S toplijim vremenom sve više vlasnika motocikala i skutera izvlači svoje ljubimce iz garaže, ali prije početka sezone je ključno provjeriti stanje akumulatora. Naime, kako su motocikli izrazito sezonsko prijevozno sredstvo, oni u pravilu pola godine stoje što je izrazito štetno za akumulatore. Naročito što moderni motocikli s više elektronike, po sitno, ali konstanto tijekom šest mjeseci troše struju iz akumulatora.
- Najbolje je akumulator motocikla izvan sezone konstantno držati priključen na pametni punjač, savjetuje komercijalist Zlatko Horvatić iz specijalizirane trgovine za akumulatore Akuberen. Ili ga svaki mjesec spojiti na nekoliko sati na pametni punjač.
Naime, akumulatori stradavaju kada im pada napon jer se elektrolit razrjeđuje, a sulfat taloži i lijepi po pločama smanjujući kapacitet, što je upravo ono što se događa kada akumulator dugo stoji bez nadopunjavanja. Zato ga svako malo treba osvježavati i održavati mu napon da ne padne ispod 12 Volti. Ako je pak, akumulator zbog neodržavanja zimi stradao, nema druge nego kupiti novi.
Za motocikle je u ponudi više vrsta. Za stare motocikle sa specifičnim dimenzijama akumulatora, proizvođači i dalje proizvode klasične olovno-kiselinske akumulatore. Njih treba održavati, donosno povremeno provjeravati razinu elektrolita (najbolje prije i poslije sezone dok je još toplo) i po potrebi dolijevati destiliranu vodu.
Oni u pravilu u trgovinu stižu neformirani, pa ih prodavači prije prodaje trebaju formirati, dok moderniji gel i AGM akumulatori ne zahtijevaju ni formiranje ni održavanje. U posljednje vrijeme koriste se i litij-ionski akumulatori, ali samo za specijalne svrhe, primjerice, kod trkaćih motora. Njihova je prednost što su znatno lakši (oko 70 posto) te ne moraju stajati uspravno kao klasični.
To je odlika i gel i AGM akumulatora plus što su manjih dimenzija i veće snage u usporedbi s klasičnim te se uz to mogu dubinski prazniti i puniti zbog čega se danas pretežito koriste. Naime, kod motocikala uvijek nedostaje prostora, pa je akumulator često u čudnim položajima – nagnut, pod kutom, ukoso, polegnut... – a i znatno se više naginje u vožnji nego kod automobila. Također, akumulatori se kod motocikla nerijetko nalaze na najčudnijim mjestima pa često treba raskopati pola motora da bi se do njega došlo.
Ovisno o vrsti, moderni motocikli mogu biti opremljeni raznom opremom, počevši od LCD zaslona umjesto klasičnih instrumenata preko navigacije pa do grijača sjedala ili ručki na velikim cruiser motorima. Sve to stavlja akumulatore velikih modernih motocikala pred veće izazove od samog pokretanja motora pa oni danas rijetko imaju manji kapacitet manji od 12 Ah.
Cijene variraju i ovise o kapacitetu kao i brandu, a kreću se od 150 kuna za akumulatore kapaciteta 4-5 Ah kakvi se koriste za skutere, pa do 750 odnosno 1000 kuna ovisno o klasi za akumulatore kapaciteta 10-12 Ah.