Skuplje ne znači uvijek i bolje. Dokazuje to i top izvedba Mazde CX-5, s dizelskim 2.2CD od 175 KS i pogonom 4x4. Prestižna, opremom nakrcana izvedba Revolution, uz još ponešto doplata, stoji paprenih 314.645 kuna. I cijena čak pritom nije napuhana, jer raskošno izdanje, uz sve navedeno, dolazi i sa 6-stupanjskom automatikom, što samo po sebi poskupljuje priču za 15.000 kuna. No, isplati li se silno ulaganje?
Baš i ne. Za početak, uz kirurški precizan i idealno postavljen ručni mjenjač, koji sporski kratkim hodom odmah donosi osmijeh na lice, izabrati automatiku je čisto krivokletstvo. Nije loša, pretjerano neodlučna i naporna, ali za razliku od ručnog mjenjača ne prestavlja tehnološku poslasticu. Zapravo, u radu nije niti do koljena modernoj automatici s dvostrukom spojkom, čemu svjedoče i brojke – u odnosu na isti model s ručnim mjenjačem stotka se hvata 0,6 sekundi sporije (za 9,4 s), za 3 km/h je manja maksimalna brzina (204 km/h), a potrošnja je u prosjeku veća za tri decilitra (tvornička jamči 5,5 l).
Osim toga, sva je sreća da se sustav Start&Stop može ugasiti, jer u kombinaciji s automatskim mjenjačem nervira više nego inače. Ne samo da gasi motor čim i pomislite stati, nego pametuje i kad željite krenuti. Otpustite li nožnu kočnicu, što je inače sasvim dovoljno za kretanje, neće se dogoditi ništa. I tako barem sekundu, kada ipak krećete.
A navikavanje na suživot je bolno – poželite li požuriti priču dodavanjem gasa, što će vam brzo pasti na pamet, krent ćete oštro i neugodno. Sumnjivo je i treba li ulagati u snažniji dizelaš, što cijenu poskupljuje za 5000 kuna. Ne samo zbog uštede novca. Naime, i slabija izvedba sa 150 KS pršti od snage i uglađeno vuče, a pritom i troši na kapaljku.
I pritom, kao i jači dizelaš, radi gotovo nečujno, što svjedoči o kvaliteti zvučne izolacije, ali i općenito o CX-5, koji po izradi može bez pardona stati uz bok najačim igračima u klasi, kao što su Audi A3, BMW X3.
I za kraj oprema. Osjećaj za upravljačem u izvedbi Revolution nije znatno prestižniji u odnosu na Challenge (automatska klima, tempomat, kožni volan, senzor kiše, glazbeni sustav sa dodirnim zaslonom...), a ta se oprema uz slabiji dizelaš i prednji pogon nudi za 237.490 kn. A trebate li baš pogon 4x4, platit ćete 252.490 kuna, što je i dalje punih 47.000 kuna povoljnije od testiranog CX-5. Pritom ćete štednju primjetiti jedino na novčaniku, posebno ako ne patite na kožna sjedala.
Zaključak? Kvaliteta i dojam koji japanski SUV nudi uopće ne raste sa cijenom, što uopće nije loša stvar. To samo znači da u prednostima fino izbrušenog ovjesa, podnice od tla udaljene solidnih 20,5 cm, sportski izravnog upravljača te izdašne prostranosti možete uživati i za značajno dostupniji iznos. A tko se voli razmetati, eto mu.
CX-5 2.2 CD175
TEHNIČKI PODACI
Motor dizelski, common-rail
Obujam 2191 ccm
Snaga 129 kW/175 KS pri 4500/min
Moment 420 Nm pri 2000/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Pogon 4x4
Dimenzije 456 x 217 x 167 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 503/1620 litara
Težina/nosivost 1540/580 kg
Brzina 204 km/h
0-100 km/h 9,4 sekundi
Prosječna potrošnja 7,3 l/100 km
Cijena 299.490 kuna
Cijena testiranog modela 314.645 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....