Njemačka organizacija TÜV svake godine objavljuje svoje statistike, prema kojima ističe kvalitetu modela vozila. Ovi brojevi temelje se na milijunima obavljenih tehničkih pregleda. Izvješće odgovara na pitanja poput: Koji automobili najduže ostaju bez kvarova? Koji se moraju povući iz prometa nakon samo nekoliko godina? Kako je pandemija korone utjecala na njihovo stanje...
U razdoblju od srpnja 2020. do lipnja 2021. godine tehnički je pregledano oko 9,6 milijuna automobila od strane TÜV-a. 222 modela vozila podijeljeno je u pet dobnih skupina, pri čemu je čak 18% automobila pokazalo značajne nedostatke zbog kojih nije prošlo pregled. Godinu prije, rezultat je bio veći za 2%.
Udio automobila koji su na tehničkom pregledu pokazali manje kvarove pao je za 0,5 bodova na 9,1%. Prema Joachimu Bühleru, generalnom direktoru TÜV-a, to s jedne strane govori o dužem vijeku trajanja vozila. S druge strane, vidljiva je povezanost s pandemijom koronavirusa. Naime, tijekom izolacije vlasnici vozila su imali više vremena za održavanje svojih automobila, a pri tome, više mlađih polovnih automobila ostalo je na njemačkom tržištu umjesto da se prodaju u inozemstvu.
Što se tiče dobnih skupina, rezultat je očekivan – stariji automobili pokazuju veću stopu kvarova. Glavni pregled nije prošlo 12,4% vozila starijih od šest godina, 17,5% vozila starih između osam do devet godina i 22,8% vozila starih između deset do jedanaest godina. Prosječna starost automobila u Njemačkoj, prema Federalnoj upravi za motorni promet, trenutno iznosi 9,8 godina. U 2011. prosjek je iznosio 8,3 godine, a 42 posto registriranih automobila trenutno broji više od deset godina starosti.
Što se tiče modela, pobjednik je Mercedes GLC sa stopom kvarova od 1,5%. Odmah iza njega nalaze se Mercedes B-klasa (1,9%) i Volkswagen T-Roc (2,0%). Audi Q2 (2,1%) pobjeđuje u dobnoj skupini od četiri do pet godina starosti, dok Porsche 911 (3,3%) uzima pobjedu u sektoru od šest do sedam godina. Auti TT se najmanje kvari od vozila starih između osam do devet godina.
Prema klasama, pobjednik mikro automobila je Opel Karl s 3,4% kvarova, dok je u klasi malih automobila najpouzdaniji Audi A1 (2,9%). Među kompaktima najmanje se kvari Mercedes A-klasa (2,5%), u srednjoj klasi C-klasa (2,5%), i kod monovolumena B-klasa.
Najlošije rezultate u mikro klasi pokazuje Hyundai i10 (6,5%), dok je u klasi malih automobila to Seat Ibiza (5,4%). U kompaktnoj klasi pokvarenih Dacija Logan bilo je čak 10,4%. U srednjoj klasi to je Ford Mondeo s 6,8%, a kod SUV-ova Dacia Duster (11,4%). Najlošijim monovolumenom pokazao se Ford Galaxy (7,5%).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....