DOBRO POZNATI ZEC

TEST VW Golf 1.6 TDI Rabbit: Šminkerski, sportski, ali štedljiv

Uskrsnula oznaka Rabbit ponovno postaje simbol plemenite opreme najprodavanijeg europskog auta, podržane ugodno snažnim i vrlo štedljivim common-rail dizelašem od 90 KS
 Elvir Tabaković

Na stotinu muka su prodavači novih automobila, prisiljeni kao nikad prije smišljati pogodnosti, kojima bi potencijalne kupce potaknuli da zavuku ruke u džepove. Jedan od zanimljivijih mamaca je Volkswagenov bestseller Golf, umotan u poseban paket opreme Rabbit (engleski- zec). Zvuči poznato? Naravno, pogotovu zrelijim čitateljima koji se sjećaju kako su nam se 80-ih godina prošlog stoljeća pogledi doslovno lijepili za rijetke primjerke tadašnjih Golfova I uvezenih iz SAD, a potom i zapadnoeuropskih zemalja. Bio je za ondašnje pojmove opremljen gotovo luksuzno, posebno naspram „naših“ spartanskih modela oznake J, sklapanih u Sarajevu (TAS).

Tko je tada vozio Golf imao je solidan društveni status i ugled, ali tko je vozio Rabbit bio je - faca. Karizmatična oznaka korištena je i kasnije, u Americi kao oznaka modela, a u Europi kao posebno aranžiran, pomalo «fancy» paket opreme, kao sada u slučaju Golfa VI. Kromirani simbol zeca na poklopcu prtljažnika, tamne aluminijske felge i zacrnjeni prozori straga glavni su vanjski znaci prepoznavanja, koji izvedbu Rabbit čine poželjnijom i plemenitijom od klasičnih izvedbi.

Sličnu priču priča unutrašnjost, opremljena svime što vožnju čini lagodnom. Odlična sjedala sportski izraženih bokova, automatska klima i upravljač u koži, uz kromirane i grafitno sive ukrase vozačkog okruženja, zaslužni su za lijep prvi dojam, jednako kao i mekani materijali, prvoklasna izrada i odličan, čvrst položaj za volanom. Za potpun ugođaj nedostaje tek serijska ugradnja središnjeg naslona za laktove sprijeda i komandi radija na upravljaču.

Kultna oznaka nije samo putokaz za pomalo šminkersku opremu, već podrazumijeva i nijansu kruće ugođeno, u Volkswagenu kažu sportsko podvozje. Kako bilo, može poslužiti kao uzor postizanja balansa između sportski mirnog prolaženja zavoja i lijepe obiteljske udobnosti na lošim cestama, bez bučnih i grubih udara.

Cjelinu skladno zaokružuje novi dizelski common-rail motor 1.6 TDI, snage 90 KS i 230 Nm. Na okret ključa proradi prigušeno i uglađeno pa već u startu izmami osmijeh na lice, naročito onomu tko je vozio njegova prethodnika, bučnog pumpa-brizgaljka 1.9 TDI. Odrješito pokazuje da prema manjem obujmu ne treba imati predrasude, jer ekološki upristojen motor (emisija CO2 116 g/km, Euro 5) vuče primjereno snažno i što je važnije, uglađeno, tiho i bez grubog otpuštanja snage. Nije sprinter, ali naročito pri međuubrzanjima ostavlja dojam kao da je motor nešto jači nego što je deklarirano.

Zasluge idu ne samo vrlo dobrom okretnom momentu na niskim okretajima već i mudro odmjerenim omjerima mjenjača. Čak niti krstarenje autocestom ne potiče razmišljanje o snažnijem motoru, budući da se 150 km/h, na samo 2800/min, dostiže i održava iznenađujućom lakoćom, uz potrošnju od 6 litara. Motor lijepo potegne i do maksimalnih 176 km/h i ostavlja dojam da je jača i 1000 eura skuplja inačica sa 105 KS i 250 Nm zapravo nepotrebna investicija.

Možda će je u krajnje drskom načinu vožnje poželjeti poneki neobuzdani mladac, ali za prosječnog vozača Golfa osnovni dizelaš je puna šaka brade. Očekivano, jak adut je i niska potrošnja. Opuštenom vožnjom na otvorenoj cesti izmjerili smo tek 4,2 litre, a u zagrebačkom stani-kreni prometu 6,3 litre. znalački ugođen upravljaču i podatan mjenjač samo potvrđuju visoku reputaciju Golfa VI kao jednog od vozački najpodatnijih automobila u kompaktnoj klasi. I u paketu Rabbit to je tako dosadno dobar auto…

CIJENA 20.175 EUR



TESTNI MODEL 20.650 EUR

+ motor, podvozje, udobnost, kvaliteta, jamstvo 4 godine, omjer uloženo-dobiveno

- ESP, prednji naslon za ruke i komande radija na upravljaču u doplati

OPREMA RABBIT * alu felge 16“ * dnevna svjetla * maglenke * sportski ovjes * zacrnjena stakla straga * automatska klima * upravljač i mjenjač u koži * sportska prednja sjedala * 7 zračnih jastuka * ABS/ASR * el. paket * daljinsko * putno računalo * radio/CD 210/4 zv. * senzor kiše * autom. zatamnj. retrovizora * kit za krpanje gume…

DOPLATE: * kvake i retrovizori u boji * putno računalo Plus * podesiv naslon za ruke sprijeda * radio/CD 310/8 zv. * mala rezervna guma * UKUPNO 475 eura

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE



Motor: turbodizelski, common-rail, filtar čađe

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 66 kW/90 KS pri 4200/min

Moment: 230 Nm pri 1800/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Ovjes: neovisan, sprijeda opružne noge, poprečna ramena, stabilizator, straga multilink, stabilizator

Kočnice: diskovi 288/253 mm, ABS/ASR

Gume: 205/55 R 16, Dunlop

KAROSERIJA

Dimenzije: 420x179x148 cm

Osovinski razmak: 258 cm

Prtljažnik: 350 litara

Spremnik goriva: 55 litara

Masa: 1240 kg

PERFORMANSE

Brzina: 176 km/h

0-100 km/h: 12,9 sekundi

Potrošnja: 5,7/3,8/4,5 l/100 km

Potrošnja na testu: 5,5 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. lipanj 2024 22:19