Moderna tehnologija i luksuzna oprema u automobilima više nije rezervirana samo za kupce skupljih automobila i one dubljeg džepa kojima su dostupni skupi paketi opreme. Puno toga može se ugraditi naknadno, naročito uspijete li proniknuti u tajne duboke elektronike i interne mreže modernih automobila.
Upravo to je uspjelo grupi mladih poduzetnika iz Vios automobila te ga opremili supermodernim uređajima koji omogućuju ulaz u srce infotainment sustava i mreže unutar automobila pa mogu primjerice, ugraditi stražnju kameru za vožnju unatrag koja će funkcionirati identično kao da je tvornički ugrađena.
No, ono čime su u zadnje vrijeme privukli pažnju posebno onih kojima je estetika bitna, je naknadna ugradnja svjetlećih traka, tzv. ambijentalne rasvjete, kojom je moguće uljepšati ili osvježiti izgled unutrašnjosti vašeg automobila, naročito noću.
Bez obzira da li je ta stavka bila nedostižna za vaš budžet prilikom same kupnje automobila, ili je uopće nije bilo u ponudi ili ste kupili rabljeni automobil koji u opremi nema ambijentalnu rasvjetu, ili jednostavno želite udahnuti malo svježine i moderni štih u vaš stari automobil, potpuno je nevažno – ambijentalno osvjetljenje je sada moguće naknadno ugraditi u bilo koji automobil. Pritom se može ukrasiti i na ovaj način istaknuti svaka udubina, svaka linija na kokpitu, vratima ili središnjoj konzoli kažu nam u servisu...
Većinom ambijentalnu rasvjetu traže mlađi vlasnici, ali nema pravila. Prije neki dan su tako ugrađivali osvjetljenje u Ranger Raptor čiji je vlasnik 50-godišnjak. Raptor je potpuno novi model koji je tek nedavno stigao na tržište, ali rasvjeta se može ugraditi u bilo koji automobil. U servisu su čak imali upit i za ugradnju ambijentalnog osvjetljenja u jedan oldtimer.
Naime, za ambijentalnu rasvjetu se koriste neonske trake s LED tehnologijom koje zahtijevaju vrlo malo struje i mogu se spojiti praktički na bilo koji izvor u automobilu. Tako se rasvjeta može aktivirati čim se upali automobil i svijetliti i danju ili pak, samo kad se upale glavna svjetla. Svjetleće LED trake mogu biti raznih boja, a ako automobil ima ugrađeno podešavanje jačine osvjetljenja kokpita, one će također na to reagirati.
Najviše ugrađuju bijele odnosno plavičaste i crvene, ali u ponudi imaju razne boje. Postoje i tzv. RGB trake koje mogu mijenjati boje, ali one su se pokazale dosta nepouzdane,no u servisu naglašavaju da njihove trake ne dolaze iz Kine već se proizvode u Europi, a na svoj rad daju jednogodišnje jamstvo.
Nakon dogovora s kupcem oko njegovih želja i dizajna, sama ugradnja nije pretjerano zahtjevna i u pravilu traje 4-5 sati tako da je vozilo gotovo u istom danu. Kod ugradnje na vrata potrebno je skinuti oplatu kako bi se svjetleća traka pravilno pričvrstila te spojila na izvor napajanja. Tu je i tzv. driver koji ima svaka LED traka, no kako je riječ o malenoj i laganoj kutijici ona se može pričvrstiti bilo gdje.
Ovakve LED trake vrlo su zahvalne za ugradnju jer su tanke i savitljive pa se mogu oblikovati u bilo koju liniju u kokpitu, a ključno je pažljivo ih utisnuti u željene utore na armaturi ili oplati te po potrebi zalijepiti. Stoga ugradnja ambijentalne rasvjete nije pretjerano skupa pa i to privlači kupce – 1125 kuna stoji oblaganje svjetlećim trakama prednje armature i prednjih vrata, a dodatnih 500 kuna stoji ugradnja i na stražnja vrata.
Ukratko
LED trake prije ugradnje. Svaka traka na sebi ima konektor za napajanje i vlastiti driver
Nakon skidanja oplate potrebno je potražiti adekvatan izvor napajanja ovisno o načinu na koji stranka želi da se rasvjeta pali, spojiti traku sa strujom te pričvrstiti driver
Na ugradnji ambijentalne rasvjete za vrijeme našeg posjeta je bio VW Golf VI star nekoliko godina kojem je vlasnik poželio podariti moderniji štih
Zahvaljujući njihovoj savitljivost, LED trake mogu se oblikovati na koji god način je potrebno te pratiti svaku liniju, udubinu i zarez na armaturi