Hyundai i30 jedan je od poželjnijih kompakata na tržištu zahvaljujući atraktivnom izgledu, solidnoj opremi i ponajviše pristupačnoj cijeni. Sada je na tržište stigla nova izvedba s trojim vratima – još atraktivnijeg gotovo coupeovskog izgleda, ali što je još bitnije i s nižom cijenom. S istom opremom i motorom povoljnija je za 4150 kuna od peterovratnog modela i zapravo, najpovoljnija u ovoj klasi. Ipak, ulazak na stražnju klupu će zahtijevati i akrobatske vještine ako straga smještate seniore, no mlađi neće imati nikakve zamjerke.
Posebice i iz tog razloga što je stražnja klupa kad jednom sjednete, jednako prostrana kao i kod petvratne izvedbe. Izgled je vrlo privlačan, a lijepa coupeovska forma ima samo tu manu što je preglednost straga vrlo ograničena zbog masivnih stražnjih nosača krova i manjih bočnih te stražnjih stakla. Unutrašnjost i vozačko okružje identični su petvratnoj izvedbi – sve je tamo gdje očekujete, materijali visokovrijedni, a izrada više nego solidna. Pravi coupeovski detalj: pomični bočni nosač sigurnosnih pojaseva koji omogućuje njihov lakši dohvat.
Testni je auto raspolagao srednjim (najtraženijim paketom iLike) koji ima sve potrebno: LED dnevna svjetla, detalje karoserije u boji auta, klima uređaj, upravljač i mjenjač u koži, radio/CD/mp3, daljinsko centralno zaključavanje, putno računalo, ABS, ESP, upravljač podesiv po dubini i visini, dva zračna jastuka… Osim opreme hvalimo i 100 KS snažan 1,4-litreni atmosferski benzinac. Premda ne puca od snage, posebno pri niskim okretajima, isporučuje sasvim dovoljno potiska za svakodnevnu vožnju, ali i za putne potrebe. U mirnoj vožnji je i vrlo tih, a u praznom hodu posve nečujan.
Iznenadila nas je umjerena potrošnja: u gradu smo trošili oko 9 litara, na otvorenoj cesti oko 6 pa dobili prosjek malo viši od 7 litara. Zasluga je to i 6-stupanjskog ručnog preciznog mjenjača nešto duljih prijenosnih omjera što pridonosi nižoj potrošnji. U vožnji do izražaja dolazi vrlo udoban ovjes, a poželjeli smo tek izravniji upravljač. Na koncu, trovratni i30 Hyundaijevo je dobar posao, a model s testa nudi najbolji omjer uloženo idobiveno. Treba spomenuti i da osnovni model s iStart opremom stoji još povoljnijih 90.000 kuna.
HYUNDAI i30 1.4
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, 4 cil.
Obujam: 1396
Snaga: 73 kW/100 KS pri 5500/min
Moment: 137 Nm pri 4200/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 430x178x147 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Prtljažnik: 378 litara
Gume: 195/65 R 15, Hankook
Težina: 1260 kg
Co2 ispuh: 139 g/km
Brzina: 182 km/h
0-100 km/h: 13,2 sekundi
Potrošnja: 7,3 litre
Cijena 95.960 kuna
Cijena s alu naplacima 99.740 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....