Test

Citroën Berlingo Multispace XTR 1.6 BlueHDi Vjeran starim vrijednostima

Obnovljeni francuski dostavnjak u putničkom izdanju dobio je bogatiju opremu i štedljivije motore, ali ključni aduti kojima odolijeva najezdi stilski dotjernih monovolumena su prostranost, praktičnost i cijena
 Ivan Lacković

Vizualno osvježen, tehnički dotjeran i razumno opremljen, ali u konačnici Citroën Berlingo zadržao je sve vrline po kojima ga poznajemo još od 1996. Iznimna prostranost i nevjerojatna praktičnost, kvalitete su koje krase i redizajnirano izdanje druge generacije Citroenova dostavnjaka u putničkoj verziji.

Foto: Ivan Lacković

U njegovom prtljažniku uvijek ima mjesta za još jednu torbu, spremno ispunjava sve obiteljske zadatke, a svako putovanje pretvara u razonodu bez obzira na duljinu. Prošle godine na našem je tržištu bio najtraženiji među dostavnjacima, a njegova putnička verzija zauzela je drugo mjesto, prepustivši primat blizancu sa zaštitnim znakom Peugeota. Bratsko nadmetanje Berlinga i Partnera nastavlja se i s redizajniranim modelima. Citroenov adut skuplji je 4000 kuna, ali i bogatije serijski opremljen (automatska klima, parking senzori straga, upravljač presvučen kožom...) i rezultat će po svemu sudeći odlučiti foto-finiš.

Nova prednja maska i odbojnik te pozicija dnevnih svjetala izmijenili su lice Berlinga, a najveća novost u unutrašnjosti je 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir postavljen na vrh središnje konzole. Pregledan i jednostavan za upotrebu, objedinjuje i navigacijski sustav (5200 kn). Kao i dosad, položaj za upravljačem je kao u kombiju. Upravljač je gotovo položen, sjedalo i ručica mjenjača povišeni, ali nema razloga za negodovanja osim pri podešavanju nagiba naslona uz pomoć nazubljene poluge kojoj nedostaje preciznosti. Sjedala s novim presvlakama podesiva su po visini i neočekivano dobro oblikovana s obzirom na vrstu automobila, pa nije potrebno puno manevriranja u potrazi za položajem koji pruža udobnost i preglednost.

Turbodizelski 1.6 HDi snažniji je 5 konja i 60 Nm, javlja se ponešto glasnijim zvukom pri prvom paljenju, ali već nakon minutu-dvije osjetno se utiša. Uz izdašnih 300 Nm momenta pri 1750 okretaja vožnja je ugodna i opuštena, a četverocilindraš spremano reagira na podizanje okretaja, izbacujući poveću rezervu snage za sigurno pretjecanje. Najbolje od sebe daje do 3500 okretaja, ne pokazujući slabosti ni pod punim opterećenjem, a iznad 4000 postaje bučan i gubi dah. Ručica mjenjača smještena je idealno, hod je primjeren, ali pri ubačajima nažalost djeluje spužvasto. To, međutim, ne utječe na osjećaj u vožnji ni na brzinu izmjene stupnjeva. Brzina i preciznost upravljača (2,9 okretaja) u skladu su s duhom automobila i potpuno usmjereni na uglađenu vožnju, ali i okretnost (krug okretanja 11,5 metara). Ovjes pruža solidnu dozu stabilnosti, ali udarne rupe i ozbiljnije neravnine rezultiraju vibracijama u stražnjem dijelu. Zvučna izolacija je zadovoljavajuća, ali samo do 130 km/h, nakon čega kutijasta karoserija počinje uzimati danak. Pohvale zaslužuje i Start & Stop, koji bez ozbiljnijeg trzanja vraća motor u život. Potrošnja tijekom testa iznosila je 6,1 l/100 km što je s obzirom na oblik karoserije vrlo prihvatljivo, ali najsnažniji aduti Berlinga su prostranost i praktičnost, te cijena. Za C4 Picasso sa slabijim 1.6 HDi motorom (115 KS) ponuda u cjeniku započinje s iznosom koji je čak 10.000 kuna viši u odnosu na cijenu testnog Berlinga.

Berlingo Multispace 1.6 HDi

TEHNIČKI PODACI

Motor 1560 ccm

Snaga 120 KS pri 3500/min

Moment 300 Nm pri 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 438 x 181 x 186 cm

Osovinski razmak 273 cm

Prtljažnik 675/3000 litara

Gume 215/55 R16, Michelin Primacy

Masa 1398 kg

Ispuh CO2 115 g/km

MJERENJA

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 11,5 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km

Cijena 155.000 kn

S doplatama 174.965 kuna

OPREMA XTR: automatska dvozonska klima • ABS/REF/AFU/ESP + pomoć pri kretanju na uzbrdici • dnevna svjetla • maglenke • parking senzori straga • uzdužni krovni nosači • start/stop • 3 zasebna sjedala u drugom redu • upravljač i mjenjač u koži • tempomat • upravljač presvučen kožom • el. sklopivi retrovizori…

DOPLATE: metalik boja • navigacija + zaslon osjetljiv na dodir • automatsko paljenje svjetala i brisača • rezervni kotač standardnih dimenzija • parking senzori sprijeda i straga + kamera • zatamnjena stražnja stakla / ukupno 19.965 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 09:57