dobro je znati

Jedna od najgorih situacija s kojima se možete susresti za volanom: Što učiniti ako kočnice otkažu?

Ponekad se zbog ovog uzroka događaju smrtonosne nesreće, najčešće zbog neznanja kako reagirati na vrijeme

Kočenje, ilustracija

 Profimedia

Tijekom vožnje mogu se pojaviti razne neočekivane situacije koje zahtijevaju brzo donošenje odluka. Jedna od njih, i to jedna od najgorih, je "ostati" bez kočnica. Nije toliko često, ali se ipak dešava i iaako je to vrlo neuobičajena situacija, ponekad se zbog ovog uzroka događaju smrtonosne nesreće. Najčešće zbog neznanja kako reagirati na vrijeme.

Prije svega, iako je to lako reći, morate ostati mirni. I iznad svega, nastavite imati kontrolu nad vozilom. Bitno je zaustaviti ga na siguran način. Očito, morate odmah prestati ubrzavati čim se otkrije ova greška. Ne škodi ako pokušate upozoriti druge sudionike u prometu paljenjem svjetala za slučaj opasnosti, pa čak i trubljenjem.

image

Servis kočionog sustava (ilustracija)

Marko Miščević/CROPIX

Motor se ne smije gasiti, jer će servo volan prestati raditi, a upravljanje će postati puno teže i kompliciranije. Papučica kočnice mora se više puta pumpati kako bi se pokušao povećati tlak u krugu, u slučaju da je to zbog kvara pumpe. Ako to ne uspije, morate pokušati smanjiti brzinu vozila pomoću kočnice motora, smanjujući brzine.

Ako je auto s ručnim mjenjačem, to je lako. Ako se radi o automatiku, gotovo svi imaju sekvencijalni način rada. Pri tome morate postupno spuštati brzinu kojom se krećete kako biste što prije smanjili stupnjeve prijenosa.

image

Servis kočionog sustava (ilustracija)

Marko Miščević/CROPIX

Čim se otkrije kvar kočnica, morate pronaći način da napustite cestu ili se približite bankini kako ne biste izložili opasnosti druge vozače. Ako se vozite gradom, prije nego što izgubite kontrolu nad vozilom i izazovete nesreću ili sudar, pokušajte ga "očešati" o ogradu, rubnik nogostupa ili bilo koji drugi element. Bolje to, nego udariti u drugi automobil.

Kako znati otkazuju li kočnice?

Postoje određeni tragovi koje ovaj sustav kočenja može otkriti prije nego potpuno otkaže. Ako se otkrije da je kočnica tvrđa i da morate primijeniti veću snagu na nju ili koči manje nego prije, to može biti zbog kvara na pojačivaču kočnice. A obično se javlja zbog dugog razdoblja neaktivnosti, pretjerane topline ili kvara na pumpi.

image

Servis kočionog sustava (ilustracija)

Marko Miščević/CROPIX

Potrebno je svakih dva ili tri mjeseca provjeriti je li kočiona tekućina ispravna, jesu li pločice istrošene i jesu li diskovi u dobrom stanju. Ako je papučica kočnice vrlo mekana kada je pritisnete, možda je razina kočione tekućine pala prenisko ili u krugu ima malo zraka.

Ako se auto prilikom kočenja počne čudno ponašati, odnosno krene bočno, potrebno ga je odvesti u radionicu kako bi se provjerio cijeli sustav i otkrio mogući problem, koji može dovesti do nečeg ozbiljnijeg. Ovaj simptom također može biti posljedica kvara na jednom od amortizera, ali nije na odmet otkriti ga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 13:39