TEST MOTOCIKLA

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports: pustolov koji puše za vrat Bavarcu

Sasvim nova druga generacija adventurea iz Tokija već se opasno približila vladaru klase - BMW-u GS 1250
Honda Africa Twin
 Ivan Lacković

Triumph Bonneville, Honda CB750, Harley-Davidson Low Rider, Kawasaki ZX900 Ninja, Ducati 916... Među tisućama motocikala samo su rijetki ikone. Jedan od njih svakako je Honda Africa Twin. Japanski dvocilindraš savršeno je ispunio očekivanja motociklista željnih avantura - lijepe linija, crveno-bijelo-plave boje službene momčadi HRC (Honda Racing) i tehnički detalji posuđeni s čuvenog NXR780, četverostrukog pobjednika relija Dakar, počevši od 1986.

image
Honda Africa Twin
Ivan Lacković

Proizvodila se 15 godina, da bi netragom nestala 2003. Ponovo se pojavila tek 2016. i to na jedvite jade pod starim nazivom Africa Twin. Bio je to pun pogodak. Unatoč tome što joj je nedostajalo konja i elektronike, u četiri godine diljem svijeta prodano je čak 87.000 primjeraka Honde CRF1000. Sad je stigla nova generacija... Sve je novo. Počevši od okvira, koji više nije od čelika, nego aluminija. Posljedica? Motocikl je lijepih 4,7 kilograma lakši (bez goriva 212 kg). Nova je i stražnja vilica, posuđena s CRF450R. Pravo malo remek-djelo. Ni instrumentna ploča više ne izgleda kao da je preuzeta sa skutera SH150i. Sad je to 6,5-inčni tablet u bojama prepun informacija.

image
Honda Africa Twin
Ivan Lacković

Svjetla su, dakako, diodna, a inercijska platforma prati 6 osi. Što se tiče motora, obujam je s prijašnjih 998 narastao na 1084 ccm, a snaga s 95 na 102 KS. Ispušni je lonac manji i postavljen niže, a ni sjedalo više nije na vrtoglavih 92 centimetra od tla nego na podnošljivih 85, odnosno 87. Narasla je i cijena, s prijašnjih 104.916 na 111.160 kuna. To, međutim, ne znači da se i lošije prodaje. Naprotiv, u prvih šest mjeseci na najvećim europskim tržištima Africa Twin ozbiljno puše za vrat već dokazanom BMW GS.Ništa neočekivano, barem ako je suditi po osjećaju u vožnji.

image
Honda Africa Twin
Ivan Lacković

Za razliku od pojedinih suparnika, Africa Twin ne dijeli okvir s cestovnim motociklima Honde. I to se jasno osjeća već od prvog trenutka. Za početak, više ne sjedite na drugom katu. Položaj za upravljačem je dovoljno agresivan za jurnjavu zavojima, a opet dovoljno opušten da ne umara ni na dugim putovanjima. I ljepše se vozi u stajanju zahvaljujući užem struku, višim osloncima za noge i nižem vjetrobranu. Jasno se osjeća i da je sprijeda kotač od 21 cola. Africa Twin je u vožnji mirna, predvidljiva, tiha i - nevjerojatno udobna.

image
Honda Africa Twin
Ivan Lacković

Japanci oduvijek inzistiraju na udobnosti. Isto vrijedi i za motor. Redni dvocilindraš snagu razvija skladno i lijepo povuče već između 2000 i 4000 okretaja, a pravi karakter pokaže iznad 5000 okretaja. I sjajno se slaže s automatiziranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DCT), koji mijenja još brže i nježnije nego na prethodniku iz 2018. Vibracije se jedva i osjećaju, barem na upravljaču. Na osloncima i sjedalu ih ni nema.

image
Honda Africa Twin
Ivan Lacković

Tehnički podaci
Motor 2 cilindra, 8 ventila redni, vodom hlađeni
Obujam 1084 ccm
Provrt i hod 92 x 81,5 mm
Snaga 75 kW/102 KS pri 7500 o/min
Okr. moment 105 Nm pri 6250 o/min
Mjenjač automatski, dvostruka spojka
Završni prijenos lanac
Okvir dvostruki, aluminijski
Ovjes sprijeda upside-down vilica
ø45 mm i hoda 113 mm, straga aluminijska
vilica i monoamortizer hoda 230 mm
Kočnice sprijeda dva diska ø310 mm
straga disk ø256 mm
Gume sprijeda 90/90-21, straga 150/70-18
Spremnik goriva 24,8 litara
Međuosovinski razmak 157,5 cm
Visina sjedala 87 cm
Težina 240 kg
Cijena 124.160 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:32