SUPER OPREMLJEN

Kia Ceed 1.6 CRDi High Ex Vision Jamstvo samo šlag na torti

Uz snažan, a štedljivi dizelaš od 136 KS koji u prosjeku troši svega 5,1 litru, dizajnerski pogođen korejski kompakt mami i raskošnom opremom. A uz sve to još je i konkurentan cijenom
 Ivan Lacković

Navigacija, kamera za vožnju unazad, udobna sjedala u kombinaciji kože i tkanine, alu naplaci... Kia Ceed u prestižnoj izvedbi High Ex Vision brzo razmazi vozača, kojem za upravljačem prošle godine redizajniranog korejskog kompakta zbilja ne nedostaje ničega. Osim, ptičjega mlijeka, naravno.

Foto: Ivan Lacković

Atraktivno dizajnirana, prema vozaču usmjerena prednja armatura dotjerana je kromiranim ukrasima i crnim plastičnim umecima visokog sjaja na strateškim mjestima, sjedala su podatna i ne umaraju niti na dužim putovanjima, a dozu atrakcije donose i instrumenti skriveni u sportski nakošene duplje. Posebno impresionira zvučna izolacija. Zasluga je to obilnijeg, dvostruko većeg korištenja antivibracijske pjene u armaturnoj ploči. Uvjerljiv, poletan dizelaš 1.6 CRDi, čija je snažnija izvedba redizajnom osnažena sa 128 na 136 KS, na račun toga je u vožnji gotovo nečujan. Iako mu tih rad, saznaje se kad se s otvorenim prozorima manevrira po parkiralištu, i dalje baš nije najjača strana. Koliko god i on s nedavnim dotjerivanjem dobio dodatnu zvučnu izolaciju bloka motora... S druge strane, dizelaš oduševljava niskom potrošnjom. U prosjeku smo bez imalo pažnje trošili svega 5,1 litru, doduše uz malu pomoć uglađenog, nenapadnog start&stop sustava. Iako spremnik broji prosječnih 53 litre, sjetiti se kad ste zadnji put posjetili benzinsku postaju tako je najčešće pravo umijeće. Čak i kad se intenzivno vozite... Tome sigurno pomaže i solidan 6-stupanjski mjenjač, kojemu za ocjenu izvrstan nedostaje tek nešto kraći i precizniji hod. Ovako baš nije najbolji za jurcanje, no jest za lagano krstarenje, kad ne radi baš nikakve probleme.

Konstrukcijski je Ceed, međutim, prilično čvrst i uz fino podešen ovjes, spreman bezbolno upiti udarac pri naletu na neravnine ili visoke ležeće policajce, ugodan za vožnju. Solidno je i prostran, makar mu prtljažnik od 380 litara spada u čisti prosjek kompaktne klase. Zbog relativno malog stražnjeg stakla preglednost staga nije bajkovita, no manevriranje na uskom prostoru nije nikakav problem uz stražnje parking senzore (dolaze još od četvrte po redu opreme LX Champion) i kamere za vožnju unazad, čiji se prikaz jasno vidi na prostranom središnjem zaslonu od 7 inča. Vrijedi pohvaliti i navigacijski uređaj koji potpisuje TomTom - uz klasične funkcije donosi i informacije o prometu uživo, kao i upozorenja o blizini kamera s radarima.

Cijena? Za prestižnu izvedbu EX Vision, bira li se dizelaš 1.6 CRDi, treba izdvojiti 146.990 kuna. To nije mali novac, no obzirom na ponuđeno cijena je više nego konkurentna. Tim više kad se pogleda u naljepnicu s informacijom o 7 godina jamstva na vratima prtljažnika...

Ukratko

S redizajnom utišan i na 136 KS osnažen dizelaš u prosjeku se zadovoljava sa 5,1 litrom. Ne na papiru, nego na cesti... Sedmogodišnje jamstvo i dalje je jedan od najjačih aduta Kije. Atraktivni alu naplaci od 16 cola dio su bogate serijske opreme

Preglednost remeti relativno malo stražnje staklo, pa dobro dođu parking senzori i kamera za vožnju unazad. Unutrašnjost je temeljito zvučno izolirana, zgodno dizajnirana i čvrsto izrađena. Mjenjač bi peticu zaslužio uz kraći i precizniji hod

Prtljažnik od 380 litara na razini je prosjeka klase i zadovoljava sve obiteljske potrebe. Preklapanjem stražnjih naslona raste na 1318 litara

Ceed 1.6 CRDi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1582 ccm

Snaga 100 kW/136 KS pri 4000/min

Moment 280 Nm pri 1500-3000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 431x 178 x 147 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 380 litara

Gume 205/55 R16

Masa 1364 kg

Ispuh CO2 104 g/km

MJERENJA

Brzina 189 km/h

0-100 km/h 10,2 sekunde

Potrošnja 5,1 l/100 km

Cijena 146.990 kuna

S doplatama 153.110 kuna

OPREMA Ex Vision: alu-naplaci 16 cola • automatska klima • navigacijski uređaj sa LCD zaslonom i kamerom za vožnju unazad • tempomat i limitator brzine• putno računalo • senzor kiše • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • sjedala u kombinaciji kože i tkanine • podesiv upravljač obložen kožom • glazbeni sustav s komandama na upravljaču • zatamnjena stražnja stakla...

DOPLATE: metalik boja 3000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:11