Teško da ćete Pandom biti nezadovoljni, jer Fiat je puno puta dokazao da je majstor za male gradske aute. Mali, štedljivi i živahni motori, gotovo okomita stakla koja osiguravaju sjajnu preglednost unatrag i jeftino održavanje, glavne su odlike Pande koju se čak i može dobiti s 4x4 pogonom ili čak u paprenijoj verziji 100HP, koja je rijetka, ali rasna mala jurilica.
No, najzastupljenija su ipak dva malena motora: 1,1 sa 54 KS te 1,2 sa 60 KS. Oba troše gotovo jednako (4,1/5,0/6,6 l/100 km), vole okretaje i dobar su odabir za gradsku vožnju. Jasno, 1,2-litraš je nešto bolji, jer ipak bolje diše na otvorenoj cesti ili kad se upali klima-uređaj, ali svaki pokušaj pretjecanja iznad 80 km/h pretvara se u avanturu. Ipak, Panda tome ionako nije ni namijenjena. Grad je njen teren: stakla su gotovo okomita i parkiranje je lako. Kada tražite rabljenu, možete zbog toga naći urednu, dok je, primjerice, gotovo svaka Astra GTC koju je vozila vlasnica - oštećena.
Panda je jako uska i stane na parking čak i kad vam oba susjeda nagaze crtu na uskom parkirališnom mjestu. Prtljažnik od 206 litara dovoljan je za vrećice s tržnice, ali se obaranjem povećava na 775 litara. Zahvaljujući okomitim nosačima krova i velikim vratima, spretniji će u nju čak ugurati perilicu za rublje, što samo govori da su deklarirane litre i stvarna upotrebljivost dva različita svijeta. Panda je među gradskim mališanima među upotrebljivijima čak i za kućne majstore, hobiste ili obrtnike. Izrazito visoki neće biti zadovoljni prostorom za koljena sprijeda jer je komandna ploča preširoka, ali je zato funkcionalna, pregledna i izradom vrlo pristojna za ovu klasu automobila. Sjedala su udobnija nego što biste pomislili, a ulazak i izlazak lagan, jer se sjedi visoko pa će i oni u poznim godinama biti zadovoljni.
Među motorima nalazi se tek jedan dizelski - 1.3 16V Multijet sa 70 KS, koji pije 3,7/4,3/5,4 l/100 km. Razlika se naoko ne čini velikom u odnosu na male benzince, ali dizelaš ipak bolje vuče, pogotovo uzbrdo i bolji je na otvorenoj cesti. Malo je, doduše, spor s odzivom na gas pa to traži navikavanje, ali je, nažalost, ujedno i skuplji za bar 10.000 kuna i teško da može opravdati razliku u cijeni. Za taj novac bi ipak trebali dobiti auto za vožnju na otvorenom, za što Panda ipak nije kandidat. Mana joj je i preslabo grijanje zimi, jer motor zbog visoke iskoristivosti ne proizvodi dovoljno topline.
Panda je i najmanji 4x4 koji možete kupiti, pa znajte i sljedeće: iznenadili biste se gdje sve može proći, pogotovo s gumama za blato. A sada minus: spora je kao magla jer 1.2 4x4 treba čak 20 sekundi do 100 km/h.
Potpuna suprotnost tome je Panda 100HP. Ubrzava puls, sjajno se vozi, daje puno vozačkog užitka i ima sjajan zvuk. No ipak, ima ih toliko malo da ih se po oglasima treba traži svijećom. Zato je po pitanju rabljenih Pandi ipak najbolje uložiti u model 1,2 s nekim srednjim ili boljim paketom opreme - to je najbolja Panda: dobar sluga koji malo troši i jeftin je za održavanje.
RIJEČ STRUČNJAKA
Hrvoje Lipovac, servisni savjetnik u Autocommerceu tvrdi da su Pande izdržljive i trajne:
- Kod Pandi nikad nema velikih reklamacija ili učestalih kvarova. S obzirom na naše ceste poneki promijenjeni prigušni blok (selen) ili zračnost na sponama nisu problem, a i zamjene su jeftine. Uz redovne servise u stanju su napraviti puno bezbrižnih kilometara, a kako prosječni servis košta oko 400 kuna, to pretjerano ne opterećuje džep vlasnika.
Fiat Panda 1.2
Godište 2007.
CIJENA: 32.000 kuna
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kilometraža 52.200 km
Motor benzinski
Obujam 1242 ccm
Snaga 44 kW/60 KS pri 5000 o/min
Moment 102 Nm pri 2500 o/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 354 x 158 x 154 cm
Osovinski razmak 230 cm
Masa 835 kg
Prtljažnik 206-775 litara
Brzina 155 km/h
O-100 km/h 14,0 sekundi
Potrošnja 5,0 l/100 km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji odbojnik 485 kn
Disk-pločice (par) 129 kn
Ispušni lonac (stražnji) 349 kn
Prednji amortizeri 615 kn/kom
Hladnjak 495 kn
Spojka (komplet) 652 kn
Filtar goriva 42 kn
Svjećice 78 kn/set
Pumpa za vodu 191 kn
*zamjenski dijelovi Auto Krešo