Možda nije kandidat za najljepši auto u klasi, no produženi C4 jedan je od najoriginalnijih automobila u novije vrijeme. Neobične je stilske figure u kombinaciji limuzine i fastbacka s četverim vratima, a gotovo terenski odignuta podnica na čak 18,5 centimetara od tla i opsežan crossoverski asortiman plastičnih zaštita lukova blatobrana, vrata i branika daju mu robusnost svojstvenu cross-country automobilima.
Bijela perla boja posebno intenzivno naglašava nesvakidašnje proporcije karoserije, u čijih 4,6 metara dužine dominiraju snažno izvučen i prilično visok stražnji dio te svjetla čiji gornji dio duboko ulazi u bokove karoserije. Vrsta je automobila koje dio prolaznika gleda sa zanimanjem, dijelom i stoga što su limuzine ove klase u izumiranju. Očekivano, dužina veća 24 centimetra od standardnog C4 donosi benefite prvenstveno u segmentu prtljažnika.
Poput debelog repa naglašeno izvučen stražnji dio krije 130 litara obujma više nego u običnom C4 i s 510 litara je, nakon Octavijinog (600 litara), drugi najveći u klasi. Primjerice, limuzinska Toyota Corolla daje 470 litara, Mazda 3 ima 450, a Honda Civic 410 litara, dok su modeli premium klase Audi A3 s 425 litara, BMW serije 2 s 430 i Mercedes A-klase s 395 litara po pitanju prtljažnika još manje konkurentni.
Prtljažni prostor toliko je dugačak da je stražnje naslone teško dosegnuti, otvor u stražnjim naslonima i preklapanje čitavih naslona omogućuje i transport duljih stvari poput skija, a i pristup prtljažniku s dosta velikim gornjim otvorom nije loš. Ipak, velika je šteta što izostaje praktičnija koncepcija s petim vratima, kao što je na većem C5 X. Pristup i iskoristivost prtljažnika bili bi puno veći i takav potez bio bi tržišno kudikamo privlačniji. Osim toga, nosači poklopca prtljažnika ulaze u prtljažni prostor, zatvaranje poklopca prtljažnika prati lagani limeni prizvuk, a povišen rub stražnjeg, coupeovski nakošenog stražnjeg stakla djelomice limitira pogled unatrag.
Sve ostalo je jednako standardnom, peterovratnom modelu, kojeg na našim cestama viđamo od početka 2021. S obzirom na jednak osovinski razmak po pitanju prostranosti nema promjena. Vrlo korektna je i na stražnjim sjedalima, a isti su i arhitektura vozačkog ambijenta, solidna ergonomija i potpuna opremljenost najskupljeg paketa Max s multimedijom, kamerom i navigacijom, dvozonskom klimom, head-up zaslonom, dekorativnim detaljima, a izvana 18-colnim naplacima, snažnim LED svjetlima, parkirnim senzorima i crnim stražnjim staklima.
Kako smo ranije zamjerili kompaktu, tako i u limuzini kritiziramo jeftiniju plastiku, podešavanje klime samo dodirima na zaslon i donekle skromnu instrumentnu ploču. Treba pohvaliti brojnost pretinaca, njih čak 16, s dodatnom zgodnom izvlačivom ladicom ispred suvozača i nosačem za notebook.
Turbobenzinski motor 1.2 PureTech od 130 KS i 230 Nm dobra je mjera za Citroenovu limuzinu, dajući primjeren temperament i performanse uz umjerenu potrošnju. U simbiozi s 8-brzinskim japanskim automatskim mjenjačem Aisin ubrzava solidno brzo, na autocesti bez napora drži brži tempo, a pristojna zaliha snage koju turbina daje od niskih okretaja podloga je i opuštenim krstarenjima otvorenim cestama s ponekim energičnijim pretjecanjem. Doduše, od frktavog zvuka trocilindraša ljepše bi bilo čuti puniji zvuk četverocilindarskog motora.
Automatski mjenjač je očekivano iznimno uglađen. Ponekad zna biti malo sporiji u profilima Eco i Comfort, ali u Sportu ili s ručnim prebačajima peteljkama na volanu uvijek je ugodno brz i bez nedoumica. Mekanije podešen, udobnosti naklonjen ovjes na gumama 195/60 najbolje radi u vožnji bez grubosti i forsiranja, a tada ni motor nije zahtjevan po pitanju potrošnje. Na otvorenoj cesti treba mu oko 5,5 litara, na autocesti oko 6,5, u gradu 7,5 do 8 litara. Dizelski motor 1.5 BlueHDi (130 KS) troši, naravno, još manje, ali skuplji je 2000 eura.
Ukratko
Dužinom od 4,6 metra četverovratni X dulji je 24 centimetra od peterovratnog C4, dok je prtljažnik obujma 510 litara veći za 130 litara. Osovinski razmak od 2,67 metra nije mijenjan
Cjenik otvara benzinac 1.2 You (102 KS) po cijeni od 21.850 eura, jači motor (130 KS) s boljom opremom Plus starta na 25.855 eura, a dizelski 1.5 BlueHDi (130 KS) na 27.865 eura, a posebna verzija Citroën C4 X PLUS PureTech 130 S&S EAT8 25.500 eura
Motor opravdava očekivanja, a naplaci se ističu posebnošću. Prtljažnik je velik, no bio bi iskoristiviji i praktičniji u peterovratnoj koncepciji
Gotovo terenski povišena podnica lišava straha od neodržavanih cesta i vožnje izvan asfalta. Za mekoću vožnje i udobnost zaslužni su i hidraulički prigušnici amortizera
Najskuplja oprema Max daje potpun digitalni, sigurnosni i električni paket i zajedno s mini ručicom automatskog mjenjača i udobnim kožnim sjedalima tvori moderan ambijent
Karoserija je duža, ali osovinski razmak isti pa je količina prostora straga jednaka kao u standardnom peterovratnom modelu
Atmosfera za volanom jednaka je običnom C4, bez razlika u arhitekturi armature, uređenju i opremi. Panoramsko staklo dodatna je oprema, a proteže se cijelim krovom
1.2 PURETECH EAT8
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 3 cilindra
Obujam 1199 ccm
Snaga 96 kW/130 KS na 5500/min
Moment 230 Nm na 1750/min
Mjenjač automatski, 8 brzina
Dimenzije 460 x 180 x 153 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 510 litara
Gume 195/60 R 18, Continental
Masa 1415 kg
MJERENJA
Najveća brzina 210 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Potrošnja 6,8 l/100 km
Cijena 28.340 eura
S doplatama 31.985 eura
OPREMA MAX - alu naplaci 18” • svjetla LED Vision • crna stražnja stakla • senzori + kamera • puni električni paket • volan i mjenjač u koži • automatska dvozonska klima • električna parkirna • multimedija + 3D navigacija • profili vožnje • head-up • tempomat • sigurnosni paket • keyless • dekorativne površine...
DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik boja Perla Nacre • umjetna koža na sjedalima • otvorivi panoramski krov • sjedala Advance Comfort • bežično punjenje mobitela • grijani volan • Ukupno 3645 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....