Video: autor Zvonimir Jurčić
U kompaktnoj SUV klasi dobro poznati Nissan model Qashqai je kroz tri generacije, od 2006. godine do danas, napravio lijepu karijeru te je odlično prihvaćen i kod naših kupaca. No, sve vrijeme tu je i broj veći SUV X-Trail za one kojima treba više prostora i bolja prohodnost ako doista češće silaze s asfalta, a konkurenciju pronalazi između nove Škode Qodiaq, Renaulta Espace ili Peugeota 5008.
Prošle godine je novi X-Trail stigao i na naše tržište u potpuno novoj četvrtoj generaciji smješten na "razvučenu" platformu Qashqaija, a nudi "više svega" uz robusniju izvedbu i moderan hibridni pogon.
Već na prvi pogled, testni Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE s najboljim paketom opreme Tekna nepogrešivo odaje kako je riječ o Nissan modelu, koji zahvaljujući 25 centimetara duljoj karoseriji od Qashqaija (ukupno 468 cm) nudi po želji i dva dodatna sjedala u trećem redu.
Sprijeda se ističu velika rešetka hladnjaka i sklop LED svjetala neposredno uz poklopac motora što djeluje moderno i robusno istovremeno, a stražnja su postavljena visoko u samim kutevima, dok se između nalaze velika peta vrata.
Kad uđete u X-Trail dočekuje vas očekivano povišena vozačka pozicija, ovdje dobrih šezdesetak centimetara udaljena od tla, a ambijent se ne razlikuje previše od onog u Qashqaiju.
Završna obrada i korišteni materijali donose osjećaj kvalitete, kontrole su ergonomski dobro osmišljene, a ostalo je i dosta fizičkih komandi, što pozdravljamo. Središtem kokpita dominira veliki zaslon multimedijskog sustava dijagonale 12,3 inča koji je postavljen visoko, te ima sjajnu grafiku i jednostavan izbornik što olakšava potragu za željenim funkcijama.
Uz digitalnu instrumentnu ploču, tu je i 10,8 inčni head-up zaslon koji pruža osnovne informacije, pa dok vozite ne morate skidati pogled s ceste.
Kompletna je i količina sustava pomoći u vožnji, a tu je i ProPilot Navi 2. razine autonomne vožnje koji se aktivira jednim klikom na upravljaču. Osim upravljanja brzinom vožnje, sigurnosnom udaljenošću i održavanjem pravca, sustav komunicira s navigacijom te prilagođava tempo u skladu s ostalim automobilima, ograničenjima, konfiguracijom ceste... Potpuno u skladu s aktualnim tehnološkom trendovima.
Dobitak: unutar X-Traila se nalazi golemi prostor za putnike, konfiguriranje sjedala je maksimalno kao i prtljažni prostor koji će zadovoljiti većinu potreba (u osnovnoj postavci nudi 575 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1396 litara).
Ono najzanimljivije nalazi se ispod prednjeg poklopca: poseban e-Power hibridni pogon koji koristi benzinski motor koji ovdje nije spojen na pogonske kotače već pokreće generator koji osigurava struju za električni pogonski sustav.
Testni model s takvim pogonom koji smo testirali tako kombinira 1,5-litreni benzinac s promjenjivim omjerom kompresije s turbopunjačem koji samostalno proizvodi 158 KS i 250 Nm, a uparen je s dva elektromotora od kojih prednji razvija 201 KS, a stražnji 134 KS. No, on nikad izravno ne pokreće kotače.
Njegova zadaća je punjenje baterije od 2,1 kWh, koja potom isporučuje energiju električnim motorima koji pokreću kotače. Pogon e-Power u japanskom SUV modelu tako pruža ugođaj vožnje klasičnog električnog automobila kombinirane snage 213 KS, a vozaču je gotovo stalno na raspolaganju čak 525 Nm najvećeg okretnog momenta.
Budući da nema klasičan automatski mjenjač, ubrzanje je linearno, a to mu omogućuje vrhunsko ubrzanje i odziv na gas u svim rasponima, uz dobitak pogona na sva četiri kotača u situacijama lošijeg prianjanja.
Brojke u praksi: sprint do stotke traje tek 7,2 sekunde, dok je za međuubrzanje od 70 do 120 km/h potrebno kratkih 6,4 sekundi. Uz to, takav električni pogon na sve kotače opremljen sustavom vektoriranja okretnog momenta jamči trenutnu raspodjelu okretnog momenta na svaku pojedinu osovinu i kotač, a rezultat je besprijekorno ponašanje na cesti i maksimalna sigurnost, a uz podnicu uzdignutu od tla 20 cm, X-Trail također tako ima što reći i izvan asfalta.
