Na prvi pogled, izgleda kao i svaki drugi Grand Cherokee. Ista prepoznatljiva maska hladnjaka sa sedam otvora, ista bi-xenon svjetla sa svijetlećim diodama, isti široki rubovi blatobrana... Ni pogled u unutrašnjost ne otkriva ništa posebno. Trokraki upravljač, na dodir osjetljivi zaslon na vrhu središnjeg grebena, dijelom digitalnu instrumentnu ploču i minijaturnu ručicu automatskog mjenjača poznajemo iz običnog Grand Cherokeeja, predstavljenog još 2014. Tek dva otvora za izlaz zraka na poklopcu motora, crvena kliješta kočnica što proviruju kroz blještave aluminijske naplatke od 20 cola, ovalni završeci dviju ispušnih cijevi i oznaka SRT na električno pokretanom poklopcu prtljažnika daju naslutiti da nije riječ o standardnom izdanju najluksuznijeg Jeepa.
Foto: Ivan Lacković
Svaku sumnju otklanja pogled pod poklopac motora, gdje tiho vreba 6,4-litreni uzdužno ugrađeni oldschool osmerocilindraš s dva ventila po cilindru, bregastom u bloku od sivog lijeva i hemisferičnim komorama za izgaranje, zbog kojih već gotovo sedam desetljeća nosi nadimak Hemi. I razvija medvjeđih 468 KS i zastrašujući okretni moment od čitavih 624 Nm. Bez turobpunjača, bez kompresora, bez izravnog ubrizgavanja... Samo s obujmom od za današnje pojmove neshvatljivih 6,4 litre! I upravo ga to čini posebnim. Usred skandala oko namještanja emisija ispušnih plinova i histerije malenih motora s turbopunjačima, Jeep mrtav-hladan europskom homologacijskom uredu prijavljuje SUV s potrošnjom od 14 litara prema standardu EU i emisiju CO2 od 327 g/km.
Pritisak na crveni prekidač Engine i motor kratko zariče, pa potom nastavi tiho grgljati u praznom hodu, poput brodskog. Ručicu mjenjača postavljamo u položaj D, a rotirajući prekidač za izbor načina rada u program Track. Kad se na semaforu upalilo zeleno svjetlo, papučicu gasa pritisnuli smo do kraja i otpustili kočnicu. Uz zaglušujuću riku iz dviju ispušnih cijevi i kratak, ali prilično glasan protest guma, gotovo pet metara dug i dvije i pol tone težak gorostas kratko se propne, a potom silovito pojuri prema naprijed. I već nakon pet sekundi, prije nego li smo uspjeli duboko udahnuti, probija prvu granicu od 100 km/h. Šest sekundi nakon toga i drugu – četvrt milje, odnosno 402 metra – uz izlaznu brzinu od 160 km/h. Nevjerojatno! Podjednako uvjerljive su, srećom, i kočnice –šesteroklipna kliješta snažno grizu u prednje samoventilirane diskove promjera pizze (380 milimetara) i bez muke zaustavljaju Grand Cherokee SRT s početnih 100 km/h za svega 38,5 metara.
Jurnjava za posljedicu, dakako, ima i potrošnju od 22 litre. Amerikanci su i o tome, međutim, vodili računa, pa spremnik proguta lijepe 94 litre (930 kuna po današnjim cijenama goriva), što znači da ste s jednim punjenjem mirni pristojnih 427 kilometara. A s uključenim tempomatom na autocesti pri 130 km/h, kad potrošnja padne na prihvatljivih 14 l/100 km, iduću benzinsku crpku tražit ćete nakon gotovo 700 kilometara. I pritom stići uživati u svim blagodatima bogate opreme SRT, poput kožom i alcantarom presvučenih sjedala s ventilacijom udobnih poput kućnog naslonjača ili kristalno čistog zvuka iz hi-fi uređaja HarmanKardon s 18 zvučnika i subwooferom u golemom prtljažniku od 782 litre.
A nećete zažaliti ni kad nakon naplatnih kućica siđete na zavojitu otvorenu cestu. Premda 1,75 metara visok i 2,46 tona težak, Grand Cherokee se naime zadivljujuće malo naginje u zavojima i iznenađujuće blago proklizuje preko prednjih kotača. Iz mirnoće ga zbog visokog težišta, mogu izbaciti jedino nagle promjena smjera, kao uostalom i svaki SUV. I da, ako koga zanima, stoji gotovo milijun kuna (934.266 kn). Hrpetina novca, dakako, ali ni suparnici nisu ništa jeftiniji. Naprotiv, s njime usporedivi – doduše, i još nijansu brži - BMW X5M, Mercedes-AMG GLE 63 ili Porsche Cayenne GTS skuplji su najmanje 200.000 kuna.
Ukratko Grand Cherokee SRT do stotke jurne za nevjerojatnih 5 sekundi, a na autocesti lakoćom dostiže krajnjih 257 km/h. Nevjerojatne brojke za SUV težak 2,5 tona Atmosferski V8 s hemisferičnim komorama za sagorijevanje kultni status uživa i danas, nakon gotovo 70 godina. Sad razvija 468 KS iz 6417 ccm. Prepoznatljiva grmljavina atmosferskog V8 motora sa 6,4 litre obujma može se čuti još samo u Grand Cherokeeju SRT Gotovo milijun kuna vrijedan SRT otkrivaju tek široke Pirellijeve gume formata 295/45 ZR20. Dvije ovalne ispušne cijevi, crna plastika u svjetlima i otvori za izlaz zraka na poklopcu motora otkrivaju da je posrijedi SRT. Kao i naplaci od 20 cola S izuzetkom troslovne oznake na upravljaču, ništa ne otkriva da sjedite u najsnažnijem Grand Cherokeeju. Luksuza, međutim, ne manjka... Grijana i ventilirana sjedala s memorijom u kombinaciji kože i alcantare dio su opreme SRT. Nisu tijesna, a dobro drže tijelo u zavojima GRAND CHEROKEE SRT Tehnički podaci Motor benzinski, 8 cilindara u V pod 90° Obujam 6417 ccm Snaga 344 kW/468 KS pri 6250/min Okr. moment 624 Nm pri 4100/min Mjenjač automatski, 8 stupnjeva Dimenzije 485/194/175 cm Osovinski razmak 291 cm Prtljažnik 782-1554 litre Gume 295/45 ZR20, Pirelli Masa 2458 kg 0-100 km/h 5,0 sekundi Najveća brzina 257 km/h Potrošnja 18 l/100 km Cijena: 934.266 kuna S doplatama 938.826 kuna Oprema SRT: aut. dvozonska klima • radarski tempomat • upozorenje na vozila u mrtvom kutu i promjenu vozne trake • kožna unutrašnjost • ručice mjenjača na upravljaču • el. podešavanje prednjih grijanih i hlađenih sjedala s memorijom • el. podešavanje grijanog upravljača • el. otvaranje prtljažnika • grijana stražnja sjedala • aktivna bi-xenon svjetla • hi-fi sa 19 zvučnika • kamera za vožnju unatrag • kožom presvučeni upravljač • paljenje bez ključa • aluminijske papučice • dvostruki krovni otvor • zatamnjena stražnja stakla • zračni ovjes Dodatna oprema: metalik boja |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....