Staro i uvriježeno mišljenje vozača je da su nedovoljno napumpane gume bolje za vožnju po zimskim uvjetima jer tada gume ostvaruju veći kontakt s terenom po kojem voze. Tehnički, to je točno, a ponekad je i korisno, primjerice pri izvlačenju iz dubokog pijeska, no zapravo nije sigurno voziti s niskim tlakom u gumama.
Naime, istraživanje je dokazalo da vožnja po snijegu s nedovoljno napuhanim gumama povećava vjerojatnost prometne nesreće koja je povezana s gumama. Tu studiju provela je američka Nacionalna uprava za sigurnost u prometu na cestama. Njihov zaključak je da su samo gume s pravilnom količinom tlakom u njima ispravna i sigurna opcija za zimske uvjete, a osim toga, štede gorivo i imaju dulji vijek trajanja.
Kod velike većine modela automobila, tlak guma obično pumpamo na brojku između 2,0 i 2,4 bara. Točna preporučena brojka za vaš automobil od strane proizvođača istaknuta je na naljepnici, obično na pragu s unutarnje strane ili okviru vrata. Trebali biste se držati te brojke tijekom cijele godine. Ne postoje različiti brojevi za ljeto ili zimu.
To ne znači da vanjska temperatura neće imati nikakav utjecaj na tlak u vašim gumama, već ćete jednostavno trebati češće provjeravati i dopumpavati gume zrakom zimi nego ljeti. Idealan tlak u vašim gumama jedan je od najbitnijih faktora sigurnosti kod vašeg automobila.
Mnogi proizvođači procijenili su kako gume gube 0,06 bara svaki put kada temperatura vani padne za 10 stupnjeva. Stajanje automobila na mjestu po zimi također će imati utjecaja na tlak u gumama. Vaš automobil možda je opremljen sustavom za nadzor tlaka u gumama, što znači da ćete svjetlećom lampicom biti upozoreni na pad tlaka od najmanje 25 posto.
Pozornost obratite na proizvođačevu preporuku i za prednje i stražnje gume - prednje gume obično se pumpaju oko 0,2 bara više nego stražnje zbog dodatne mase motora. Ako su vaše gume ispod preporučene brojke za vaš automobil, upotrijebite zračni kompresor da ih napumpate dok ne dobijete željeno očitanje.
Zimi, gume biste trebali provjeravati barem jednom mjesečno. Pad tlaka u njima ne može se uvijek vidjeti "od oka", posebice kod onih s višim profilom. Drugi znakovi da su vam gume nedovoljno napumpane uključuju podrhtavanje upravljača, automobil vuče u stranu, ili duži zaustavni put.