TEST

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi Bez respekta prema odlikašima

Najskuplja izvedba iThink s dizelašem od 197 KS i 4x4 pogonom puca od luksuza i uvjerljive snage

Hyundaijev bojni poklič širi se na frontu velikih SUV automobila. Od kraja prošle godine suparnike straši trećom generacijom Santa Fea, snažnih i čistih linija, gotovo posve oslobođenih primjesa baroknog štiha dosadašnjih modela. Dizajn koji uvelike podilazi i europskim kupcima potpisuje Nijemac Thomas Burkle, čiju biografiju čine karijere u Toyoti, Volkswagenu i BMW-u. I pritom uopće ne smeta što prednjim dijelom podsjeća na novu Hondu CR-V, a stražnjim na Subaru Tribecu, jer Santa Feu se kao cjelini ne može poreći autentičan, čak i prilično impresivan izgled uživo, toliko da bi konačno mogao stati u red automobila koji se ne kupuju samo razumom, nego i emocijama. Ukoliko ih ne zatomi cijena.

Jer, vrijednost testnog primjerka od 365.000 kuna može zazvučati vrlo hrabrom „za jedan Hyundai“, no prava je istina da je u okvirima klase, opreme i snage taj iznos zapravo -prihvatljiv. U salone europskih suparnika ne treba ulaziti bez 70 do 100.000 kuna više… A osnovna, također dobro opremljena verzija iStart stoji 288.250 kuna.I u segmentu unutrašnjosti Hyundai ide s oba đona na najbolje. Prostranost je i na stražnjim sjedalima kraljevska, a impresionira trud uložen u novo vizualno i funkcionalno temeljito promišljeno uređenje vozačkog okruženja. Široki središnji greben kruna je skladnog kokpita s velikim, ali ne i prevelikim brojem kontrola, jednostavnih za rukovanje. Zadržano je tradicionalno plavo osvjetljenje instrumenata, ali nijansa je sada umjerenija i uz bijele fragmente te prateće digitalne pokazatelje djeluje moderno i oku ugodno. Materijali? Na prvu se čine pomalo umjetnima, posebice koža na sjedalima, ali pretežno je to tek vizualni doživljaj.

Već prvi dodiri otkrivaju mekanu, „gumiranu“ plastiku na važnim mjestima, vrlo solidne glatke sekundarne površine i besprijekornu izradu, bez pucketanja u hladnim zimskim jutrima. I grijanje udobnih sjedala brzo proradi, a pohvalu zaslužuje i učinkovito zagrijavanje čitave, ne baš male unutrašnjosti. Paket opreme iThink je na vrhu ponude i sadržajno „nema čega nema“. U seriji dolaze i stakleni panoramski krov, grijanje stražnjih sjedala i uređaj za automatsko bočno parkiranje pa se visokovrijedan dojam koji ostavlja vanjština nastavlja i u unutrašnjosti. Jedina primjedba ide na račun slabije preglednosti unatrag, no u cjelini ovakav Santa Fe može se smatrati jednim od kraljeva korejskog luksuza.

Ali, i s gotovo 1,9 tone težine jednim od najkorpulentnijih. Pozamašna težina najbolje se osjeti pri kretanju, kada četverocilindarskom 2,2-litrenom dizelašu sa 197 KS, koji u izvedbi s automatskim mjenjačem ima okretni moment od 436 Nm (s ručnim 421 Nm) treba sekunda-dvije da uhvati pravi ritam snažnih ubrzanja. Zauzvrat, automatski mjenjač mekano i nježno prebacuje, nije superbrz ali je fino usklađen s potencijalima motora i uglađenom snagom nabire brzinu, s dobrim performansama u konačnici. Potrošnja između 7,5 litara na otvorenoj cesti do 11,5 u gradu nije pretjerana s obzirom na okruženje, premda postoje i štedljiviji dizelaši ove klase.

Vožnja je i na visokim brzinama tiha, motor je zapravo tiši od velike karoserije koja djeluje stameno i sigurno, a međuubrzanja su pristojne dinamike. Silaskom na sporiju lokalnu cestu do izražaja više dolaze masa i određena tromost u zavojima, s blagim trendom podupravljanja. Upravljač pritom lijepo leži u ruci, ugodan je i precizniji nego u dosadašnjem modelu, a pružena je i mogućnost podešavanja njegove tvrdoće (Normal, Comfort i Sport). No, gradacija je prilično sramežljiva, a i šteta je što inače udoban ovjes na grubljim poprečnim neravninama popusti pa veliki 19-colni kotači tvrđe i bučnije lupnu. Ovako opremljen Santa Fe može se činiti i prefinim za teren, što donekle jest istina, ali već prodoran stil kojim smo svladali oštar i zasniježen uspon pokazao je da 4x4 pogon krije pozamašne potencijale i prije nego što se omjer zaključa u omjeru 50:50. U svakom slučaju, Hyundai je novim Santa Feom bacio rukavicu u lice i najboljim igračima velike SUV klase, vrlo samouvjereno i bez respekta.

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi iTHINK 4WD A/T

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 2199 ccm

Snaga: 145 kW/197 KS pri 3800/min

Moment: 436 Nm pri 1800-2500/min

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije: 469x188x168 cm

Osovinski razmak: 270 cm

Prtljažnik: 585 litara

Gume: 235/55 R 19, Bridgestone

Težina/nosivost: 1825/685 kg

Ispuh C02: 178 g/km

MJERENJA

Brzina: 189 km/h

0-100 km/h: 10,4 sekundi

Potrošnja: 9,5 litara

Cijena 365.390 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. listopad 2024 09:12