Na valu Formentora kao udarnog modela Cupra danas ostvaruje odlične prodajne rezultate, ali i mijenja tržišnu strategiju kada je u pitanju Leon, ulazna ponuda marke.
Pokazalo se da su motori od 204, 245 i 300 KS za većinu potencijalnih kupaca bili nepotrebno snažni za svakodnevicu, na kraju krajeva i skupi i prodaja Leona je time ostajala ispod planirane crte.
otez koji ga vraća u fokus interesa je nova početna verzija s poznatim korporacijskim turbobenzinskim motorom, briljantnim 1.5 TSI od 150 KS i 250 Nm, najbolje pogođenim motorom ove klase.
Cupra se time priklanja trendu koji prakticira sve više kupaca ove kategorije automobila: žele sportskiji izgled, ali s motorom koji ne pretjeruje skupom tehnologijom i konjima, a time ni cijenom i troškovima održavanja.
Nova ulazna verzija Cupre Leon savršeno se uklapa u takve ideje. Cijenom je Leon postao osjetno dostupniji, decentno tuniranim izgledom nije tako daleko od nabrijanosti snažnijih verzija, a opjevani turbobenzinac izvrsno balansira između dobrih performansi i niske potrošnje, posebno s obzirom na kapacitete koje pokazuje.
Opremljen je i tehnologijom isključivanja drugog i trećeg cilindra u fazi defenzivne i mirne vožnje, što se manifestira samo jedva čujnim, hrapavijim zvukom motora, bez imalo vibracija. No, da se vratimo na estetiku.
Odlična je. Nimalo ekstremna, ali sa blago spuštenim podvozjem, sportskim linijama branika, posebno stražnjeg difuzorskog s čak četiri (lažna) ispušna otvora straga i zanimljivim dizajnom 18-colnih naplataka stvoren je vrlo privlačan vizualni dojam, u koji se uklapa i za mnoge još uvijek pomalo mističan Cuprin logotip.
Turbobenzinac sa 150 KS prava je mjera za sve one kojima su verzije s 200 i i više konja u ovoj klasi auta nepotrebne u svakodnevnom životu, a ipak vole znati da imaju prilično potentan motor pa kad zatre ili požele mogu jače potegnuti. Stotku hvata za malo više od osam sekundi, u pretjecanju od 80 do 120 u četvrtoj brzini treba mu samo šest sekundi, a u konačnici ide do 215 km/h.
Motor radi mekano, na niskim okretajima je vrlo tih, gotovo nečujan, a snagu i moment snažno i glatko, uz dublji zvuk motora, izvlači kroz širok raspon okretaja. Držanjem između 1500 i 5000 okretaja može se biti vrlo brz, posebno u sportskom profilu rada, a preko 5000 okretaja, kada motor izvlači vršne konje, besmisleno ga je gaziti. Precizan mjenjač perfektno sjeda u ruku, volan isto tako, a u sliku auta koji voli zavoje uklapaju se sjedala s finim bočnim držanjem i sportskije ugođeno, blago spušteno podvozje. I dosta jake, izdržljive kočnice.
Pri svemu tome potrošnja je umjerena: u gradskom prometu oko 7,5 litara, na otvorenoj cesti normalnim tempom vrti se oko 5,5 litara, a na autocesti pri 130 km/h troši oko 6,5 litara. Sličan je i prosjek s kojim se može računati, naravno vozi li se normalno i razumno.
Za razliku od vanjštine, unutrašnjost nema toliki odmak od standardnog, Seatovog Leona. Prostrana je, praktična i kvalitetna, vrlo bogato opremljena, a s malo nižom pozicijom sjedenja daje blagu sportsku notu.
Primjedbe? Intuitivnost info zaslona u koji se mora ulaziti i radi podešavanja jačine i smjera puhanja klime, noću neosvijetljene osnovne dodirne kontrole klime i radija smještene ispod info zaslona i nepraktičnost dodirnih tipki svjetala dolje lijevo od volana. Ipak, ovo je Cupra koju bi rado vidjeli u svojoj garaži, baš dobar, zabavan i dovoljno praktičan daily car.
Ukratko
Četverocilindarski turbobenzinac od 150 KS s tehnologijom segmentnog isključivanja dvaju cilindara najbolji je motor ove klase, vrlo ugodan za voziti. I ne troši puno
Leon u Cuprinom aranžmanu košta 1580 eura više od standardne Seatove izvedbe s istim motorom od 150 KS i u najboljoj opremi FR. Glas dajemo Cuprinoj izvedbi...
Sva svjetla imaju LED tehnologiju, a serijska oprema su i sportski 18-colni naplaci Machined i difuzorski stražnji branik. Doduše, s lažnim ispušnim otvorima. Prava cijev je ispod branika
Cupra je kao mlada marka odlično prihvaćena i među hrvatskim kupcima. Prošle godine prodano je 414 primjeraka, najviše Formentora. Pristupačnijom početnom verzijom jače bi mogao krenuti i Leon
Tehnologija opreme prati trendove, iako logika surfanja virtualnim instrumentima i multimedijom traži period prilagodbe. Sjedala su jako dobra, mjenjač perfektno sjeda u ruku
Dizajneri nisu otišli u krajnosti sportskog kiča i izgled je baš dobar, posebno straga. Prtljažnik obujma solidnih 380 litara jednak je kao u običnom Leonu
Sjedi se centimetar-dva niže od prosjeka klase, u modernom i ugodnom kokpitu. Dosta mjesta ima i straga, gdje suputnici imaju vlastitu klimu
1.5 ECO TSI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam 1498 ccm
snaga 110 kW/150 KS na 5000/min
Moment 250 Nm na 1500/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 440 x 180 x 144 cm
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 380 litara
Gume 225/40 R 18
Masa 1390 kg
MJERENJA
Najveća brzina 214 km/h
0-100 km/h 8,4 sekundi
Potrošnja 6,9 l/100 km
Cijena 29.180 eura
S doplatama 32.190 eura
SERIJSKA OPREMA - aluminijske felge 18” • automatska LED svjetla • sportski branici i spojler • crna stražnja stakla • senzori i kamera • profili vožnje • automatska 3-zonska klima • digitalni instrumenti • multimedija • sportski volan i mjenjač u koži • fragmenti vrata u koži • keyless • dekorativne površine Cupra • el. paket • upozorenje na sudar i automatsko kočenje • držanje u traci • detekcija umora vozača • adaptivni tempomat • pomoć na uzbrdici...
DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik bijela boja Nevada • grijanje prednjih sjedala • paket Safe & Driving • crni strop • paketi Connect i Connectivity • Ukupno 3010 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....