Iako je europsko tržište tradicionalno oduvijek bilo orijentirano na ručni mjenjač, u usporedbi s drugima zemljama poput Sjedinjenih Država, gdje je automatski mjenjač već desetljećima standard, sada posebno s dolaskom električnih automobila trend automobila bez klasičnog ručnog mjenjača širi se i Europom.
Međutim, u trenutnom korištenju još je uvijek mnogo automobila s ručnim mjenjačem, posebno kod nas, pa donosimo savjetnik kako spojki produžiti trajanje.
Spojka je zapravo dosta kompliciran sklop u vozilu i služi prijenosu snage s motora na mjenjač, a sve to se ostvaruje pomoću četiri komponente: kućišta spojke, diska ili lamele, potisnog ležaja i potisne ploče. Zato je često zamjena kompleta dosta velik trošak.
Donosimo popis pet loših navika u vožnji kojima skraćujete život spojke koje vas koštaju glavobolja i novca, a koji bi mogao biti posebno zanimljiv novim vozačima koji kreću u životnu auto avanturu s automobilom s ručnim mjenjačem.
Ne pritiskate papučicu do kraja
Iako se papučice gasa i kočnica u praksi moraju postupno nagaziti kako se ne bi napravilo presnažno ubrzanje ili prejako kočenje, s papučicom spojke stvar je potpuno suprotna.
Papučica spojke u praksi uvijek treba biti pritisnuta odlučno i do kraja, jer se u suprotnom sustav kvačila neće ispravno aktivirati i proizvest će trenje između komponenti.
Rezultat: smanjenje radnog vijeka spojke.
Ostavljanje papučice pritisnute na stajalištima i semaforima
Ovo je prilično raširena praksa kod mnogih vozača: stajanje u gužvi ili na crvenom svjetlu i držanje prijenosa u prvoj brzini s pritisnutom nogom na papučici spojke. Radije ostavite mjenjač u neutralnom položaju.
Iako to nije navika koja uzrokuje veliku štetu poput drugih koju ćemo navesti, ona radi to da spojka radi i kada ne bi trebala i stoga se prerano troši.
Osim toga, u modernim automobilima opremljenim Star & Stop sustavima, ne aktivira se ako ne ostane u neutralnom položaju.
Dakle, ova tehnologija dizajnirana za uštedu goriva postaje beskorisna ako u tim situacijama stanete na kvačilo jer motor radi cijelo vrijeme.
Vožnja unatrag s papučicom spojke napola zakoračenom
To je još jedna uobičajena praksa brojnih vozača. Budući da vožnja u stupnju prijenosa za vožnju unatrag uglavnom traje vrlo kratko, uobičajeno je da se, kada se krećete spojku držite napola nagaženu. To također dovodi do preranog trošenja komponenti sustava spojke.
Istina je da nije uobičajeno voziti često unatrag, ali s vremenom se povećava dodatno trošenje i na kraju se pojavljuju problemi. Dugoročno, tro može jako skratiti vijek trajanja spojke.
Otpustite papučicu vrlo brzo
Kada se papučica otpušta polako na neuravnotežen način dolazi do efekta klizanja, komponente se trljaju jedna o drugu i to beskorisno ubrzava trošenje. Ispravno je pritiskati i otpuštati papučicu do kraja u potpunosti.
Stopalo stalno na papučici
Također je uobičajeno da mnogi vozači voze lijevom nogom naslonjenom na papučicu spojke. Papučica nije odmorište!
Ta je praksa jako loša za mehaničke dijelove, a sve to unatoč činjenici da većina automobila ima mjesto za odmor stopala.
Razlog: uzrokuje blagi pritisak koji prisiljava spojku da je opterećena i kada ne bi trebalo, stvarajući, opet, lagano, ali kontinuirano trošenje komponenti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....