test

MG ZS EV Standard Range Comfort: Već od starta pokazuje da je riječ o jakom igraču

Kineski SUV na struju s baterijom od 50,3 kWh razoružava svugdje osim na autocesti gdje doseg od 320 km kopni brže

Test MG ZS EV

 Darko Tomaš/CROPIX

Alu naplaci od 17 cola, automatska klima, digitalna instrumentna ploča, prilagodljivi tempomat… Sve to, pa i još puno više, već od starta serijski nudi MG ZS u svojoj početnoj opremi Comfort, pa se već na prvu postavlja pitanje čemu povrh ovoga ulagati u još bogatiju izvedbu Luxury.

image

Test MG ZS EV

Darko Tomaš/CROPIX

Odgovor? Nekog racionalnog razloga nema, jer kineski SUV brendiran s poznatim, europskim kupcima uglavnom bliskim nazivom (od 2007. prava na korištenje naziva nekoć britanskog proizvođača MG ima kineski automobilski div SAIC iliti Shanghai Automotive Industry Corporation) u osnovnoj izvedbi donosi sve što bi vozač i putnici mogli poželjeti.

Dobro, nema panoramskog krova, kamere od 360 stupnjeva i dobiva se osnovna multimedija bez glasovnog upravljanja, vremenske prognoze i navigacijskih uputa u realnom vremenu, no sve ostalo je isto kao i kod 11.000 kuna skuplje opreme Luxury.

image

Test MG ZS EV

Darko Tomaš/CROPIX

I tu se, dakle, nudi vojska napredne elektronike (automatsko kočenje, pomoć pri zadržavanju u traci…), atraktivna digitalna instrumentna ploča od 7,1 inča i kamera za pomoć pri vožnji unazad, a sve skupa lijepo je zapakirano u karoseriju izrađenu uz obilato korištenje visokočvrstog čelika, što uz iznenađujuće preciznu izradu na tragu one europskih proizvođača za upravljačem ostavlja iznimno pozitivan dojam.

Da nije riječ o nekakvoj sumnjivoj “kineskoj igrački” pokazuje i maksimalnih pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost, osvojenih 2019. Sve to donosi osnovna izvedba Comfort, tako da izvedba Luxury cilja one koji žele kruha preko pogače.

Razlike su, međutim, kudikamo izraženije između dvije ponuđene baterije, pa tu treba posvetiti nešto više vremena prilikom izbora. Za početak, treba znati da je ona osnovna, kapaciteta 50,3 kWh, litij-željezo-fosfatna, a ne litij-ionska poput one od 69,9 kWh. U praksi to znači da je nešto izdržljivija i da omogućuje veći broj punjenja bez da joj kapacitet kopni.

image

Test MG ZS EV

Darko Tomaš/CROPIX

S druge strane, kapacitet joj je u startu osjetno manji (nevezano uz kemijski sastav), pa se tako doseg kreće oko 320 kilometara, što je oko 120 kilometara manje nego se s jednim punjenjem prelazi s baterijom od 69,9 kWh. Na prvu se to možda ne čini velikom razlikom, no u praksi se može pokazati itekako presudnim za ukupnu ocjenu.

Pogotovo kod vozača sklonijih dužim putovanjima po autocesti, gdje ovakva razlika u dosegu igra važnu, pa čak i presudnu ulogu te izravno utječe na praktičnost. Nije, naime, uopće svejedno trebate li se na putu zaustaviti radi punjenja na pola sata ili nešto više, ili pak dionicu možete odraditi u jednom potezu.

image

Test MG ZS EV

Darko Tomaš/CROPIX

Baterija od 50,3 kWh tako nudi nešto skromniji nastup na cesti, ali i na samoj utičnici. Dostupna snaga punjenja na AC punjaču (6,6 kW) nešto je manja nego kod jače baterije (11 kW), pa u izostanku brzog punjača (maksimalna snaga punjenja na DC punjaču iznosi istovjetnih 92 kW) punjenje strujom traje duže.

S druge strane, to što slabija baterija dolazi uparena s elektromotorom od 177 KS, jačim od onoga koji dolazi s baterijom od 69,9 kWh (156 KS) nema vidljiv utjecaj na performanse. Maksimalna brzina iznosi istovjetnih, za električne aute reprezentativnih 175 km/h, a stotka se i tu hvata za kratkih 8,6 sekundi.

image

Test MG ZS EV

Darko Tomaš/CROPIX

Kad se podvuče crta, ispada da pri kupnji kineskog SUV modela brigu najviše treba voditi o bateriji. Pri čemu, naravno, važnu ulogu ima i cijena. ZS s baterijom od 50,3 kWh nudi se od itekako povoljnih 262.271 kn (čime mu cijena uz državni poticaj pada ispod 200.000 kn), dok se jača baterija plaća 34.000 kune više. Je li to preveliko dodatno ulaganje za mir na autocesti svatko treba prosuditi sam.

image

Test MG ZS EV

Darko Tomaš/CROPIX

Ukratko

Uz pretvarač od 6,6 kW punjenje na AC punjaču traje nešto duže u odnosu na bateriju od 69,9 kWh (11 kW). No, snaga punjenja na DC punjaču je identična te iznosi 92 kW

Fino uštimani ovjes, nisko težište i karoserija stegnuta bogatim korištenjem čelika visoke čvrstoće dobra su podloga za uvjerljiv nastup na cesti. Kao i prpošni elektromotor od 177 KS

Preklapanjem stražnjih naslona prtljažnik raste s osnovnih 448 na 1166 litara, no pritom se ne dobiva ravna podnica. Straga udobno sjede i odrasli putnici

Raskošna oprema Comfort serijski donosi preglednu i grafički atraktivnu digitalnu instrumentnu ploču, ali i nešto skromniju multimediju od one ponuđene u izvedbi Luxury

ZS EV

TEHNIČKI PODACI

Motorelektrični, sinkroni

Snaga130 kW/177 KS

Moment280 Nm

Baterijalitij-željezo-fosfatna, 50,3 kWh

Doseg320 km

Snaga punjenja92 kW (6,6 kW AC)

Dimenzije432 x 181 x 165 cm

Osovinski razmak258 cm

Prtljažnik448/1166 litara

Gume215/55 R17

Masa1566 kg

MJERENJA

Najveća brzina175 km/h

0-100 km/h8,6 sekundi

Prosječna potrošnja17,9 kWh/100 km

Cijena 262.271 kuna

S Doplatama: 262.271 kn

OPREMA COMFOR - alu-naplaci od 17 cola • automatska klima• multimedija sa zaslonom od 10,1 inča • TFT instrumentna ploča od 7 inča • navigacija • USB • Bluetooth • bežično punjenje mobitela • diodna svjetla • el. stakla • el. namjestivi i grijani retrovizori • stražnji parkirni senzori • stražnja parkirna kamera • senzori kiše i svjetla • pametni ključ • grijanje prednjih sjedala • multifunkcionalni volan u koži • prilagodljivi tempomat • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • nadzor mrtvog kuta... S Doplatama: 262.271 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 19:40