TEST

Ford Fiesta 1.0 GTDi Titanium: mjerilo užitka u vožnji

Elastičan i darežljiv motor, iznimno precizan upravljač i ovjes koji sve podnosi tajna su uspjeha šeste generacije Ford Fieste, koja je unatoč godinama još uvijek mjerilo užitka u vožnji. Stoga i ne iznenađuje što je već četiri godine zaredom najprodavaniji gradski automobil u Europi
 Ivan Lacković

Lani u svibnju Fiesta je proslavila četiri desetljeća postojanja, a potkraj prosinca uslijedio je novi razlog za slavlje, jer je automobil kojem je ime odabrao osobno Henry Ford II dosegnuo impresivnu brojku od 18 milijuna prodanih primjeraka. Doduše, 2016. Fiesta nije okončala kao najprodavaniji europski model u segmentu B. Nakon tri godine apsolutne vladavine Forda ta je titula pripala Volkswagenu Polo, koji je u završnom sprintu na Starom kontinentu pronašao 7287 kupaca više (ukupno 237.668). Pad na drugo mjesto možda je rezultat najava nove, sedme generacije, koju smo dosad vidjeli samo na slikama nastalima na Pagu, a uskoro će se pojaviti i uživo na salonu u Ženevi. To izdanje na tržište stiže krajem ove godine ili početkom 2018., ali dotad u ponudi ostaje aktualna šesta generacija koja je s redizajnom 2013. pod prednji poklopac dobila višestruko nagrađivani trocilindrični turbo benzinski motor.

Foto: Ivan Lacković

Motor koji je hvalospjeve pobrao već na samom debiju u Focusu, svoje vrline dodatno je pokazao u Fiesti i natjerao nas da odbacimo sve predrasude o tri cilindra. Jednolitrenog obujma, s turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem, Fordov motor ujedno je i prvi u kojem bregasta vratila u glavi s dvostrukim varijatorom faze vrti nazubljeni remen koji se kupa u ulju motora, remen za koji u programu održavanja nije predviđena zamjena. No, osim tih tehničkih detalja, razlog zbog kojeg je 1.0 EcoBoost dvije godine uzastopce svrstavan među najbolje motore (2014. i 2015.) njegove su performanse, ekonomičnost i uglađenost.

Iskušali smo ga u srednjem izdanju sa 125 KS (u ponudi su 100 i 140 KS) koje u vožnji ostavlja dojam puno većeg motora. Odlično izbalansiran, tih i uglađen, vuče već vrlo uvjerljivo gotovo od minimuma zahvaljujući 200 Nm okretnog momenta raspoloživog u velikom luku od 1400 do 4500 okretaja. Spreman je i živahno reagirati na odlučne pritiske pedale gasa, što pri većem broju okretaja prati i solidan zvuk koji podsjeća na prehlađeni V6.
Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa precizan je i relativno kratkog hoda.

Završni je prijenos dug i na autocesti pri 130 km/h motor se vrti na malo više od 3000 okretaja, ali dobro bi došao i šesti stupanj, što bi povoljno utjecalo na potrošnju. Tijekom testa prosječno smo trošili 6,4 l/100 km, no malo življa vožnja brzo kvari prosjek, što s obzirom na ovjes, upravljač i kočnice nije ni najmanji problem. Unatoč godinama Fiesta je još uvijek jedan od najupravljivijih i najugodnijih automobila u klasi s najbolje pogođenim kompromisom između udobnosti i voznih osobina. Oštra i okretna, a dovoljno snažna, s dobro postavljenim upravljačem i sjedalom, pravi užitak pruža na zavojitim cestama.

Prtljažnik obujma 290 litara svrstava Fiestu u zlatnu sredinu (Clio i C3 +10 l, Polo -10), a velik je plus rezervni kotač pravih dimenzija

Turbo benzinski motor brojem konja (125), ali i okretnim momentom (200 Nm) zaslužuje mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa

cijena (kn) 118.400

Displej na središtu konzole otkriva koliko je godina Fiesta na tržištu, no opremljenost je zavidna

Idealno dimenzionirana i profilirana sjedala (vozačko podesivo po visini) pružaju odličnu potporu tijelu. Putnici straga za koljena imaju mjesta od 12 do 34 cm

Najbolji paket opreme Titanium i poveća količina doplata drastično su podigli cijenu testnog modela, ali Fiesta s 1.0 GTDi s EcoBoost motorom (paket Trend 100 KS) dostupna je već od 97.400 kn

Fiesta 1.0 GTDi
TEHNIČKI PODACI

Motor turbo benzinski,
Obujam 999 ccm
Snaga 92 kW/125 KS pri 6000 min
Moment 200 Nm pri 1400-4500 o/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 397 x 172 x 149,5 cm
Osovinski razmak 249 cm
Prtljažnik 290/974 litre
Gume 195/50 R16 Continental
Težina 1124 kg
Ispuh CO2 99 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 9,6 sekundi
Potrošnja 6,4 l/100 km

SERIJSKA OPREMA
16-colni alu naplatci klima • start&stop sustav • svjetla za maglu sprijeda • dnevna i stražnja led svjetla • pomoć pri startu na usponu • naslon za ruke između prednjih sjedala • putno računalo • središnje daljinsko zaključavanje...

DOPLATE
Metalik boja • automatska klima • lumbalna potpora za vozača • tempomat • zatamnjena stražnja stakla • senzor za kišu i svjetla • elektr. podizači stražnjih stakala • sustav ulaska i pokretanja bez ključa • alarm • kamera za vožnju unatrag • stražnji središnji naslon • audio sustav Ice Pack 8 • Easy driver pack 1 • Winter Pack

S DOPLATAMA 146.229 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 13:20