svi to mrze

Izluđuju vas vozači koji vam voze ‘na repu‘? Stiže tehnologija koja osigurava da svi vozači drže razmak

Sustav funkcionira tako da može utvrditi da se približava brže vozilo straga te postoji li povećani rizik od sudara

Vožnja, ilustracija

 A3462 Marcus Fuehrer/DPA/Profimedia

Subaru je u Sjedinjenim Državama prijavio patent za sustav koji bi trebao spriječiti da vozači ne drže dovoljan razmak između automobila na cesti. Razlog: zbog premalog razmaka i čestih naleta na vozilo ispred, događaju se nesreće s najtežim posljedicama, piše CarBuzz.

Riječ je o kombiniranoj tehnologiji koja koristi biosenzore, kamere i tehnologiju prepoznavanja lica vozača. Potom sustav s umjetnom inteligencijom analizira kretanje pojedinog vozila u vožnji kao i svih ostalih vozila u blizini te "proučava" ponašanje vozača u konkretnim situacijama.

Sustav ima za cilj detektirati emocionalne reakcije vozača na pojedine situacije u vožnji. Može prepoznati uznemirenost vozača u trenutku kad mu je drugo vozilo "vozi na repu", ali i stanja, poput frustracije vozača koji vozi preblizu vozila ispred.

Sustav reagira na emocionalni stres te umjetna inteligencija s bazom prikupljenih podataka reagira i povezuje loše manevre u vožnji s povećanim emocionalnim stresom.

image

Vožnja, ilustracija

Profimedia

Tehnologija je zamišljena za implementaciju u iduću generaciju Subarua Crosstrek a funkcionira tako da sustav može utvrditi da se približava brže vozilo straga te da postoji povećani rizik od kolizije. Potom bi aktivirao zvučni signal upozorenja, ili sliku na ekranu multimedije kako bi obavijestio vozača o situaciji i predložio radnju koju treba poduzeti. Ako vozač vozi presporo, sustav bi mu mogao reći da ubrza, a također bi mogao utvrditi postoji li slobodna traka i preporučiti promjenu.

Sustav bi čak mogao predložiti povlačenje uz rub ceste kako bi brže vozilo prošlo pored, bez posljedica. Sustav bi u svako vrijeme mogao "komunicirati" s vozačem, pitati ga za emocionalno stanje i predlagati manje stresne rute ako je riječ o neiskusnom vozaču.

Isto tako, mogao bi upozoravati kada je vozač na prometnici s većim prosječnim brzinama i savjetovati ga o brzini, kada da promjeni traku te kada da uspori ili ubrza.

Ideja je doprinos vozaču da bude bolji i sigurniji za volanom za što veću sigurnost. Na koncu, nakon svake vožnje sustav od prikupljenih podataka s kamera u kabini i oko vozila vozaču daje ukupni prikaz te ga upućuje na kritične trenutke u vožnji uz preporuke i savjete...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 19:13