Praktično i ekonomično u gradu: ono što smo prvi put upoznali kod električnog Nissana Leafa, ovdje se odlično uklopilo, a to je sustav e-Pedal, upravljanja jednom papučicom (gasa) koja na neki način postaje kočnica kada se otpusti.
Stavka koja će sve na kraju zanimati jest potrošnja ovako sofisticiranog pogona u jednom velikom SUV modelu od gotovo dvije tone: nama je Nissan X-Trail prosječno trošio u kombiniranom uvjetima 6,5 litara, s tim da u gradu može i ispod 5 litara dok autocesta zahtjeva i 8 litara.
Ako bismo trebali istaknuti samo jednu od vrhunskih značajki Nissana X-Trail e-POWER e-4ORCE na testu, tada bi to bila njegova udobnost. Ovjes sjajno filtrira nepravilnosti na cesti čak i s kotačima o d 20 cola, sjedala su iznimno udobna, a položaj za volanom je sjajan. I izolacija je vrhunska, a pogonski sustav nikad nije bučan pa bismo s ovim automobilom mogli voziti tisuće kilometara.
Na koncu i cijena: ovakav Nissan X-Trail do registracije stoji 50. 250 eura, uz nekoliko doplata (dvobojna karoserija, alu 20 i nappa koža) penje se na 54.203 eura no tada vam neće nedostajati baš ništa, no treba pritom napomenuti da Nissan X-Trail uz srednju, ali također solidnu opremu Acenta s ovim pogonom stoji 42.297 eura do registracije. Novost je u ponudi s ovim motorom nova off-roaderska izvedba N-Trek koja do registracije stoji 50. 812 eura.
Tehnički podaci
e-Power
Motor#turbobenzinski, 2 električna
Obujam#1498 ccm
Snaga#158 KS pri 4600/min
Moment#250 Nm pri 2400-4400/min
Električni prednji#204 KS/330 Nm
Električni stražnji#128 KS/195 Nm
Baterija#2,1 kWh
Ukupna snaga/moment#213 KS/525 Nm
Pogon#na sva četiri kotača
Mjenjač#automatski, reduktor
Ovjes#sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice#sprijeda i straga#samoventilirajući diskovi
Gume#235/55 R19 (serijski)
Dimenzije#468 x 184 x 171 cm
Osovinski razmak#270,5 cm
Prtljažnik #575/1396 litara
Masa#1908 kilograma
Opće jamstvo#3 god/100.000 km
EV jamstvo#5 god/100.000 km
EuroNCAP#5
Proizvodnja#Japan
MJERENJA
Najveća brzina#185 km/h
0-60 km/h#4,1 sekunda
0-100 km/h#7,3 sekunde
0-120 km/h#10,3 sekunde
70-120 km/h#5,9 sekundi
100-0 km/h#38,2 metara
Krug okretanja#11,6 metara
POTROŠNJA
Grad#4,9 l/100 km
Otvoreno#6,1 l/100 km
Autocesta#8,2 l/100 km
Prosječno#6,4 l/100 km
SERIJSKA OPREMA Tekna - alu naplaci od 19” • LED svjetla sprijeda i straga + automatska kontrola snopa prednjih • strujom pokretani stakleni krov + krovni nosači • presvlake tkanina/koža • head-up zaslon 10,8” • automatsko parkiranje, bočni parking senzori + kamera 360o • automatska trozonska klima • adaptivni tempomat • digitalna instrumentna ploča od 10,25” • električno otvaranje vrata prtljažnika • asimetrično djeljiva stražnja klupa s podesivim nagibima naslona • grijana sjedala, upravljač i vjetrobran • automatsko kočenje u slučaju nužde s prepoznavanjem biciklista i pješaka • detekcija umora vozača, mrtvoga kuta, prometnih znakova, napuštanja voznog traka s intervencijom • 12,3” zaslon multimedije s navigacijom, bežično punjenje mobitela, Apple CarPlay/Android Auto • električno podešavanje prednjih sjedala s memorijom • pomoć pri startu na usponu i vožnji nizbrdo...
DOPLATE - dvobojna karoserija • alu naplaci od 20” • sjedala presvučena nappa kožom • Ukupno 3963 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....