U DESET TOČAKA

FOTO TEST: Dacia Lodgy 1.3 Tce Techroad – prostran i ušminkan te sa snažnim benzinskim motorom

 
 Marko Miščević

Da odmah razjasnimo: Techroad je oprema koja se u cjeniku Lodgyja nadovezuje na Stepway Prestige te mu uz sve postojeće elemente opreme donosi još i 16-inčne dvobojne Flexwheel naplatke, posebne presvlake TechRoad, vanjske ručice na vratima u crnoj boji, pojedine elemente unutrašnjosti u crno-bijeloj boji, vanjska osvrtna ogledala u sjajno crnoj boji s matiranim uzorkom... Ukratko, avanturistički duh koji se u Daciji prodaje pod egidom Stepwaya otišao je još korak dalje, ovdje u kombinaciji sa sjajnim 1,3-litrenim motorom sa 131 KS...

1. NA PRVI POGLED: Vanjski izgled Lodgyja u suštini se nije mijenjao, no posebnu dozu karaktera u ovom izdanju donosi mu avanturističko Stepway izdanje koje je poslužilo kao osnova za Techroad. Možda nije mister, ali zapravo uopće ne izgleda loše

2. UNUTRAŠNJOST: Slično kao i izvana, Lodgyu nije trendovski monovolumen niti iznutra. Sve je tu podređeno prostranosti i svakodnevnoj funkcionalnosti, s tim da su materijali sada kvalitetniji i ugodniji i na oko i na dodir.

3. ZA VOLANOM: Pomalo iznenađujuće, u ogromnoj kabini koja može prevesti do sedmero ljudi, na nedostatak prostora netko bi se ipak mogao požaliti, a to je – vozač. U slučaju da je viši od 185 cm, naime, neće se moći baš najbolje namjestiti iz krajnje banalnog razlog: vodilice sjedala jednostavno su prekratke te se ono neće moći dovoljno udaljiti unatrag. K tome, pronalasku idealne pozicije ne pomaže ni činjenica da je upravljač podesiv samo po visini, ne i dubini.

4. DODIRNI ZASLON: Multimedijalni sustav sa 7-inčnim dodirnim zaslonom izgleda moderno, uključuje USB i aux ulaze, ali smješten je ispod ventilacijskih otvora na središnjem dijelu armature te traži spuštanje pogleda.

5. PRTLJAŽNIK: Zbog činjenice da Lodgy može prevesti sedmero putnika, osnovni obujam prtljažnika sa svim sjedalima u funkciji broji osnovnih 207 litara. Vozi li se petero putnika brojka iznosi znatno većih 634, a u slučaju da koristite sav iskoristivi prostor brojka raste na čak 2617 litara...

6. MOTOR: Nesumnjivo najbolji dio Lodgyja je motor: 1,3-litreni benzinac sa 131 KS već se dokazao i u drugim Renaultovim, Nissanovim i inim modelima te djeluje snažno i uvjerljivo u velikoj većini situacija. Nama se u prosjeku zadovoljio s nešto manje od osam litara...

7. PRIJENOS: Ručni mjenjač je vrlo solidan, precizan, pa i brz s obzirom na hod ručice. Sa šest stupnjeva prijenosa pogoduje štedljivijim prosjecima. Moglo bi to i još bolje kad bi šesti stupanj bio još malo duži...

8. VOŽNJA I KOMFOR: Lodgy je za sve svoje putnike, pa i one na sasvim stražnjim sjedalima, prilično udoban i komforan automobil. S ovakvom motorizacijom mogao bi biti i prilično brz, no ako se vozač baš poželi pošteno provesti, Lodgy će se relativno brzo pobuniti, što će biti jasno i na upravljaču i na pogonskim kotačima koje će nerijetko obuzdavati ESP. Lodgy ipak biše voli smireno.

9. DOPLATE: Popis opcija na testnom automobilu nije predugačak, ali je prilično logičan. Osim Cosmos plave metalik boje vrijedne 3400 kuna, tu su još i stražnji parkirni senzori koji u kombinaciji s kamerom za vožnju unatrag stoje 700 kuna. Rezervni kotač standardne veličine doplaćuje se 550 kuna, a stražnji električni podizači 920. I to je sve...

10. CIJENA: Testni primjerak košta točno 134.570 kuna sa svim, ukupno 5570 kuna vrijednim doplatama. Bez njih je cijena za 1.3 Tce 130 FAP Techroad 129.000 kuna, a korisno je znati da je taj motor dostupan i sa Stepway Prestige paketom, po cijeni od 126.000 kuna. Osnovni Lodgy, inače, dolazi sa 1.5 Blue dCi motorom od 95 KS, po cijeni od 115.500 kuna....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 11:05