Oglasili smo dakle, “prodaju” najslabije dizelske (atmosferske) izvedbe od 68 KS, sa svega 101.000 prijeđenih kilometara, iz posljednje serije prije uvođenja “petice”. Prvi vlasnik bolje ga je sačuvao izvana nego iznutra, dobro je opremljen (metalik, 5 vrata, automatska klima, svi prozori na struju, naplaci 16“…) i uredno je registriran, a premda smo istaknuli cijenu od 6000 eura, u roku samo sat vremena imali smo gotovo dvadeset poziva. Tako se i na rabljene primjerke odražava reputacija Golfa kao robusnog i izdržljivog auta, pristupačne cijene i održavanja.
U dosadašnjih osam godina vožnje vlasnik nije imao nikakvih kvarova, za što je osim redovnog servisiranja zaslužna i završna godina proizvodnje, u kojoj su sve dječje bolesti odavno zaliječene. Na garažiranom autu su tako još uvijek originalni ispuh i akumulator, a nije bilo gnjavaže niti sa pregorijevanjem žaruljica, otkazivanjem centralnog zaključavanja, posustajanjem ovjesa niti potrebe za dolijevanjem motornog ulja između redovnih servisa, svakih 15.000 kilometara. Godine se ipak vide na hrđi dijelova ovjesa i ispuha, rubnom dijelu prednjeg blatobrana te glatkom upravljaču i mjenjaču. Ponajviše međutim, na izgrebanoj, glatkoj i tvrdoj plastici.
Vlasnik nije imao problema niti sa curenjem vode u prtljažnik i stražnja svjetla, kao niti sa radom mjenjača, što su vlasnici početnih godišta relativno često reklamirali kao nedostatke. Unutrašnjost se doima vrlo čvrstom i robusnom, tek na grubim neravninama središnja konzola blago zacvrči. Motor SDI je u izvrsnom stanju, bez i najmanjih naznaka istrošenosti, ali u usporedbi s modernim common-rail dizelašima prilično je tromog ubrzanja i vrlo bučan.
Pri gašenju protrese karoseriju poput traktorskog motora. No, iskustvo govori o njegovoj neuništivosti i lakom prelaženju i do pola milijuna kilometara, uz redovno održavanje i normalan pristup vožnji. Najrašireniji su primjerci s motorom 1.9 TDI od 90 KS, skuplji od SDI modela, ali znatno boljih performansi uz jednaku, pa čak i nešto nižu potrošnju. No, turbo punjač znači i potencijalno prilično skuplje održavanje…
Najjeftiniji su pak osnovni i neopremljeni benzinci 1.4 sa 80 KS, koji se iz početne godine proizvodnje mogu naći već za 2500 eura.
RIJEČ STRUČNJAKA
Na odjelu rabljenih vozila pri najvećem Volkswagenovom ovlaštenom prodavaču, upućuju na pozorniju provjeru količine ubrizganog goriva i „Bosch pumpe“ (kod dizelaša), stanje prednjeg ovjesa, mjenjača i motora te ispravnost električnih podizača stakala. Zupčasti remen treba mijenjati svakih 90.000 km (ili 120.000, ovisno o motoru) ili nakon 4 godine. Redovni servis obavlja se svakih 15.000 km, a u programu Start stoji povoljnih 580 kn (s uljem, filtrima i radom).
VW GOLF 1.9 SDI
TEHNIČKI PODACI
GODIŠTE 2003.
CIJENA 6000 eura
Kilometraža 101.100
Motor dizelski, atmosferski
Obujam 1896 ccm
Snaga 50 kW (68 KS) pri 4200/min
Moment 133 Nm pri 2200/min
Pogon prednji
Dimenzije 415x174x144 cm
Osovinski razmak 251 cm
Prtljažnik 330 litara
Brzina 160 km/h
0-100 km/h 17,2 sekundi
Potrošnja 5,5 litara
REZERVNI DIJELOVI
Prednji odbojnik 259 kn
Prednje svjetlo 299 kn
Diskovi i pločice (par) 578 kn
Ispušni lonac stražnji 490 kn
Prednji amortizeri (par) 830 kn
Hladnjak 440 kn
Spojka (komplet) 1235 kn
Grijači (4 kom) 384 kn
Pumpa za vodu 390 kn
Zupčasti remen (komplet) 1302 kn
*zamjenski dijelovi
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....