Seat je večeras, kao što je i najavljeno, u tvornici Martorell nadomak Barcelona predstavio novu generaciju svog aduta u kompaktnoj klasi – Leona.
Najprodavaniji model marke dobio je novo ruho i modernu tehnologiju, pa bi se prodajni uspjeh (dosad prodano 2,2 milijuna Leona) s četvrtom generacijom trebao nastaviti.
Foto: Seat
Postavljen je na dobro poznatu MQB Evo platformu VW koncerna, novi je Leon dug 4368 mm (+86mm), širok 1800mm (-16mm) i visok 1456mm (-3mm).
Međuosovinski razmak sada iznosi 2686mm, što je osjetnih 50 mm više nego kod prethodnika, što će prije svega osjetiti putnici straga koji dobivaju više prostora za koljena.
Karavanska izvedba Sportstourer pritom broji 4642mm (+93mm) u dužinu, 1800 mm u širinu (-16mm), dok visina iznosi 1448mm (-3mm).
Vizualno se ističe snažnim dizajnom, a u prometu ćete ga odmah primijetiti zahvaljujući povezanim stražnjim LED svjetlima, nešto dužim poklopcem motora te A-nosačima koji su pomaknuti prema nazad kako bi se dodatno naglasila dužina automobila.
Prednjim krajem dominiraju nova LED svjetla i maska koja će neke podsjetiti na onu sa velikog SUV-a Tarraca.
„Eksterijer kombinira glavne karakteristike novog Leona – odvažnost, eleganciju i sportski karakter” - izjavio je Alejandro Mesonero-Romanos, šef dizajna Seata.
A pritom se naravno mislilo i na aerodinamičnost koja je poboljšana za 8 posto u odnosu na prethodnika, ali i na praktičnost (prtljažnik u verziji s 5 vrata broji 380 litara, dok karavanska izvedba Sportstourer broji 617 litara, 30 više nego prije).
U unutrašnjosti se dogodila prava digitalna revolucija. Ispred vozača se tako nalazi novi 10,25-inčni digitalni kokpit, dok je „glavni protagonist” središnjeg dijela 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir (i osnovna izvedba dobiva središnji zaslon, i to 8-inčni).
Infotainment sustav je dobio novo sučelje za koje su zaslužni programeri i dizajneri iz novog digitalnog laboratorija Seata.
Tu je i trendovsko ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti koje može i automatski mijenjati boje (kada vozač primjerice odabire različite načine vožnje), a u višim paketima opreme vozača i suvozača prilikom ulaska u automobil pozdravlja natpis „Hola” koji se projicira iz vrata na pod.
Zanimljiv detalj je i 3-zonska automatska klima uz koju će svi moći podešavati postavke prema vlastitim preferencijama (i vozač, i suvozač i putnici straga).
Ljubitelji tehnologije doći će na svoje, budući da je novi Leon najpovezaniji Seat ikada. Prije svega, moguće je povezivanje mobitela putem Apple Car Play-a (bežično putem Bluetootha ili WLAN-a) ili Android Auto-a (putem kabla).
Tu je i bežično punjenje uz koje vozač i putnici ne moraju brinuti da će ostati bez baterije na svojim uređajima.
Nadalje, tu je i mogućnost upravljanja i povezivanja putem glasovnih naredbi koji dodatno olakšava svakodnevicu vozaču. Uz ugrađenu eSIM karticu novi je Leon cijelo vrijeme povezan, a u slučaju nezgode automatski može pozvati pomoć i samu poruku o lokaciji automobila, broju putnika...
Tu je naravno i velik broj novih sustava sigurnosti i pomoći vozaču, poput adaptivnog tempomata koji može prilagoditi brzinu uvjetima na cesti, novog sustava „Exit assist” koji upozorava vozača i putnike na promet i bicikliste prilikom izlaska iz automobila, a kao šlag na tortu dolazi Travel Assist sustav poluautonomne vožnje koji će biti dostupan ubrzo nakon plasiranja ovog modela na tržište.
Poznate su i sve informacije vezane uz motorizaciju. Kako to obično biva, nudit će se velik broj motora: od benzinskih (TSI), dizelskih (TDI), opcije na prirodi plin (TGI), mild-hibrida (eTSI) te plug-in hibridna verzija.
Krenimo od benzinaca – ponudu otvara 1,0-litreni TSI motor snage 90 KS, a slijedi ga izvedba od 110 KS. Nadalje, tu je veći 1,5-litreni TSI koji je dostupan sa 130 KS i 150 KS. Vrh ponude benzinaca trenutno je 2,0-litreni TSI motor od 190 KS koji dolazi sa DSG mjenjačem.
Bogata je i ponuda dizelaša, pa se tako nudi tri verzije, a sve ispod poklopca skrivaju 2,0-litreni TDI motor koji dolazi u verzijama sa 115 KS i 150 KS, dok se karavanska izvedba Sportstourer nudi s izvedbom od 150 KS uparenom s DSG mjenjačem i 4Drive pogonom na sve kotače. Ljubitelji plina doći će na svoje budući da proizvođač nudi i CNG izvedbu na prirodni plin od 130 KS.
Naravno, u skladu s trendovima na tržištu, i novi Leon je doživio elektrifikaciju, pa se tako nude mild-hibridni pogoni kao i plug-in hibrid.
Ponudu mild-hibrida otvara 1.0 TSI sa 110 KS, a slijedi za 1.5 TSI od 150 KS, oba potpomognuta 48-voltnim električnim sustavom za dodatnu efikasnost.
Novost je i plug-in hibrid koji će koristiti spoj 1,4-litrenog TSI motora i elektro motora, ukupne snage 204 KS. Snaga se prenosi putem DSG mjenjača, a na struju je moguće voziti i do 60 km.
U razvoj novih motora, sustava pomoći vozaču i sigurnostu te same povezivosti u Seatu su uložili čak 1,1 milijardu eura, što dovoljno govori o tome kakva nas poboljšanja čekaju u novoj generaciji kompaktnog modela.
I za kraj, napomenimo kako će se novi Leon proizvoditi u tvornici Martorell u Španjolskoj gdje je održana i premijera, a na naše tržište stiže već u travnju ove godine.
Cijene za novi Leon još nisu poznate, no prema dosadašnjoj praksi, bit će nešto niže od VW Golfa s istom opremom i motorizacijom, i prema našem sudu - atraktivnijim nastupom od njemačkog brata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....