Prodaja automobila mnogima je muka. Uvijek je teško prihvatiti činjenicu da automobil u većini slučajeva manje vrijedi nego kad je kupljen, a i moramo se boriti s brojnim pregovaračima koji konstantno spuštaju vrijednost.
Osim toga, svima je u interesu što prije prodati automobil po povoljnoj cijeni, ali i to se ponekad zna odužiti na čak nekoliko mjeseci.
Stoga Vam donosimo deset korisnih savjeta što raditi i što ne raditi prilikom kupovine automobila.
Određivanje vrijednosti automobila
Vrijednost automobila ovisi o brojnim faktorima. To mogu biti starost, kilometraža, stanje, tehnička ispravnost, oprema, ali i vaša lokacija. Mnogi prodavači često će odokativno procijeniti vrijednost automobila, a upravo tu dolazi do greške. Vrlo je lako napraviti pogrešnu procjenu, pa će prodavač ili izgubiti na vrijednosti ili postaviti cijenu po kojoj nikad neće prodati automobil. Stoga je uvijek dobro, prije stvaranja oglasa, pogledati slične automobile na oglasniku te procijeniti neku vrijednost koja bi bila relevantna s konkurencijom.
Mjesto prodaje
Brojni ljudi još uvijek imaju naviku prodaje automobila na sajmištima poput zagrebačkog Hrelića ili pak lijepe natpise na stakla vozila s informacijama o prodaji. Takav pristup vrlo često se pokazao lošim jer prodaja možda kraće traje, ali dobije se znatno manja vrijednost. S druge strane, postavljanje oglasa na internetske platforme poput Facebooka, foruma ili različitih oglasnika pokazao se znatno isplativijim jer može doprijeti do više potencijalnih kupaca. Više potencijalnih kupaca znači i veća vrijednost samog automobila.
Fotografije vozila
U oglase je uvijek dobro staviti što više fotografija visoke rezolucije. Osim što je poželjno da se automobil vidi u cijelosti sa svih strana, poželjno je slikati i različite detalje. Također je preporučljivo slikati i nedostatke automobila, jer će krajnji kupac onda imati manje stavki za skidanje cijene. Najgore je kad prodavači stave tek dvije ili tri fotografije niske rezolucije ili pak stave generičku fotografiju s interneta. Samim time prodavač će si osigurati da skoro nitko neće niti pogledati oglas.
Opis vozila
Uzmite si vremena i sastavite kvalitetan opis vozila koje prodajete. Na tržištu postoje stotine automobila poput Vašega te uvijek je bitno istaknuti zašto je baš taj automobil posebniji od drugih. Ne treba pisati romane, ali bitno je opisati što se prodaje, kakav je automobil, što nudi, zašto je bolji
od drugih te kakva mu je povijest. Navedite koliko kilometara je prešao automobil, što ima od opreme te što sve treba napraviti na njemu. Pravi kupac uvijek će cijeniti dobar i pismen opis.
Čistoća vozila puno govori o vlasniku
Svaki potencijalni kupac voli vidjeti besprijekorno čist automobil. Stavite se u njegovu poziciju. Ako na oglasu vidite automobil koji je neuredan, blatnjav ili pun dlaka, vjerojatno nećete ni pomisliti da ga idete pogledati. Čistoća automobila na fotografijama često govori o tome kako je njegov vlasnik prethodno održavao isti. Osim toga, kvalitetno opran automobil može mu znatno podići vrijednost. Samo pripazite da auto nije mokar na slikama jer bi to moglo ukazivati na matiranu boju.
Detaljno počistite unutrašnjost prije prodaje
Iako mnogima zvuči nestvarno, nerijetko se događa da prodavačima ostanu bitni dokumenti u automobilu koji su upravo prodali. Kupci su u novim vozilima znali pronalaziti od raznih računa pa sve do kreditnih kartica i osobnih dokumenata. Ako ne poznajete kupca kojemu prodajete automobil, čest je slučaj da ćete ostati bez svega što je u vozilu i ostalo, pa je vrlo bitno pripaziti.
Popravljanje vozila prije prodaje
Mnogi prodavači htjet će popraviti svaku sitnicu na svojemu vozilu kako bi prilikom prodaje izgledali što bolje te da bi dobili na vrijednosti. No troškovi popravljanja često mogu prekoračiti dobivenu vrijednost, što znači da će prodavač zapravo dobiti manje. Uvijek je dobro vidjeti što se prethodno isplati popravljati, a što ne, te je onda prilikom pisanja oglasa dobro suočiti potencijalnog kupca s troškovima koji bi ga mogli očekivati.
Laganje o stanju vozila
Iskrenost je iznimno bitna u životu, a jednak je slučaj i s prodajom automobila. Ako pokušavate sakriti određene elektroničke ili mehaničke probleme, oni će izaći na vidjelo kad tad. Također, ako je automobil bio u nesreći, postoji velika šansa da se i to otkrije. Ako navedete mane u oglasu, kupac će doći pripremljen na određene troškove, a ujedno će imati i manje mogućnosti za smanjivanje cijene. Tako ćete prodati automobil mirne duše, a kupac će točno znati što je dobio.
Čuvanje podataka o održavanju
Skoro svi na ovim prostorima imaju jednog svojeg mehaničara koji neće izdavati račune, ali će jeftinije obaviti posao. Bez obzira na to, bitno je imati barem nekakav dokaz o redovitom održavanju automobila. To mogu biti ili računi iz servisa ili barem računi od kupljenih dijelova. Svakome kupcu
bitno je vidjeti dokaze da je automobil redovito održavan kako bi bio siguran da ga ne očekuju preveliki troškovi odmah nakon kupovine.
Pripremite se za postupak prodaje
Brojni prodavači nemaju nikakvog iskustva s prodajom automobila pa zbog samog postupka mogu biti nervozni. Često se dogodi da zbog takve nervoze zaborave potpisati neki dokument ili jednostavno prodaju automobil po nižoj cijeni od željene, pa je uvijek bitno dobro se pripremiti za cijeli postupak. Dosta često je dobro imati i osobu pored sebe koja je iskusnija s takvim postupcima. No jedno je jasno – nitko Vas ne može natjerati da prihvatite znatno manju ponudu od željene te da dolazite na mjesto gdje se nećete osjećati sigurno.