TEST

CITROEN C3 1.6 e-HDi Osvježeno lice gradskog srcelomca

Cijenu mogu opravdati nov izgled, odličan štedjiv i čist dizelaš te vrhunska oprema Exclusive

Ove godine je došlo vrijeme za prvo zatezanje bora gradskom ljubimcu Citroënu C3 kako bi ostao u fokusu kupaca gradskih modela. Formula simpatičnog dizajna, dobre opreme i povoljne cijene još uvijek pali naročito kod ljepšeg spola, a aktualno osvježenje dobro će mu doći u borbi s potpuno svježim konkurentima - Renaultom Clio i Peugeotom 208. Od ove se godine C3 tako nudi u modernijem pakiranju što se ponajprije odnosi na prednji kraj s dizajnom po uzoru na ostatak game.

Oprema Exclusive s kojom je raspolagao testni primjerak još više podiže dojam s kromiranim kvakama i okvirima prozora te 16-colnim aluminijskim naplacima pa je ukupan dojam upravo kako su i zamislili u Citroënu – vrlo šik. Unutrašnjost je otprije vrlo prostrana posebice u prednjem dijelu, a novu dozu svježine daju tek u detaljima dotjerani instrumenti i ugodnije obloge sjedala. Spomenuta najskuplja oprema dolazi s kožnim upravljačem, lakiranom plastikom armature, kromiranim ukrasima, središnjim naslonima za ruke, mirisnim osvježivačem prostora i vjetrobranom koji gledajući s prednja dva sjedala otvara nesmetan pogled u nebo.

Premda je slabiji dizelaš popularniji i dostupniji (1,4-litreni HDi sa 68 KS), dojma smo da gradskom francuzu upravo savršeno pristaje 1,6-litreni dizelaš s 92 KS i 230 Nm okretnog momenta koji Citroën težak svega 1080 kg vuče snažno već od niskih okretaja. Ne treba zaboraviti pritom i dobar proračun mjenjača, naročito od trećeg do petog stupnja, pa uvijek pruža mogućnost brzog i efikasnog pretjecanja. Da bi šesti stupanj dobro došao pomislili smo tek na autocesti, no ako ne želite skrenuti na sebe pažnju presretača i vozite do 140, 150 km/h onda ih je i pet sasvim dovoljno.

Osmijeh na lice donosi podatak o prosječnoj potrošnji na kraju testa od 5,2 litre na 100 km, s tim da ga nismo puno štedjeli ni u gradu ni na otvorenom. Dobrodošao je u gradu zato odličan start/stop sustav, koji se gasi i aktivira neprimjetno. U vožnji smo poželjeli jedino nešto direktniji upravljač i precizniji mjenjač, no C3 ionako nije namijenjen napadanju zavoja i divljem ritmu vožnje. Što se ležanja tiče ovjes Citroëna C3 je otprije podešen prvenstveno na udobnost, koju iz takta može izbaciti tek kakva gruba poprečna neravnina. Ukupno, tko si može priuštiti ovakav C3 treba reći da je najskuplji u C3 paleti, ali kao takav i najbolje pogođen.

C3 1.6 E-HDi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, start/stop

Obujam 1560 ccm

Snaga 68 kW/92 KS pri 4000/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 394 x 173 x 152 cm

Osovinski razmak 246,5 cm

Prtljažnik 300 litara

Gume 195/55 R 16, Michelin

Masa 1080 kg

Co2 ispuh 90 g/km

Brzina 183 km/h

0-100 km/h 11,2 sekundi

Potrošnja 5,3 l/100 km

Cijena 121.900 kn

S doplatama 123.100 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 22:31