Jeep Compass je do sada imao sve kvalitete koje su ga svrstavale u vrh segmenta, osim cijene. Do sada. Jer ovog je ljeta Jeep, naime, pokazao osvježeni Compass, ali još bitnije, iz tvrtke su naglasili kako je proizvodnja prebačena je iz meksičke tvornice u Toluci u talijanski Melfi što ga je približava europskim kupcima.
Ovaj je Jeepov model tako sada dobio pravi potencijal da pokaže najbolje što ima u najprodavanijem segmentu SUV tržišta te se nameće kao snažna konkurencija modelima poput Nissana Qashqai, VW Tiguana, Forda Kuge ili Kije Sportage.
Spomenuto osvježavanje modela i seljenje proizvodnje u Europu donijelo je i nove motore i bogatije pakete opreme u ponudu Compassa, sada potpuno prilagođene ukusu europskih kupaca. Pritom su i kraći rokovi isporuke, te najvažnije - konkurentnije cijene.
Konkretno, na Compass se sada više ne obračunava carina jer se proizvodi u EU, pa sada osnovni Compass 1.3 T4 GSE sa 130 KS, ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače s paketom opreme Sport stoji prihvatljivih 182.800 kuna do registracije.
Povodom početka prodaje u Hrvatskoj testirali smo novu model i odmah krenuli tražiti što je novo: vanjski je izgled neprimjetno dotjeran te je i dalje jaka strana Compassa koji nosi tipičan DNA Jeepa s maskom hladnjaka sa sedam proreza što djeluje moćno, nešto poput umanjenog Grand Cherokeeja kako smo ga nazivali još kod prvog predstavljanja prije četiri godine.
Pritom ni unutrašnjost kod osvježavanja nije zahtijevala puno dorada: manje, više sve je poznato otprije, od izrade s kvalitetnim materijalima i spojevima plastike masivnog kokpita do ergonomije.
Mogli bismo izdvojiti novu značajku usluga Uconnect koja obuhvaća niz funkcionalnosti uključujući mobilnu aplikaciju My Uconnect s naprednim mogućnostima povezivanja, dok je dodirni zaslon Infotainmenta od 8,4-inča vrlo pregledan, logičan i brz na dodir.
Ono što nas je i dosad oduševljavalo kod Jeepa Compassa jest ponuda prostora u kabini na kompaktnih 4,4 metra dužine kao i za obiteljske potrebe savršen prtljažnik koji u osnovnoj konfiguraciji raspolaže s 460 litara.
S obzirom na to da je riječ o SUV modelu, s 21,5 centimetara odignutosti od tla Compass je sasvim prikladan i za silazak s asfalta i samo s prednjim pogonom.
Treba spomenuti: kod novosti za ovogodišnji model poboljšana je aktivna sigurnost putnika sa značajkama poput praćenja ‘mrtvog kuta‘, ‘cross traffic alert’ sustava, prilagodljivog tempomata i stražnje kamere ParkView kao pomoć pri parkiranju (doplata).
Najveća se novost ipak nalazi ispod poklopca motora: benzinski 1.3 GSE T4 1,3-litreni četverocilindraš s turbopunjačem, četiri ventila po cilindru i izravnim ubrizgavanjem prvi je iz generacije novih modularnih benzinaca GSE (Global Small Engine ili FireFly), koji su zamijenili dosadašnje MultiAir i SGE (TwinAir) benzinske motore.
Novi aluminijski benzinac 1.3 teži tek 110 kg ne opterećuje jako prednju osovinu, pa je osjećaj u vožnji na upravljaču sjajan, a 130 KS sasvim pristojno pokreće Compass. Ručni mjenjač sa 6 brzina (robotizirani DCT opcija) pokazao se vrlo preciznim i s ne predugim hodovima između brzina dok kugla na vrhu lijepo leži u ruci.
Do 100 km/h iz stajanja Compass sa 130 benzinskih konja stiže za 10,3 sekunde i vozi gotovo do 200 km/h. Za one željne još boljih performansi tu je i izvedba sa 150 KS istog motora, dok će štedljivci sigurno baciti oko na moderni 1,6-litreni Multijet II dizelaš od 120 KS sa sustavom SCR (selektivna katalitična redukcija) koji zamjenjuje dosadašnji 2.0 JTD motor od 140 i 170 KS.
Međutim, ni osnovni benzinac nije veliki potrošač - krstariti se može na oko 6,5 litara, teža noga na gasu u gradu znači i 9 litara, no u kombiniranim uvjetima prosjek se može držati na oko 7 litara, što je prihvatljiva brojka (treba imati na umu da Compass teži 1,5 tona).
Napomenimo da je testni primjerak s opremom Limited bio vrlo izdašno opremljen što podiže cijenu na 214. 140 kuna no tada vam baš ništa neće nedostajati. Zahvaljujući svojoj globalnoj strategiji, s osvježenjem Compassa te dobro promišljenom kompletnom paletom modela Jeep sada i u Hrvatskoj donosi moderne motore te sjajne cijene u najzastupljenijem SUV segmentu na tržištu.
Tehnički podaci
Motor benzinski, turbo, 4 cilindra
Obujam 1332 ccm
Snaga 96 kW/130 KS pri 4750 o/min
Okr. moment 270 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 439 x 162 x 182 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 460 litara
Spremnik goriva 55 litara
Gume 225/55 R18, Pirelli Scorpion
Težina 1505 kg
Mjerenja
Najveća brzina 192 km/h
0-100 km/h 10,3 sekunde
Potrošnja 9,7 l/100 km
Cijena 214. 140 kuna
S doplatama 225.465 kn
Serijska oprema (Limited) - aut. dvozonska klima • upozorenje na izlazak iz vozne trake • pametni ključ • el. podizači prednjih i stražnjih stakala • el. podesivi retrovizori • upravljač u koži • preklopivo sjedalo suvozača • tempomat • bluetooth + 6 zvučnika + USB • zatamnjena stražnja stakla • aut. paljenje brisača i svjetala • maglenke • aluminijski naplaci (17)
Doplate - rezervni kotač pune veličine • pomoć pri parkiranju (senzori sprijeda i straga + kamera 360°) • metalik boja