Na testu Alfa Romeo Stelvio 2.2 MultiJet AWD Sprint: Dokazani sportski SUV sada ima i sjajnu cijenu

I danas atraktivni SUV ukazao se sa žustrim dizelašem od 209 KS i u novoj, cijenom pristupačnijoj izvedbi Sprint

Alfa Romeo Stelvio test

 Željko Puhovski/CROPIX

Stelvio, prvi SUV u povijesti Alfa Romea, na tržištu se nudi još od 2017.godine i bez obzira na jedan redizajn polako gubi korak s mlađim konkkurencijom. A da to nije samo dojam, potvrđuju i brojke – lani je ovaj 4,69 metar dugačak i upečatljivo dizajniran SUV koji platformu dijeli s limuzinskom Giuliom prvi put registriran svega 19 puta, što jasno govori da mu prodaja baš nije cvjetala.

Usporedbe radi, istovremeno je zabilježeno 184 registracija Mercedesa GLC i 178 Audija Q5, pa i 87 registracija BMW-a X3. Njemačka trojka u istoj je klasi tako nudila osjetno traženiju robu, no ove godine priča bi se mogla ponešto promijeniti.

Razlog? U ponudi se našla izvedba Sprint, koja iako zamišljena kao ulaznica u svijet Stelvia, donosi iznimno dugačak popis serijske opreme, od dvozonske automatske klime i 12,3-inčnog TFT zaslona instrumenata do 8,8-inčnog zaslona multimedije s navigacijom i kamerom za pomoć pri vožnji unazad. I izvana izgleda primjereno atraktivno, iako stiže s alu naplacima od 19, a ne onima od 20 (Veloce) ili 21 col (Tributo Italiano) i nema zatamnjena stražnja stakla ili, pak, oznaku talijanske zastave na retrovizorima.

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

Bez svega toga se itekako da živjeti, posebno jer u izvedbi prednje maske nema razlike, retrovizori su preklopivi, svjetla već od starta dolaze u LED Matrix tehnologiji, a završetak ispušne cijevi je i ovdje u mat crnoj boji, što straga donosi i prstohvat šminke. Osim toga, peta vrata već se u izvedbi Sprint pokreću na struju, što itekako pojednostavljuje pristup prtljažniku od 525 litara, a serijski se isporučuju i prednji i stražnji parkirni senzori, pa nema straha niti prilikom složenijih manevara u gradu.

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

Stelvio, nagrađen s maksimalnih 5 EuroNCAP zvjezdica, ne škrtari niti sa sigurnosnom elektronikom. U izvedbi Sprint identična je kao u bogatijim paketima opreme, te uključuje i nadzor mrtvog kuta i sustav za zadržavanje u traci, pa i dosadno upozorenje za prekoračenje brzine kojemu je bilo kakva tolerancija nepoznat pojam i javlja se čim se propisano ograničenje premaši i za kilometar.

Sreća što se može isključiti, iako smo za tu intervenciju trebali provesti ponešto vremena lutajući po izbornicima multimedije. Pritom treba reći i da je zaslon multimedije ponešto preskroman za današnja vremena, no lijepo je pozicioniran i pogled na njega pada prirodno, tako da u praksi funkcionalnost nije upitna. Posebice uz malo prakse.

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

Dobro je pritom što s opremom Sprint dolazi sva ponuđena motorizacija, osim naravno moćnog 2,9-litrenog bi-turba V6 od 510 KS rezerviranog za Quadrifoglio. Ne pretjerano tih, ali miran u radu i prilično žustar dizelaš 2.2 MultiJet zaslužuje pažnju, posebice kod vozača koji redovito nižu kilometre autocestama. Uzdužno ugrađeni aluminijski 4-cilindraš s turbopunjačem promjenjive geometrije u izvedbi s pogonom 4x4 raspolaže s 209 KS i 470 Nm (nudi se i s 180 KS i stražnjim pogonom), što su brojke koje već na papiru djeluju ozbiljno, a takvima se pokazuju i u vožnji. Iako u ovakvoj izvedbi Stelvio na vagi broji 1820 kg, snage ima više nego dovoljno, čemu svjedoči i što se do stotke stiže u hipu, za svega 6,6 sekundi.

