FRANCUSKI BOMBON

Na testu Citroen C3 1.2 Puretech Shine: Lagano šminkanje umjesto totalnog makeovera

Spomena vrijedne promjene na novom C3 mogu se nabrojati na prste jedne ruke. Srećom, mehanički je ostao isti kao i prethodnik iz 2016.
Citroen C3
 Marko Todorov/CROPIX

Tri umjesto prijašnjih sedam mjehura na prepoznatljivim crnim plastičnim štitnicima vrata tzv. airbumps, jedino je po čemu ćete već na prvi pogled moći prepoznati da se ne radi o originalnoj trećoj generaciji Citroena C3 iz 2016. već o dotjeranoj, koja se sredinom studenog pojavila i u našim salonima po početnoj cijeni od 91.900 kuna za osnovni C3 1.2 Line.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

I to samo pod uvjetom da nije riječ baš o tom osnovnom paketu opreme, lišenom airbumpsa. Jer, kromiranu donju lajsnu, čiji rubovi više ne završavaju ispod dnevnih svjetala, nego se spuštaju prema novim glavnim svjetlima i zaobljenijoj masci hladnjaka, primjetit će samo trgovci u salonima Citroena. Isto vrijedi i za trodimenzionalna diodna stražnja svjetla. Jedina još koliko-toliko vidljiva novost diodna su glavna svjetla koja su sad dio serijske opreme svakog novog C3 i više ne svijetle žućkasto kao halogena nego bijelo kao i iznad njih ugrađena dnevna svjetla. I da, dvije su nove boje - crvena (Elixir) i plava (Spring).

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Još je teže razlike pronaći u unutrašnjosti. Ista analogna instrumentna ploča s minijaturnim središnjim zaslonom, isti ventilacijski otvori uokvireni plastikom u boji karoserije, isti višenamjenski upravljač s tipkama za radio i telefon... Jedina uočljiva novost su sjedala s centimetar i pol debelim slojem memorijske pjene koja Francuzi nazivaju Advanced Comfort, a koja su donedavno bila rezervirana samo za skuplje modele poput C5 Aircrossa.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

I nevjerojatno su udobna, pa ne umaraju ni na duljim putovanjima ili dugim čekanjima u kolonama pred graničnim prijelazima ili naplatnim kućicama. Najviše je najbitnijih novosti zapravo skriveno od pogleda - C3 sad, naime, dolazi s čitavom silom sigurnosnih sustava, od pomoći pri parkiranju i kretanju na uzbrdici, preko automatskog kočenja u nuždi i nadzora mrtvog kuta do prepoznavanja prometnih znakova i automatskog obaranja svjetala.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

I to je sve. Mehanički je, naime, isti kao i prethodnik iz 2016., koji se proizvodi u slovačkoj Trnavi, a u četiri godine na tržištu prodan je u lijepih 850.000 primjeraka. U ponudi su i dalje dva motora - 1,2-litreni trocilindarski benzinac sa ili bez turba (110 KS, odnosno 83 KS) i 1,5-litreni turbodizelaš s četiri cilindra i 102 KS.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Ispod prednjeg poklopca testiranog C3 nalazio se 1.2 Puretech, kojeg već poznajemo ne samo iz Citroena (C4, C5 Aircross..), nego i Peugeota (208, 308, 2008...), a u posljednje vrijeme i Opela (Corsa, Astra, Crossland X...). Trocilindraš sa 110 KS i više je nego dovoljan za točno četiri metra dug i jedva nešto više od tone - preciznije 1090 kilograma - težak francuski peterosjed. Sa svojih 110 KS pri 5500 okretaja i lijepim okretnim momentom od 205 Nm pri ne pretjerano visokih 1750, doslovce se poigrava laganim C3 - do stotke stiže za sasvim pristojne 9,4 sekunde, a u lijevoj traci autoceste postiže gotovo 200 km/h (točnije 198 km/h).

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Istini za volju, trocilindraš je prilično glasan, ali to među kupcima C3, a riječ je mahom o mlađim vozačima, nije nedostatak nego prednost. Potrošnja se pritom s ručnim mjenjačem i šest stupnjeva prijenosa kreće od 4,8 litara na otvorenoj cesti do 7 litara u gradu, ali u prosjeku valja računati s oko 6 litara, što znači da se s jednim spremnikom prevali oko 750 kilometara. Uz snažnijeg benzinca, i to isključivo uz najskuplji paket opreme Shine, u ponudi je i automatski mjenjač, ali taj dodatak podiže cijenu za priličnih 12.000 kuna.

image
Citroen C3
Marko Todorov/CROPIX

Francuzi su pošteno odmjerili cijenu novog C3 i za osnovno izdanje 1.2 Puretech Live sa 83 KS s daljinskim zaključavanjem, električnim podizačima stakala i tempomatom traže 91.900 kuna. Testirani C3 1.2 Puretech sa dodatnih 27 KS, ali i automatskom klimom, dvobojnom karoserijom, airbumps, maglenkama, pomoći pri parkiranju straga i aluminijskim naplacima od 16 cola traže dodatnih 32.000 kuna. Pet godina produženog jamstva s uključenim održavanjem stižu besplatno...

Tehnički podaci
Motor 3 cilindra, benzinski, turbo
Obujam 1199 ccm
Pogon prednjii
Snaga 81 kW/110 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 205 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 400 x 183 x 147 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 300 litara
Gume 205/55 R16, Continental TS860
Težina 1090 kg
Jamstvo 5 godina/80.000 km
Ispuh CO2 128 g/km
Mjerenja
Najveća brzina 198 km/h
0-100 km/h 9,4 sekunde
Potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 123.000 kuna

s doplatama 127.700 kuna

Serijska oprema (Shine) - automatski klima uređaj • diodna svjetla • električni podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • električni podizači prednjih i stražnjih stakala • dvobojna karoserija • pomoć pri parkiranju straga • vanjski retrovizori u boji krova • sustav prepoznavanja prometnih znakova • tempomat • plastični štitnici karoserije na vratima
Doplate .- metalik boja • naljepnica na krovu • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci od 16 cola

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 02:52