Kapice na zračnicama guma, bilo plastične ili metalne, standard su kod svakog automobila. Iako se na prvi pogled čine identičnima, postoji jedan tip koji označava ključnu razliku: kapice zelene boje.
Premda ne često, postoje vozila na cestama imaju takve zelene kapice na ventilima guma i to ne zbog estetike. Zelene kapice, naime, označavaju da su gume punjene dušikom umjesto zrakom, što nije široko prihvaćeno, ali što neki vozači smatraju poželjnijim.
Jedna od prednosti punjenja guma dušikom je ta da su manje osjetljive na promjene temperature, što rezultira manjim fluktuacijama tlaka u gumama i zato uobičajene kontrole (svaka dva tjedna) nisu ni potrebne.
Usto, dušik u gumama može osigurati veću stabilnost, prianjanje i ravnomjernije trošenje, što pozitivno utječe na njihovu trajnost.
Nadalje, njegova kemijska priroda sprječava oksidaciju gume te smanjuje rizik od požara jer ne sadrži oksidante koji bi mogli potaknuti gorenje. Dušik je inertan plin što znači da ne gori niti može eksplodirati, dok kisik u zraku hrani vatru i potiče eksploziju. Zato vulkanizeri u pravilu preporučuju punjenje guma dušikom.
A tu je i glavni nedostatak: ne možete sami napumpati gume jer nema dostupnih pumpi za dušik uobičajenim korisnicima.
Za punjenje dušikom potrebno je posjetiti specijaliziranu radionicu, što često rezultira većim troškovima u odnosu na tradicionalno zračno punjenje i obično stoji oko 3 do 5 eura po kotaču.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....