Oštećenje na limu automobila u prometnoj nezgodi prisjedne svakom vlasniku, posebno ako je do tada bio u odličnoj kondiciji bez popravaka.
No s obzirom na to da je danas teško uopće doći na red za popravak kod limara, često odluka pada na radionicu koja može ranije uzeti automobil te popraviti i polakirati oštećenja.
Mnogi vozač koji automobil koriste za prijevoz od točke A do točke B, koji su neupućeni u dobar limarski posao jer se nikad nisu susretali s popravkom, uvijek su "lake žrtve" fušera. Dakako, još je veća prilika da će na takve naići želja za što većom uštedom.
Jeftin popravak brzo pokazuje svoje mane ako je posao loše i "usput odrađen". Onda ne preostaje ništa drugo osim voziti se u ruglu od automobila ili otići ponovno na popravak. Samo što će onda cijeli posao koštati još više nego da je odmah odrađen kako spada.
Ako ne mislite loše lakiran automobil odmah prodati i želite se u njemu nastaviti voziti tada imajte na umu da kvalitetno odrađeno lakiranje nema alternativu. Donosimo vam pregled pet loše odrađenih poslova kod lakiranja koji upućuju na fuš i na koje treba obratiti pažnju pri preuzimanju automobila.
Loše kitanje
Udubljenja na limu treba uvijek popraviti sa što manje materijala. No mnogi se toga ne drže jer je tako jednostavnije i onda se dešava da na limu bude kita čak u debljini prsta. Zato što je kit puno drukčije konzistencije od lima te ima svoju masu pa, ako je primjerice, popravak obavljen na vratima zbog udarca prilikom zatvaranja vrata odnosno zbog vibracija u vožnji vrlo će se brzo pojaviti pukotine na laku na mjestima gdje je vršen popravak.
Narančina kora
Prilikom lakiranja, lak se razlijeva čime se dobiva ravnomjernost i jednaka debljina. Ako se lak predebelo nanese pojavit će se curenje i nanosi laka. No ako se lak nanese u pretankom sloju, ili pak viskozitet laka nije dobro pogođen, šprica se predaleko i sl. to će uzrokovati neravnu površinu koja se zove “narančina kora” tj. lakom s vidljivim udubinama koje izgledaju vrlo ružno.
Nečistoće u laku
Profesionalni lakireri za lakiranje dijelova auta koriste specijalizirane komore u kojima je zahvaljujući finim filtrima i posebnoj ventilaciji minimalna mogućnost za prljavštinu, prašinu i druge nečistoće u zraku. No ako se lakira neprofesionalno, na otvorenom i slično, onda se mnoge nečistoće zalijepe na svjež lak i kada se on osuši ostanu trajno u njemu. Osim što takve mrvice i čestice u laku ružno izgledaju čine površinu laka neravnom.
Lakiranje bez rastavljanja
Kada se posao obavlja na brzinu i jeftino, onda majstori često uopće ne rastavljaju automobilske dijelove već ga lakiraju bez skidanja gumenih i plastičnih dijelova poput brtvi ili svjetala premda to ne uzima puno vremena. Umjesto skidanja oni ih jednostavno oblijepe ljepljivom trakom no to je polovično rješenje koje ostavlja vidljive crte na samim rubovima te veliku razliku u boji s vanjske i unutarnje strane. Osim toga, ako pritom nisu ni u potpunosti pokrili ostale dijelove onda se na njima vidi izmaglica od bezbojnog laka što čini površinu stražnjeg svjetla mat umjesto sjajnom.
Neizjednačivanje nijanse
Kada je riječ o zahtjevnim bojama, a to su u pravilu svi metalik i biserni lakovi, neizbježno je izjednačavanje nijansi na različitim dijelovima što se postiže postupkom tzv. “ušpricavanja”. Naime, nakon nekoliko godina upotrebe boja automobil promijeni svoju prvotnu nijansu pa se novolakirani dijelovi po boji razlikuju od starih. Upravo zato i njih se djelomično i gradijentno lakira novim lakom pa se ta razlika ne vidi.