Stoga se s nestrpljenjem iščekivalo predstavljanje treće generacije proljetos u Ženevi, a dodatnu pažnju izazvao je podatak da će novi A3 biti prvi model VW grupacije na novoj, revolucionarnoj platformi MQB. Modularer Querbaukasten skraćuje vrijeme razvoja, ali i samu proizvodnju novih modela (u planu je čak 60) i trebao bi njemačkom proizvođaču omogućiti da do 2018. preuzme ulogu vodećeg u svijetu, ispred Toyote i General Motorsa. Nas, međutim, više zanima što MBQ donosi vozačima? A odgovor nudi upravo novi Audi A3.
Već pod reflektorima u Ženevi, a potom i na prvim probnim vožnjama na sunčanoj Mallorci, uvjerili smo se u dosljednost kad je u pitanju dizajn. Walter de'Silva ponovno je suspregao maštu i priklonio se evoluciji, koja podrazumijeva i uniformiranost - ugledate li novi Audi A3 u retrovizorima, teško ćete ga razlikovati od A4 ili A6. Stoga nas ne čudi što su samo vlasnici starog modela na cesti iz prve prepoznali novo izdanje, ne skrivajući pritom dozu ljubomore. No, nema mjesta kritikama.
De'Silva je vrlo temeljito odradio sve što kupci Audija i očekuju: tzv. singl frame maska hladnjaka, visoka bočna linija duž cijelog automobila, svjetleće diode sprijeda, straga i u žmigavcima, poneki kromirani detalj - i A3 je spreman za borbu s novim BMW serije 1, Mercedesom A i Volvom V40. S obzirom na vanjski izgled, unutrašnjost predstavlja pravo iznenađenje. Uz već opjevanu posvećenost detaljima te kvalitetu materijala i izrade, kojima je teško pronaći zamjerku, nova dizajnerska rješenja donose sasvim drugačiji ambijent.
S instrumentne su ploče nestali okrugli analogni pokazivači goriva i temperature rashladne tekućine, koji su zamijenjeni nizom svjetlećih dioda unutar kruga brzinomjera i okretomjera, a oslobođeni prostor iskorišten je za širenje zaslona. Pojednostavljeni su i umanjeni prekidači klima-uređaja, a središnji greben dodatno je očišćen uklanjanjem CD uređaja (skriven je u pretinac ispred suvozača), a nestala je i ručica parkirne kočnice, koju je zamijenio prekidač elektromehaničkog sustava.
U standardnoj opremi svih A3 središnji je zaslon dijagonale 14,7 centimetara, skriven u prednjoj armaturi, iz koje izranja čim se okrene ključ u bravi. Testni model (paket Ambition) bio je serijski opremljen i sustavom Drive Select, a dodatni dio opreme činio je MMI Radio Plus. Premda dodatni prekidači obično donose i dodatne komplikacije, dvije poprečne tipke uvelike su pojednostavile upravljanje uređajem MMI, koji osim izbora programa rada upravljača i motora, nudi kontrolu radija i navigacije (dodatna oprema).
U sportski profiliranim sjedalima u kojima se sjedi nepuna dva centimetra niže u odnosu na prethodno izdanje vozač se osjeća ugodno i na duljim putovanjima, pogotovo što je trokraki upravljač postavljen gotovo okomito i u liniji s papučicama. Premda nije ništa duži od prethodnika (ukupno 4,24 metra), dodatna 2,3 centimetra razmaka među osovinama (2,60 metara), kao i potpuno nov pristup uređenju unutrašnjosti, donijeli su dodatni prostor na stražnjim sjedalima, gdje više nije tijesno za koljena, ali i 10 litara veći obujam prtljažnika (365 litara).
Uz skučenost na stražnjim sjedalima, stari A3 trpio je kritike i na račun ovjesa. Nova platforma, međutim, upravo je tu donijela najviše poboljšanja - motor je postavljen niže, ukupna težina smanjena je za lijepih 80 kilograma, a uz veći međuosovinski razmak i šire tragove kotača dolaze i kraći prevjesi. Stoga nas nije iznenadilo što je osjećaj za upravljačem sasvim drugačiji nego kod prethodnika iz 2003. Prednji kraj vjerno slijedi pokrete upravljača i potrebno je podosta pretjerati da bi se putanja u zavoju proširila, što je zasluga sportskog podvozja s krućim oprugama i niskoprofilnih guma dimenzija 225/45 R17.
Stražnji je istodobno spreman povremeno krenuti prema vanjskom dijelu zavoja, ali sve lakoćom obuzdava elektronika koja se uključuje gotovo neprimjetno. Još uvijek mu, međutim, nedostaje živosti i brzine u reakcijama kad se krene žustrije kroz zavoje. Drugim rječima, Audi je ponovno zaigrao na sigurnu kartu i složio automobil u kojem se osjećate zaštićeno kao u trezoru banke. Poklonici zabave za upravljačem stoga će i dalje radije birati BMW, a istim smjerom krenuo je i Mercedes s novom A-klasom.
Novi 1,4-litreni turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem TFSI zasad predstavlja početak ponude. Sa 122 umjesto prijašnjih 125 KS i dizelski razvučenim momentom (200 Nm u rasponu između 1400 i 4000 okretaja) savršeno pristaje novom A3. U gradskoj vožnji dovoljno je snažan za uvjerljive startove na semaforu, ali ga nema smisla razvlačiti iznad 4500 okretaja. Puno mu više odgovara uglađena vožnja, u kojoj nije potrebno češće posezati za mjenjačem.
Odaberete li u meniju središnjeg upravljačkog sustava program štedljive vožnje (Eco), elektronika će vas spremno ukoriti ako ne poslušate savjet za promjenu stupnja prijenosa i upozoriti vas da uz otvorene prozore nema smisla uključivati klima-uređaj. A kako su i omjeri u preciznom, ali pomalo neodlučnom ručnom 6-stupanjskom mjenjaču posloženi u korist štedljivosti, s kraćim prvim i drugim stupnjevima, a duljim šestim, potrošnju je uz malo truda na otvorenoj cesti moguće spustiti i ispod 5 litara.
U svakodnevici, međutim, valja računati sa 6,5 do 7 l/100 km. Novo izdanje ne donosi osjetnija poskupljenja u odnosu na stari A3. Cijena je daleko od akcijske - za osnovni 1.4 TFSI sa sasvim pristojnim paketom opreme Ambition valja izbrojati podnošljivih 193.260 kuna. Privlačne doplate poput xenon svjetala, navigacije i hi-fi uređaja, kao na testiranom automobilu, podižu cijenu za dodatnih 47.885 kuna, na paprenih 241.145 kuna. A to je već cijena osnovnog A4 1.8 TFSI.
Audi A3 1.4 TFSI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam 1395 ccm
Snaga 90 kW/122 KS pri 5000-6000/min
Okr. moment 200 Nm pri 1400-4000/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Gume 225/45 R17, Dunlop Sport Maxx
Dimenzije 424x178x142 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 365/1100 litara
Spremnik goriva 50 litara
Najveća brzina 203 km/h
0-100 km/h 9,3 sekunde
Potrošnja 6,5/4,4/5,2 l/100 km
Ispuh CO2 120 g/km
Cijena 193.260 kuna
Cijena testnog modela 241.145 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....