Motori s tri cilindra zavladali su segmentom gradskih mališana. Nakon Peugeota 208, Ford Fieste, Renault Clija i Toyote Yaris, društvu se pridružilo i redizajnirano drugo izdanje Citroëna C3. Francuzi su sa nekoliko dobro odmjerenih poteza uspješno osvježili model koji im nosi gotovo trećinu prodaje na europskom tržištu, a najveću pažnju pritom privlači njihov novi trocilindrični benzinac (koji je u zasluženu mirovinu poslao je četverocilindrični 1.1), a nudi se u dvije izvedbe (1.0 VTi sa 68 i 1.2 VTi s 82 KS).
Testirali smo snažniju izvedbu, sa specifičnim, za hrvatsko tržište vrlo primamljivim paketom opreme Medveščak, obogaćenu s nekoliko dodatnih atraktivnih dodatnih elemenata, od kojih je najdojmljivija doplata ipak panoramsko vjetrobransko staklo koje zadire gotovo do polovice krova, svojevrsna zamjena za stakleni krov. No, 3200 kuna, koliko ono stoji s kromiranom letvicom na spoju s krovom, mnoge će odbiti... Mnogi još uvijek imaju averziju i prema trocilindričnim motorima, no sve dosadašnje mane, prije svega bučnost i vibracije, Francuzi su ovaj put uspješno prikrili. Na minimumu motor je vrlo pristojan.
Karakterističan zvuk, koji podsjeća na mlinac za kavu, minimalno prodire u putnički prostor. No, pravo iznenađenje je elastičnost koju pokazuje već na startu. Uobičajena potreba za okretajima u potrazi za konjima i okretnim momentom prirodno je obilježje trocilindričnih motora, no francuska verzija uvjerljivo vuče čim se kazaljka popne do oznake 2000. Motor je na nižim okretajima izvanredno izbalansiran i za ugodnu gradsku vožnju dovoljno je ostati u zoni između 2000 i 3000 okretaja. Nježna igra s papučicom gasa prestaje čim se pojavi značajniji uspon ili popune sjedala i prtljažnika. Za dobar ritam vožnje obvezni dio igre je i učestalija upotreba mjenjača.
Kratak hod pedale spojke i diskretna preciznost ručice mjenjača sa pet stupnjeva zahtijevaju period prilagodbe, ali omjer prijenosa idealno je uklopljen s karakteristikama motora koji s lakoćom diže i gubi okretaje. Pri brzini od 130 km/h u (kratkom) petom stupnju motor se vrti na 4000, ali obilna upotreba izolacijskih materijala vrlo uspješno drži višak decibela od unutrašnjeg prostora. To, doduše, ostavlja traga na potrošnji, koja u prosjeku iznosi 6,8 l/100 km i neznatno je viša kod Peugeota 208, koji koristi istovjetan motor, ali ga krasi i bolja aerodinamika...
C3 s trocilindričnim motorom pravi je gradski auto. Živahan je i lagan za upravljanje zahvaljujući povišenoj poziciji i laganom upravljaču. kojem ne nedostaje preciznosti i pri žustrijim promjenama pravca kretanja. Pohvale zaslužuje i ovjes koji uspješno filtrira neravnine s podloge, a visok stupanj udobnosti posebno je naglašen na prednjim sjedalima. S cijenom od 83.900 kuna, C3 je povoljnjiji od Peugeota 208 s peterim vratima (cijena 86.700 kn) za 2800 kuna, dok je istodobno, primjerice, čak oko 7000 kuna jeftiniji od Ford Fieste.
C3 1.2 VTI
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 3 cilindra
Obujam 1199 ccm
Snaga 60 kW/82 KS pri 5750/min
Moment 118 Nm pri 2750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 394 x 173 x 152 cm
Osovinski razmak 247 cm
Prtljažnik 300/1120 litara
Gume 195/55 R 16, Michelin
Masa 1050 kg
CO2 ispuh 107 g/km
Brzina 175 km/h
0-100 km/h 12,5 sekundi
Potrošnja 6,8 l/100 km
CIJENA 83.900 kn
S DOPLATAMA 99.580 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....