dobro je znati

Potpuno drukčije: Ovo su sve razlike kod održavanje električnih auta u odnosu na klasične

Na cesti će ih biti sve više, stoga je dobro biti svjestan nekih specifičnih stvari kod održavanja električnih automobila

EV i auto s unutarnjim izgaranjem ilustracija

 VW

Električna vozila zahtijevaju manje održavanja od automobila koje pogoni unutarnje izgaranje, ali sve dok nešto ima kotače, potrebno je rutinsko održavanje. Na cesti će ih u nadolazećim godinama biti sve više, stoga je dobro biti svjestan nekih specifičnih usluga jedinstvenih za električna vozila.

Održavanje motora

Razlike u održavanju i servisu između EV-a i auta s unutarnjim izgaranjem su velike. Dok elektromotor ne zahtijeva održavanje, vozila s unutarnjim izgaranjem imaju značajan broj mehaničkih komponenti koji se troše i trebaju redovito servisiranje. Osim toga, dobro je u praksi izbjegavati stalno punjenje EV baterije do 100 posto kapaciteta, a zatim je pustite da padne na nulu. To može uzrokovati pregrijavanje motora i skratiti vijek trajanja baterije.

image

Električni automobil

Profimedia

Komponente motora s unutarnjim izgaranjem koje zahtijevaju često održavanje, popravak ili zamjenu uključuju motorno ulje i filter ulja, svjećice, filter zraka i goriva, dijelovi i komponente za paljenje motora (žice za svjećice, zavojnice za paljenje), pogonski i zupčati remen, pumpu za gorivo, brtve...

Održavanje baterije

Tehnički, EV baterije ne zahtijevaju održavanje ili servis. Međutim, zbog svoje veličine i visokog napona, EV baterije i druge kritične komponente električnog vozila moraju se držati "na hladnom". Dok neka električna vozila hlade ove sustave zrakom, mnogi koriste proizvođačevo vlastito rashladno sredstvo za bateriju kako bi spriječili pregrijavanje baterije.

image

Servis automobila

Profimedia

Propisi nalažu da baterije električnih automobila budu pod dugim jamstvom. Ako sami servisirate bateriju u tom periodu, poništit ćete jamstvo. Uvijek održavajte bateriju između 20 i 80 posto napunjenom. Vodite brigu u crijevima rashladne tekućine baterije i da nema korozije na priključcima za punjenje.

Akumulatori tradicionalnih automobila s izgaranjem obično traju četiri do šest godina. Očistite ga jednom godišnje kako biste produžili njegov vijek trajanja, i provjerite povremeno je li on čvrsto na svom mjestu.

Održavanje kočnica

Slično tome, kočnice na električnim vozilima i vozilima s pogonom na unutarnje izgaranje treba provjeriti svaki put kada se mijenjaju gume. Promijenite tekućinu za kočnice svakih 2 godine ili 50-ak tisuća kilometara na obje vrste vozila. Električna vozila imaju sustave regenerativnog kočenja, što znači da koriste otpor elektromotora za usporavanje vozila. Zbog toga se njihove kočione pločice i diskovi ne zagrijavaju toliko. Smanjena toplina uvelike produljuje njihov vijek trajanja.

image

Održavanje kočionog sustava

Marko Miščević/CROPIX

Komponente kočionih sustava vozila s unutarnjim izgaranjem puno se više zagrijavaju i troše. Pažljivo provjerite ima li na kočionim pločicama i diskovima znakova pretjerane istrošenosti ili korozije, osobite ako čujete da su kočnice bučne.

Održavanje guma

Sve gume su skupe. Održavanje guma i dalje je ključno za vozila s pogonom s unutarnjim izgaranjem i za električna vozila, ne samo za sigurnost vožnje, već i za produljenje njihovog životnog vijeka i uštedu goriva. Vibracije, čak i one male, mogu skratiti njihov vijek trajanja, zato biste gume trebali balansirati svaki put kada ih mijenjate.

image

Zamjena guma

Profimedia

Ipak, gume električnog vozila trebaju više pažnje iz dva različita razloga. Baterije i električni motori čine EV mnogo težim od varijante s unutarnjim izgaranjem. Sama ova dodatna težina može uzrokovati brže trošenje guma. Električni motor EV-a isporučuje trenutačni okretni moment na kotače što znači da je okretni moment veći nego s vozilima s unutarnjim izgaranjem, to uzrokuje brže trošenje guma.

Mjesečna provjera tlaka zraka i traženje abnormalne istrošenosti guma na svim vozilima rutinski je servis održavanja koje svatko može učinti.

Redovno održavanje

Mnoge od ovih stavki rutinskog održavanja na oba vrsta vozila možete lako obaviti sami. No neki za električna vozila zahtijevaju profesionalca. To uključuje pregled svih tekućina, akumulatora, kabine, električnih sustava, sustava upravljanja, ovjesa i šasije na pretjeranu istrošenost ili oštećenje, kao i provjeru curenja svih crijeva, priključaka i pumpi tekućine. To bi trebalo biti odrađeno svakih 10-12 tisuća kilometara ili jednom godišnje.

image

Servis automobila

Profimedia

Kod automobila s unutarnjim izgaranjem, mjesečno provjeravajte motorno ulje, stanje akumulatora, remene i crijeva. Promijenite motorno ulje i filtar svakih šest mjeseci ili svakih 8 do 15 tisuća kilometara.

Što je zajedničko?

  • Mjesečno provjeravajte tekućinu za brisače.
  • Mjesečno provjerite svjetla.
  • Provjeravajte stanje guma svakih 8 do 12 tisuća kilometara.
  • Zamijenite metlice brisača svakih šest mjeseci.
  • Zamijenite filter zraka u kabini svake dvije godine ili ranije ako vozite u prašnjavim i prljavim uvjetima.
  • Godišnje podmažite sve šarke vrata ili bijele litijske masti.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 15:06