SAVJETNIK AUTOKLUBA

Pogonski remen motora proizvodi čudan zvuk? Pod vašom haubom je možda ‘tempirana bomba‘

Ako se ne poštuje propisani interval zamjene zupčastog remena, vlasnik automobila riskira velika oštećenja motora. Evo na što pripaziti

Pogonski remen automobila (ilustracija)

 Profimedia

Motor bez zupčastog remena ili lanca ne može raditi. On pokreće bregastu osovinu i osigurava da se usisni i ispušni ventili otvore i zatvore u pravo vrijeme. Međutim, s vremenom zupčasti remen puca i gubi svoja svojstva, pa ga je potrebno mijenjati u redovitim intervalima. U protivnom riskirate katastrofalno oštećenje motora.

Kada treba zamijeniti zupčasti remen?

Kada je potrebno zamijeniti zupčasti remen ovisi o vozilu. Intervali za nove automobile obično su između 100.000 i 200.000 kilometara. Točan interval zamjene naveden je u uputama za uporabu dotičnog vozila - također i u servisnoj knjižici, gdje je potrebno upisati promjenu.

Naljepnice u odjeljku motora također mogu označavati kada je zadnji put zamijenjen zupčasti remen. Ulogu igra i starost zupčastog remena, koji se u novim automobilima treba mijenjati najkasnije u roku od deset godina.

image

Istrošeni i novi pogonski remen (ilustracija)

Web Screenshot

Ako niste sigurni, servisni centar može obaviti vizualni pregled zupčastog remena. Intervali zamjene mogu značajno varirati od modela do modela. Primjerice, VW Golf VI s popularnim 2.0 TDI motorom iz 2010. godine snage 140 KS ima servisni interval zamjene zupčastog remena od 210.000 kilometara.

Posljednjih godina kod nekih su se proizvođača intervali značajno povećali. Na primjer, VW je produžio interval s 90.000 kilometara za 1.9 TDI na gore spomenutih 210.000 kilometara za 2.0 TDI iz 2010. Razvodni lanci dizajnirani su da traju znatno dulje od zupčastog remena.

Troškovi zamjene zupčastog remena

Troškovi zamjene zupčastog remena variraju kao i intervali. Koliko morate platiti ovisi o složenosti motora, lokaciji zupčastog remena u motornom prostoru i izboru radionice. Primjerice, za Opel Astru 1.6 (115 KS) iz 2010. može biti od 250 eura. Za isti zahvat doplatit ćete koju stoticu za VW Golf VI 2.0 TDI (140 KS).

image

Pogonski remen automobila (ilustracija)

Profimedia

Zamjena je posebno skupa za vlasnike modela kod kojih se zupčasti remen može promijeniti samo kada je motor skinut. Ovaj proces može potrajati do dva dana, a troškovi su u rasponu od četiri znamenke. Međutim, to se odnosi samo na vrlo mali broj modela, poput BMW-ovih E8X i E9X modela, koji koriste lanac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 16:20