Svi koji vozimo automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem, povremeno se, naravno, moramo zaustaviti na benzinskoj postaji kako bismo dotočili gorivo. Pri tome slijedimo niz sigurnosnih koraka s kojima smo svi dobro upoznati.
Prilikom dolijevanja gasimo motor, nikako cijelu radnju ne odrađujemo sa zapaljenom cigaretom te je uputno ne koristiti mobilni uređaj tijekom cijelog postupka, logične su i poznate stvari, a za kršenje tih uputa možemo biti i novčano kažnjeni.
No postoji jedna navika koju je tijekom naše vozačke karijere sigurno gotovo svatko od nas barem jednom učinio. U želji da natočimo što više goriva, nakon što sigurnosni ventil zaustavi punjenje, ako smo odlučili puniti ‘do čepa‘, česta je radnja da pokušamo doliti još malo goriva naknadnim dolijevanjem.
Međutim, sustav koji prekida mlaz goriva neće dozvoliti da se nakon iskakanja dolije još tekućine u spremnik.
Što će reći da se ona manja količina goriva koju pokušavamo uliti zapravo detektira kao višak i odbacuje kroz odvodnu cijev. Vozač dakle na kraju plati gorivo koje nije ulio u spremnik. Osim financijskih izdataka, ova navika može ozbiljno naštetiti vašem automobilu.
Gorivo koje nije završilo u spremniku može prskati i preliti se po karoseriji oštećujući boju. S druge strane, prilikom punjenja spremnika ispuštaju se plinovi koji bi daljnjim naprezanjem crijeva mogli oštetiti filtar s aktivnim ugljenom koji imaju moderni automobili.
Ovaj filtar služi za odvod para koje se nakupljaju tijekom točenja goriva, pa bi se u slučaju kvara povećale emisije vozila i rad bi mogao postati nepravilan. Tako da dva puta razmislite kada ćete sljedeći put posjetiti benzinsku postaju i ipak prekinite s dolijevanjem jednom kada je sustav automatski prekinuo punjenje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....