TEST

AUDI A7 SPORTBACK Luksuzna limuzina coupe izgleda

Trolitreni V6 turbodizelaš sa 245 KS sjajno se nosi s njemačkim četverovratnim coupeom

BMW 5 GT, Mercedes CLS i Porsche Panamera. Njemačka trojka već godinama vlada u sve popularnijoj klasi luksuznih coupea s četverim vratima. U proljeće 2011. pridružio im se i A7… U Ingolstadtu pritom nisu trebali izmišljati toplu vodu. Jednostavno su A6 pretvorili u coupe i obogatili ga detaljima iz prestižnog A8.

Straga je, međutim, pomalo tijesno. Ne za koljena, jer su osovine razmaknute čak 2,9 metara, već za glave. Putnici visoki do 185 centimetara još udobno sjede na dva stražnja sjedala, ali viši rastom zbog silazne linije krova moraju sagnuti glavu.

Pritiskom na prekidač otvara se i divovski poklopac prtljažnika (535 litara), ujedno je i glavna prednost pred minijaturnim otvorom prtljažnika Mercedesa CLS.

Testirani 3,0-litreni V6 TDI sa 245 KS i 500 Nm okretnog momenta sjajno pristaje novom A7. Dovoljno je snažan da za svega 6,3 sekunde potjera njemačku limuzinu do stotke i potom do elektronički ograničenih 250 km/h, a istodobno dovoljno tih da u prvi tren pomislite da ga pokreće elektromotor.

Pritom mu je od pomoći i novi 8-stupanjski automatski mjenjač – stupnjevi se mijenjaju bez zvukova i trzaja. Serijski ugrađeno regenerativno kočenje i start-stop uređaj gotovo neprimjetno drže potrošnju prilično niskom – A7 3.0 TDI se u prosjeku zadovoljava sa 8,8 l/100 km.

Aluminijski ovjes sa zračnim amortizerima brine se da vožnja uvijek bude ugodna, čak i uz doplatne aluminijske naplatke od 20 cola s gumama 265/35 ZR. Vlasnik se stoga ne treba zamarati serijskim uređajem za podešavanje rada motora, mjenjača i servoupravljača Drive Select System. U položaju Comfort ionako se ne događa gotovo ništa, dok Dynamic mrvicu ukruti upravljač i otvrdne zračni ovjes.

Sa zračnim ovjesom i pogonom na sva četiri kotača A7 3.0 TDI se na cesti ponaša okretno i upravljivo, koliko se to može reći za limuzinu čija se težina, usprkos poklopcu motora i vratima od aluminija, kreće oko 1980 kilograma. Samo na dodatnu opremu otpada 200 kilograma, pa je preostala nosivost (344 kg) uz četiri putnika od 75 kilograma dovoljna za samo 44 kilograma prtljage.

Cijenom od 595.781 kuna, koliko stoji osnovni 3.0 TDI, A7 se smjestio točno na pola puta od podjednako motoriziranog A6 (503.000 kn) do A8 (725.000 kn). Pošteno, barem ako se usporedi sa suparnicima iz BMW, Mercedesa i Porschea, ali nažalost i većini nedostižno…

A7 3.0 V6 TDI

Tehnički podaci

Motor turbodizelski

Obujam 2967 ccm

Snaga 180 kW/245 KS pri 4000-4500/min

Okr. moment 580 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Pogon 4x4

Dimenzije 497 x 191 x 142 cm

Osovinski razmak 292 cm

Prtljažnik 535-1390 litara

Gume 265/35 ZR 20

Težina/nosivost 1770/550 kg

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 6,3 sekunde

Potrošnja 9,2 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. rujan 2024 12:03