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

Uz majstorski podešen ovjes sa stražnjim multilinkom, izravan upravljač s pregršt povratnih informacija i uvjerljive kočnice nudi se tako apsolutno sve potrebno i da se vozač s vremena na vrijeme dobro zabavi tijekom vožnje kroz zavoje, tim više jer dizelašu izvrsno paše i brza 8-stupanjska automatika koju potpisuje njemački specijalist ZF. Kad smo već kod njega, kroz stupnjeve se može kretati i pomoću kvalitetno izvedenih aluminijskih polugica, dovoljno dugačkih i lijepo smještenih uz upravljač.

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

Općenito, izrada je visoke kvalitete, paše i sportski štih koji naglašava i prekidač za paljenje motora na upravljaču, a jak adut je i cijena. Primjerice, usporedivi Mercedes GLC 220d 4Matic nudi se od 71.300 eura, BMW X3 30d xDrive od 61.800 eura, Audi Q5 40 TDI quattro 59.366, a Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D AWD od 61.133 eura. Testni Stelvio, koji uz sve nabrojeno u cijeni ima i pastelnu crvenu boju, doma u garažu može se parkirati za 57.156 eura.

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

Ukratko

Iako s dizelašem od 209 KS, 8-stupanjskom automatikom i pogonom 4x4 na vagi broji opipljivih 1820 kg, Stelvio se u vožnji ponaša iznenađujuće poslušno, a nije niti pretjerano rastrošan

Izvedba Sprint ne razmeće se šminkom, iako serijski donosi gotovo sve što bi se moglo poželjeti. No, Stelvio i u ovom izdanju izgleda privlačno i ima jasan sportski štih

Svjetla dolaze u LED Matrix tehnologiji, a lijepo iznenađenje je što doplatu ne zahtijeva niti zavodljiva pastelna crvena boja karoserije koja savršeno paše uz talijanski SUV

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

TFT instrumentna ploča od 12,3-inča lako je čitljiva, položaj za upravljačem izvrstan, a čitavo vozačevo okruženje lijepo organizirano. No, poželjeli smo da je središnji zaslon ipak nešto veći od 8,8-inča

Aluminijske polugice omogućuju da se kroz stupnjeve kreće i ručno. Straga se nudi solidan prostor, baš kao i u prtljažniku od 525 litara

Izbornik programa vožnje DNA (Natural, Advanced, Dynamic) ne služi samo za ukras, već se pomoću okretnog prekidača itekako utječe na postavke motora, mjenjača, odziv upravljača...

image

Alfa Romeo Stelvio test

CROPIX

Početna cijena Stelvia iznosi 53.200 eura (2.2 MultiJet sa 180 KS, stražnji pogon), dok za snažniju dizelsku izvedbu sa 209 KS i pogonom 4x4 treba izdvojiti 57.156 eura

TEHNIČKI PODACI

Motor turbo dizelski, 2143 ccm

Snaga 154 kW/209 KS pri 3750/min

Moment 470 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 469x190x169 cm

Osovinski razmak 282 cm

Prtljažnik 525/1600 litara

Gume 235/55 R19

Težina 1820 kg

Jamstvo 5 godina/120.000 km

MJERENJA

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 6,6 sekundi

Potrošnja 7,8 l/100 km

Cijena 57.156 eura

OPREMA Sprint • automatska klima • alu naplaci Sport od 19” • svjetla LED Matrix • prilagodljivi tempomat • instrumentni TFT zaslon od 12,3 inča • središnji zaslon multimedije od 8,8 inča • navigacija • bežično punjenje mobitela • multifunkcionalni upravljač presvučen kožom • polugice za ručnu izmjenu stupnjeva • izbornik programa vožnje DNA • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri vožnji unazad • senzori kiše i svjetla • el. grijani i preklopivi retrovizori • el. pokretanje vrata prtljažnika • automatsko kočenje • pomoć pri spuštanju niz padinu • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje prometnih znakova • alu sportske papučice • pastelna boja Alfa crvena • sustav za ulazak i uključivanje motora bez ključa Keyless Entry & Go

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. listopad 2024 23:13