Alu naplaci od 17 cola, automatska klima, digitalna instrumentna ploča, prilagodljivi tempomat… Sve to, pa i još puno više, već od starta serijski nudi MG ZS u svojoj početnoj opremi Comfort, pa se već na prvu postavlja pitanje čemu povrh ovoga ulagati u još bogatiju izvedbu Luxury.
Odgovor? Nekog racionalnog razloga nema, jer kineski SUV brendiran s poznatim, europskim kupcima uglavnom bliskim nazivom (od 2007. prava na korištenje naziva nekoć britanskog proizvođača MG ima kineski automobilski div SAIC iliti Shanghai Automotive Industry Corporation) u osnovnoj izvedbi donosi sve što bi vozač i putnici mogli poželjeti.
Dobro, nema panoramskog krova, kamere od 360 stupnjeva i dobiva se osnovna multimedija bez glasovnog upravljanja, vremenske prognoze i navigacijskih uputa u realnom vremenu, no sve ostalo je isto kao i kod 11.000 kuna skuplje opreme Luxury.
I tu se, dakle, nudi vojska napredne elektronike (automatsko kočenje, pomoć pri zadržavanju u traci…), atraktivna digitalna instrumentna ploča od 7,1 inča i kamera za pomoć pri vožnji unazad, a sve skupa lijepo je zapakirano u karoseriju izrađenu uz obilato korištenje visokočvrstog čelika, što uz iznenađujuće preciznu izradu na tragu one europskih proizvođača za upravljačem ostavlja iznimno pozitivan dojam.
Da nije riječ o nekakvoj sumnjivoj “kineskoj igrački” pokazuje i maksimalnih pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost, osvojenih 2019. Sve to donosi osnovna izvedba Comfort, tako da izvedba Luxury cilja one koji žele kruha preko pogače.
Razlike su, međutim, kudikamo izraženije između dvije ponuđene baterije, pa tu treba posvetiti nešto više vremena prilikom izbora. Za početak, treba znati da je ona osnovna, kapaciteta 50,3 kWh, litij-željezo-fosfatna, a ne litij-ionska poput one od 69,9 kWh. U praksi to znači da je nešto izdržljivija i da omogućuje veći broj punjenja bez da joj kapacitet kopni.
S druge strane, kapacitet joj je u startu osjetno manji (nevezano uz kemijski sastav), pa se tako doseg kreće oko 320 kilometara, što je oko 120 kilometara manje nego se s jednim punjenjem prelazi s baterijom od 69,9 kWh. Na prvu se to možda ne čini velikom razlikom, no u praksi se može pokazati itekako presudnim za ukupnu ocjenu.
Pogotovo kod vozača sklonijih dužim putovanjima po autocesti, gdje ovakva razlika u dosegu igra važnu, pa čak i presudnu ulogu te izravno utječe na praktičnost. Nije, naime, uopće svejedno trebate li se na putu zaustaviti radi punjenja na pola sata ili nešto više, ili pak dionicu možete odraditi u jednom potezu.
Baterija od 50,3 kWh tako nudi nešto skromniji nastup na cesti, ali i na samoj utičnici. Dostupna snaga punjenja na AC punjaču (6,6 kW) nešto je manja nego kod jače baterije (11 kW), pa u izostanku brzog punjača (maksimalna snaga punjenja na DC punjaču iznosi istovjetnih 92 kW) punjenje strujom traje duže.
S druge strane, to što slabija baterija dolazi uparena s elektromotorom od 177 KS, jačim od onoga koji dolazi s baterijom od 69,9 kWh (156 KS) nema vidljiv utjecaj na performanse. Maksimalna brzina iznosi istovjetnih, za električne aute reprezentativnih 175 km/h, a stotka se i tu hvata za kratkih 8,6 sekundi.
Kad se podvuče crta, ispada da pri kupnji kineskog SUV modela brigu najviše treba voditi o bateriji. Pri čemu, naravno, važnu ulogu ima i cijena. ZS s baterijom od 50,3 kWh nudi se od itekako povoljnih 262.271 kn (čime mu cijena uz državni poticaj pada ispod 200.000 kn), dok se jača baterija plaća 34.000 kune više. Je li to preveliko dodatno ulaganje za mir na autocesti svatko treba prosuditi sam.
Ukratko
Uz pretvarač od 6,6 kW punjenje na AC punjaču traje nešto duže u odnosu na bateriju od 69,9 kWh (11 kW). No, snaga punjenja na DC punjaču je identična te iznosi 92 kW
Fino uštimani ovjes, nisko težište i karoserija stegnuta bogatim korištenjem čelika visoke čvrstoće dobra su podloga za uvjerljiv nastup na cesti. Kao i prpošni elektromotor od 177 KS
Preklapanjem stražnjih naslona prtljažnik raste s osnovnih 448 na 1166 litara, no pritom se ne dobiva ravna podnica. Straga udobno sjede i odrasli putnici
Raskošna oprema Comfort serijski donosi preglednu i grafički atraktivnu digitalnu instrumentnu ploču, ali i nešto skromniju multimediju od one ponuđene u izvedbi Luxury
ZS EV
TEHNIČKI PODACI
Motorelektrični, sinkroni
Snaga130 kW/177 KS
Moment280 Nm
Baterijalitij-željezo-fosfatna, 50,3 kWh
Doseg320 km
Snaga punjenja92 kW (6,6 kW AC)
Dimenzije432 x 181 x 165 cm
Osovinski razmak258 cm
Prtljažnik448/1166 litara
Gume215/55 R17
Masa1566 kg
MJERENJA
Najveća brzina175 km/h
0-100 km/h8,6 sekundi
Prosječna potrošnja17,9 kWh/100 km
Cijena 262.271 kuna
S Doplatama: 262.271 kn
OPREMA COMFOR - alu-naplaci od 17 cola • automatska klima• multimedija sa zaslonom od 10,1 inča • TFT instrumentna ploča od 7 inča • navigacija • USB • Bluetooth • bežično punjenje mobitela • diodna svjetla • el. stakla • el. namjestivi i grijani retrovizori • stražnji parkirni senzori • stražnja parkirna kamera • senzori kiše i svjetla • pametni ključ • grijanje prednjih sjedala • multifunkcionalni volan u koži • prilagodljivi tempomat • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • nadzor mrtvog kuta... S Doplatama: 262.271 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....