Jako nas je zanimalo kakav će biti drugi po redu Hondin dizelaš u ponudi. Nakon velikog 2.2 i-CDTI koji je u Accordu od 2004. godine, sada je stigao manji 1,6-litreni i-DTEC sa 120 KS. Prvi dojam: osim pri hladnom startu mirnoćom rada doslovno oduševljava, gotovo na tragu većeg brata.
Premda zakleti ‘hondaši’ nikada nisu 'prožvakali' dizel u Hondinim modelima, možda bi podatak o prosječnoj potrošnji od tek 5,3 litre mogao baciti novo svjetlo na stereotipna razmišljanja. Tajna niske potrošnje je u iznimno maloj masi motora i filigranski preciznom ubrizgavanju pod pritiskom od 1800 bara, te iznimno malom trenju. Tako će čak i oni koji ne paze s gorivom teško premašiti 7 litara.
U praksi oduševljava uglađenost i solidan potisak pa potrebe za tjeranjem u visoke okretaje nema – najvećih 300 Nm nudi se od 2000/min, a motor je dovoljno živahan već od starta.Brzina se razvija ravnomjerno, međuubrzanja su sasvim solidna, a najveća brzina od 207 km/h više nego dovoljna.
Kočnice pritom djeluju uvjerljivo, a posebno nas je oduševila preciznost 6-stupanjskog mjenjača, kratkih hodova. Po pitanju ergonomije i položaja za upravljačem također smo vrlo zadovoljni, a što se tiče izgleda kokpita to je stvar ukusa – netko će ga dizati u nebesa, a netko jednostavno neće moći otrpjeti ‘svemirski dizajn i grafiku’.
Sjedala su presvučena finom tkaninom I izvrsno drže tijelo u zavojima, a Civicu se ne može osporiti ni obiteljska crta posebice kada zavirite pod poklopac ogromnog prtljažnika od čak 477 litara. Kao praktičnu manu Honde Civic 1.6 i-DTEC Comfort naveli bismo ponajprije preglednost straga i razdvojeno stražnje staklo. Oprema Comfort zaslužuje sve pohvale, a sadrži alu naplatke, ESP, klimu... Nedostaje samo koža na upravljaču.
I sada dolazimo do cijene od čak 180.990 kuna, što je kod ovog auta najveći kamen spoticanja. Jest da je Honda Civic 1.6 i-DTEC Comfort ukupno doista auto za poželjeti, no ako je cijena najbitniji faktor pri kupnji, konkurencija ipak ima boljih ponuda.
Civic 1.6 i-DTEC Comfort
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1597 ccm
Snaga 88 kW/120 KS pri 4000/min
Moment 300 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 430x177x147 cm
Osovinski razmak 259,5 cm
Prtljažnik 477 litara
Gume 205/55 R16, Michelin
Masa/nosivost 1310/560 kg
Brzina 207 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Potrošnja 5,3 l/100 km
Ukupna cijena 185.055 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....