Gradska Fabia je od prve generacije 2000. godine stalna miljenica kupaca gradske klase, ima dobar imidž zgodno prepakiranog Volkswagen Pola s kojim dijeli sve najbitnije pogonske komponente, a u narodu je po pitanju izdržljivosti i nekvarljivosti nerijetko i hvaljenija, bez obzira na to što je jeftinija.
Nova Fabia je međutim, kao i svi ostali modeli ove klase, preskočila granicu od 100 tisuća kuna. Nove tehnologije i stroži sigurnosni i ekološki standardi digli su cijene, ali u okvirima klase i nova generacija ostaje jedan od najpovoljnijih automobila.
Odnosi se to i na kombinaciju dokazanog benzinskog 1.0 TSI turbomotora od 110 KS i srednje opreme Ambition, u kojoj je sadržano sve što je gradski auto po današnjim standardima treba imati, samo bez prevelikog upliva digitalne tehnologije i neke veće šminke.
Izvana izgleda skladno i klasično moderno bez dizajnerskih eskapada, a dobrom dojmu najduže i najšire karoserije u klasi u prilog idu aluminijske felge, mali krovni spojler i LED svjetla s maglenkama.
Slično se može reći za unutrašnjost. Najprostranija u kategoriji masovnih gradskih automobila, s najvećim prtljažnikom i bez previše ukrasnih detalja, u opremi Ambition ostavlja dojam jednostavnog i racionalno složenog gradskog auta, dovoljno velikog da u našim prilikama dobro posluži i kao jedini u obitelji.
Pogled na popis opreme otkriva solidan sadržaj koji obuhvaća sve što je realno potrebno, a sama izrada slijedi dobre Škodine standarde.
Klasično složeni instrumenti pritom su pregledni, sjedala komotna, a pozicija za volanom vrlo ugodna. Istina, plastika je i na gornjoj plohi armature tvrda, međutim svugdje je dobro obrađena i ne izgleda jeftino, iako na dodir djeluje skromnije, uglavnom na manje izloženim, sekundarnim površinama.
Motor? Odličan. Sa 110 konja snage i 200 Nm momenta u autu gradskog profila jako dobro je pogođen kompromis performansi i ekonomičnosti. Ispod 2000 okretaja je malo suzdržan, a onda se turbina probudi pa glatko i prilično snažno povuče, pokazujući spremnost i za okršaje na otvorenoj i autocesti, na kojoj uz malo strpljenja nabere i preko 200 km/h.
Klasične putne brzine s lakoćom podnosi, a lagan i precizan mjenjač sa šestom brzinom daje na ekonomičnosti. Na otvorenoj cesti spušta okretaje i potrošnju na 4 do 4,5 litre, a na autocesti na 6 do 6,5 litara. Potrošnja kroz grad je sličnih okvira.
Od verzije s 95 KS i s pet brzina ovaj motor je skuplji samo 2250 kuna i tu se nema što razmišljati. Fabia se na novoj i većoj platformi lijepo vozi, uglađeno i opušteno. Prilično je udobna, nije glasna, ima dobar grip i ležanje, ugodno odmjeren volan i jake kočnice.
FABIA 1.0 TSI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 999 ccm
Cilindri/ventili 3/16
Snaga 81 kW/110 KS na 5500/min
Moment 200 Nm na 2000/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 411 x 178 x 146 cm
Osovinski razmak 256 cm
Prtljažnik 380 litara
Spremnik goriva 40 litara
Gume 185/65 R 15
Jamstvo 5 god/100.000 km
MJERENJA
Brzina 207 km/h
0-100 km/h 9,5 sekundi
Prosječna potrošnja 6,2 l/100 km
Cijena 128.545 kuna
S doplatama 135.365 kuna
OPREMA AMBITION - alu-felge 15” • LED Basic prednja i stražnja svjetla • maglenke • volan i mjenjač u koži • ručna klima • tempomat • putno računalo • radio i 6,5” dodirni info ekran • 2 USB priključka • naslon za ruke • dvokraki kožni volan • oba sjedala podesiva po visini • prednji prozori na struju • retrovizori na struju i grijani • upozorenje na sudar i automatsko kočenje • držanje u voznoj traci • upozorenje na umor • automatsko paljenje svjetala • pomoć na uzbrdici...
DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik • trokraki kožni volan • paket Bolero Infotainment+ • Ukupno 6820 kn