 litre, koliko smo i izmjerili u gradskoj vožnji...

QASHQAI 1.5 DCI Acenta

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1460 ccm

Snaga 81 kW/110 KS pri 4000/min

Moment 260 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 438 x 181 x 159 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 401/1569 litara

Gume 215/60 R17 Michelin

Masa 1481 kg

Ispuh CO2 99 g/km

Brzina 185 km/h

0-100 km/h 11,3 sekunde

Potrošnja 5,3 l/100 km

CIJENA 182.300 kn

S DOPLATAMA 192.133 kn

OPREMA ACENTA

17-colni alu naplaci • automatska dvozonska klima • kožom presvučen upravljač i ručica mjenjača • automatsko paljenje svjetala i brisača • prednje i stražnje maglenke • diodna dnevna svjetla • daljinsko središnje zaključavanje • asimetrično djeljiva stražnja klupa • ABS/EBD/ESP • multimedijalni sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir + USB + Bluetooth • električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori • naslon za ruke s pretincima za čaše na stražnjoj klupi • start/stop uređaj • tempomat/limitator • komande na upravljaču • prednji i bočni jastuci + zračne zavjese • rezervni kotač smanjenih dimenzija • vozačko sjedalo podesivo u lumbalnom dijelu i po visini • NCC (Nissanov nadzor šasije) • pomoć pri startu na usponu ...

DOPLATE

metalik lak • navigacija Nissan connect

UKUPNO 9320 KUNA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 23:14