Kod kupnje automobila uzimamo u obzir brojne aspekte, kao što su pouzdanost, sigurnost, dizajn, snaga motora i ostalo. Međutim, postoje i kupci koji razmišljaju o vrijednosti koju će automobil imati nakon nekoliko godina u slučaju prodaje, i o tome koliko će novca dobiti za rabljeni kako bi povratili dio ulaganja.
U nastavku predstavljamo modele koji najbolje drže cijenu i koji imaju najbolju preostalu vrijednost.
Istraživanje je izradio AutoBild te objavio iscrpno izvješće o modelima koji najmanje gube na vrijednosti na tržištu u 13 najzastupljenijih klasa, od najmanjih za grad do luksuznih SUV-ova, kao i električnih modela.
Izračunali su preostalu vrijednost izraženu u postotku, koji će svaki automobil doseći nakon tri godine i 60.000 prijeđenih kilometara na temelju podataka koje je dostavio Eurotax, europski lider u procjeni cijena rabljenih automobila.
Isto tako, kao referencu navodi cijenu novog vozila i njegovu amortizaciju nakon tri godine i 60.000 km. Ovdje treba imati na umu da su cijene u Hrvatskoj za neke modele ponešto drugačije, no u osnovi zaključak se svodi na isto jer je amortizacija u postocima nakon tri godine slična.
Mali gradski
U ovoj kategoriji, koja ruku na srce više i nema previše novih modela, automobil koji najmanje gubi na cijeni je Toyota Aygo X Cross Sport. S cijenom novog od 16.150 eura, ima preostalu vrijednost od 62,09% i amortizaciju od 6.122 eura.
Gradska klasa
U B segmentu ulaganje u Mini Cooper S s automatskim mjenjačem dobra je opcija, jer ćete u budućnosti vratiti dobar dio ulaganja ako ga prodate. S novom cijenom od 34.150 eura, ima preostalu vrijednost od 63,03% i amortizaciju od 12.626 eura.
Kompaktna klasa
Honda Civic 2.0 i-MMD Elegance
Među kompaktima, pobjednik je Honda Civic, ali je i drugi u apsolutnim brojkama. Nadmašuje ga samo Audi Q8. Nov se plaća 32.100 eura, ima preostalu vrijednost od 70,39% i amortizaciju od 9.504 eura.
Limuzine srednje klase
Među limuzinama srednje klase, odnosno premium modelima prvak je BMW 320i, početna benzinska verzija, sa 197 KS. To je jedan od automobila koji najmanje gubi na cijeni i onaj s najvećom preostalom vrijednošću u svojoj kategoriji, sa 63, 57%. S novom cijenom od 45.300 eura, ima deprecijaciju od 16.501 eura.
Limuzine više srednje klase
Penjemo se još jedan korak dok ne dođemo do velikih premium limuzina, gdje pobjeđuje još jedan model bavarske marke. U ovom slučaju, to je Serija 5, model 540i. Njegova visoka kvaliteta i imidž marke poboljšavaju njegovu dobro držanje cijene. S novom cijenom od 75.450 eura, ima preostalu vrijednost od 60,52% i amortizaciju od 29.790 eura.
Visoka/sportska klasa
Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Ne može se osporiti da kvaliteta i imidž Porschea čini da njegova vozila vrlo malo gube na cijeni. U ovoj kategoriji pobjeđuje Porsche Panamera, s novom cijenom od 121.675 eura, ima preostalu vrijednost od 58,66% i amortizaciju od 50.300 eura.
Urbani SUV
Sada prelazimo na kategoriju kompaktnih crossovera gdje se nalazi Dacia Duster. Ne samo da je jedan od najjeftinijih u klasi na tržištu, već i malo gubi na cijeni. Nov košta 22.600, ima preostalu vrijednost od 68,05% i amortizaciju od 7.220 eura.
Kompaktni SUV
U segment kompaktnih SUV-ova stigao je novi Renault Austral hibrid. S cijenom novog od 33.400 eura, ima preostalu vrijednost od 66,61% i amortizaciju od 11.152 eura.
SUV srednje klase
DS 7 E-Tense Rivoli Aut. 4×2
U ovoj se klasi ističe DS 7, luksuzni crossover koji košta 55,500 i ima preostalu vrijednost od 66,38% ili amortizaciju od 18.657 eura.
Luksuzni SUV segment
Imamo apsolutnog prvaka, a to je Audi Q8, automobil s najboljom preostalom vrijednošću na tržištu u mnogim zemljama EU, poput Španjolske, od svih modela u svim segmentima. S novom cijenom od 87.651 eura, ima preostalu vrijednost od 71,45% i amortizaciju od 25.026 eura.
Sportski automobili
Porsche Cayman GTS 4.0 PDK
Porsche je i ovdje ponovno prisutan, a najbolju preostalu vrijednost ima Cayman GTS, čija je nova cijena 103.517 eura i njegova amortizacija od 35.377 eura, što znači preostalu vrijednost od 65,82%.
Mali električni automobili
Mini Cooper SE
Kao i kod gradskih automobila, Mini se također nameće u segmentu manjih električnih automobila, jer "šminka" čak i na struju se plaća i kod polovnjaka. Ako želite da niste na velikom financijskom gubitku kod ponovne prodaje, ovo je vaš automobil, jer ima novu cijenu od 36.900 eura i amortizaciju od 16.678 eura, što znači preostalu vrijednost od 54,80%.
Veći električni automobili
Završavamo ovaj popis s plug-in hibridnim XC40, automobilom koji je među najboljima na tržištu po preostaloj vrijednosti, budući da doseže 58, 76%. Njegova nova cijena je 44.638 eura i ima deprecijaciju od 18.399 eura.